Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
- marianski97
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 апр 2016, 23:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.8td Combi st200 , Ford Escort 1.8 Combi, Ford Escort 1.8d
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Здравейте колеги ! Първо да кажа че съм нов и от около половин година имам Форд мондео комби мк2 1.8тд ендура де мотор.
Та искам да попитам нормално ли е при дълго каране на магистралата с 3-3,5к оборота (130-140км/ч)
да загрява след средата ? Също така при каране с тази скорост и обороти, като го изключа от скорост и я оставя на свободна, колата отива към червеното !
Питах повечето хора със същото мондео и ми казаха, че е нормално при тези обороти да загрява. но на колата и е правен основен ремонт на двигателя, смени са гарнитури и след основния ремонт е карана само с антифриз !
Ако някой може да помогне и да каже от къде може да е проблема, ще му бъда много благодарен !
Лек и успешен ден колеги !
Та искам да попитам нормално ли е при дълго каране на магистралата с 3-3,5к оборота (130-140км/ч)
да загрява след средата ? Също така при каране с тази скорост и обороти, като го изключа от скорост и я оставя на свободна, колата отива към червеното !
Питах повечето хора със същото мондео и ми казаха, че е нормално при тези обороти да загрява. но на колата и е правен основен ремонт на двигателя, смени са гарнитури и след основния ремонт е карана само с антифриз !
Ако някой може да помогне и да каже от къде може да е проблема, ще му бъда много благодарен !
Лек и успешен ден колеги !
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Ето го проблемът.marianski97 написа:... е карана само с антифриз !...
Антифризът (концентрат етилен-гликол) има приблизително 2.5-3 пъти по-малък топлинен капацитет от водата. Това ще рече, че за да поеме и пренесе определено количество топлина от цилиндровия блок до радиатора, ще му трябва 2.5-3 пъти по-голям дебит на помпата и маркучите, за да е еквивалент на охлаждане с вода. Това налага разреждането му до нужната температура на замръзване, според климатичните условия. Колкото повече вода има в системата, толкова по-лесно се охлажда двигателят.
Таблица:
При температури около и над 100 °С (в затворена система под налягане, за да не кипне)
25% антифриз/75% вода (до 60%/40%) има топлинен капацитет 8.37 J/g
100% антифриз има топлинен капацитет 2.88 J/g (2.9 пъти по-малко)
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
И аз ти казах че моята никога не стига средата, а се кара редовно над 130 продължително време, с обикновен антифриз разреден за -30 карам аз. На други подобни Мондеота на познати е по същия начин стрелката.
Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Термостата ти работи мудно. Аз минавам цялата магистрала със 170-180, и няма и помен от подминаване на средата на скалата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Васе ще те закачим в темата за бисерите...малко за намаляне няма ли ( сега да не вземеш да се впрегнеш
)
Та по темата с тия обороти и продължително каране никога не ми е подминавала "r" от скалата - normal. Даже бих казъл между "O" и "r". По принцип тоя мотор страда от недозагряване. Вижте за въздух по системата(нищо че се самообезвъздушава) нивото на охл. течност, премерете датчика ( намира се на термостатното тяло). Водната помпа нива ли е? Ми аз за друго не се сещам.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Та по темата с тия обороти и продължително каране никога не ми е подминавала "r" от скалата - normal. Даже бих казъл между "O" и "r". По принцип тоя мотор страда от недозагряване. Вижте за въздух по системата(нищо че се самообезвъздушава) нивото на охл. течност, премерете датчика ( намира се на термостатното тяло). Водната помпа нива ли е? Ми аз за друго не се сещам.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Що ? Ти знаеш ли как работи термостата, кво има вътре, кво го кара да се движи, на какъв принцип работи ?Иван Вълков написа:Васе ще те закачим в темата за бисерите...
Щот аз съм научил преди 35 години тези работи.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Моята стрелка стои така

Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk

Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Въпреки по-малкия ми стаж като шофьор спрямо твоя - да знам устройството и принципа на работа на т.н. термостат. От моят личен опит мога да ти кажа, че охладителната система не е само термостат. Причини за загряване бол. Дори и всичко да е наред, допълненото от автора, че двигателя е след основен ремонт( ако найстина е такъв) напълно е възможно мотора да не е разработен. Друг е въпроса, че не е добре да се кара с такива обороти на неразработен двигател.ЯЛТА написа:Що ? Ти знаеш ли как работи термостата, кво има вътре, кво го кара да се движи, на какъв принцип работи ?Иван Вълков написа:Васе ще те закачим в темата за бисерите...
Щот аз съм научил преди 35 години тези работи.
П.п. Закачката имаше друга цел, но както и да е.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колата загрява след средата при 3-3,5к оборота
Абе защо смятате, че колата има проблем?!? Аз лък съм убеден, че няма повод за притеснение. Всяка позиция извън червения сектор е нормален (затова и на сектора пише НОРМАЛНО).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта