Скоростите хъркат-ШОК :)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Скоростите хъркат-ШОК :)

Мнение от cossy » 24 сеп 2005, 19:17

Значи като включвам на трета се чува едно лошо хъркане (стържене) и ненам ко да правя :? Дайте съвет, чува се само докато тъгна лоста, иначе си перка на трета без проблем. Според декодера кутията е МТХ-75, колата 1.8 ТД 1995г.
Изображение

Потребителски аватар
Mitko
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 13 сеп 2005, 21:40
Модел на автомобила: Renault Kangoo 1.9DTI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Mitko » 24 сеп 2005, 20:26

По принцип това е или синхронизатор (в 80% от случаите) или муфа (в 10% от случаите) , а има вероятност да е ниско нивото на маслото . Почваш първо с проверка на нивото на маслото ,ако е добре работата е кофтар ,защото на Форд дават подмяна на маслото на кутията само след ремонт (затова и няма пробка) , но има едни 10% на който като източим маслото с машина и сложим ново и проблема изчезва. Дано си от тях . :roll:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 24 сеп 2005, 21:22

Mitko и при мен се появи едно такова стържене обаче на първа и на втора докъто отпускам съединителя и след това край. Това само ако е студено и не е карана повече от 24 часа, докъто е студена като повърви малко и се оправя. Аз си го обяснявам да е по-гъсто маслото и да не прониква добре да маже. Мислих и питах да отваряме кутията но един познат мноо печен разбира ги нещата :
1. не се нагърби да отваря кутия вика всичко друго но кутията не ... и така можела да кара много отколкото да я отремонтираме с някави части със съмнителен произход и да я хвърля след това.
2. брадчеда каза, че имали служебна Сиера и и сменили маслото на скоростната кутия с някакво друго и почнала да шуми искала си Фордовско.
3. Трябва да си проверя нивото щото карах едни нали ми е безплатно да го проверят и така го провериха направо се изсмях а голям център за масла имат от пиле мляко ... канала им под наклон и бърка с един шестограм и вика добре е :cry:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 сеп 2005, 22:59

Ами, аз пак да кажа, че не съм много вещ, но ако е синхронизатор, няма ли да го прави и на другите скорости и освен това, като маслото за скоростната не е предвидено да се сменя, то как се проверява нивото му? И има ли начин да определя сам дали е синхронизатор или муфа и какво може да стане, ако колата продължи да се кара така (аз я карам втора-четвърта, ама за другите не знам)?
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 сеп 2005, 23:01

И още нещо, малко встрани от темата, но понеже и антифриза пише, че не се сменя, а все пак и той си има някаква годност, как да разберем кога е за смяна?
Изображение

Потребителски аватар
Mitko
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 13 сеп 2005, 21:40
Модел на автомобила: Renault Kangoo 1.9DTI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Mitko » 25 сеп 2005, 08:14

Кутията на Форда върви само с Фордовото червено масло ако е MTX75.
Има Фиести и с другото полусинтетично но така не мога да кажа кои са. Ако някой го интересува да ми даде VIN на ЛС и ще му кажа с кое масло е. Тези проблеми ги има повече при диелите и затова маслото се проверява на всеки 10000км .Основният проблем е твч от семерината на лоста за скоростите . А до колкото зо антифриза ,зависи от кой е .Ако е Форд (червен ) се подменя на 10 години , а ако е син се подменя на 3години . На всеки 2 години се подменя спирачна течност :wink:
Това са данни от ETis на FORD :!:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 25 сеп 2005, 14:08

Aми според VIN-a e мтх-75, http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=720&start=15 тук е номерчето, даже ми разкодираха вина (за което благодаря пак на eclipse). И все пак, пак не разбрах как да си проверя маслото на скоростната :?
Изображение

Потребителски аватар
Mitko
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 13 сеп 2005, 21:40
Модел на автомобила: Renault Kangoo 1.9DTI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Mitko » 25 сеп 2005, 17:03

В предната част на скоростната кутия има пробка със шестостен . (става въпрос от към страната на радиатора за охлаждащата течност)Отвиваш го и ако от там просълзи значи е добре ако не сълзи наливаш докато просълзи . Успех! :D

Потребителски аватар
vvvasilev
потребител
потребител
Мнения: 173
Регистриран: 03 мар 2005, 19:45
Модел на автомобила: Escort 1,3
Местоположение: Ботевград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vvvasilev » 26 сеп 2005, 19:11

До колкото знам всяка скорост си има свой синхронизатор- това са едни "лагерчета" между зъбните колела
"Едно е да искаш, друго да можеш, а трето и четвърто да го направиш"

Потребителски аватар
Mitko
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 13 сеп 2005, 21:40
Модел на автомобила: Renault Kangoo 1.9DTI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Mitko » 26 сеп 2005, 19:28

Не са лагерчета а бронзови конусни елементи ,който при включване се стремят да изравнят ъгловата скорост на въртене да муфата и забчатката за да се включи плавно без сътресения и прехъркванв . Ппехъркване се получава ,когато не са еднакви ъгловите скорости на въртене на две зъбни колела и се стремиш да ги зацепиш в движение и се чува ударът с престъргването на зъбите при зацепването ,което води до ............................................сами смятам вече можете да си направите изводи :wink:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 01 ное 2005, 14:37

Аз имам същия проблем с трета скорст. Та кажете да отида (освен в МП) да погледнат.

П.П. Надявам се да е муфата, защото не от маслото - сменено е миналата година но проблема си остана.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 02 ное 2005, 13:06

обзалагам се на бира че е синхронизатор. ако не ти го прави на другите скорости... синхронизаторите са едни малки бронзови търкалца със зъбчета както каза Митко и са за всяка скорост или бяха за 1ва един за 3-4 един общ или нещо от сорта. на каприто ми са 1 един 2ра един 3-4 един задна няма. обаче обикновено те или се износват или залепват за колелото на съответната скорост. и при 2та случая се сменят. 15 лв /бр в МП. другаде не намерих сменял съм. беше залепнал и на 2ра трудно влизаше. 60 лв ремонт на ск. кутия при кадърен майстор. сервиз на пежо. искаха пари и за сваляне и слагане на ск. кутия ама аз си иа свалих сам. пробвах и сам да я разглобя ама трябваше някъв специален ключ и се отказах.
така че. сваляй кутията гледай я умно за маслото и ако не е от него носи я на майстор.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 02 ное 2005, 13:56

10х за съвета.
Не е от маслото. А в МП ми казаха, че само частите ще ми струват към 300 и нещо лв. Хъркат ми от 2 на 3 и от 4 на 3, т.е. ако са синхронизаторите са и двата за смяна със все муфите и квото още има :(

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 ное 2005, 14:14

Любо написа:10х за съвета.
Не е от маслото. А в МП ми казаха, че само частите ще ми струват към 300 и нещо лв. Хъркат ми от 2 на 3 и от 4 на 3, т.е. ако са синхронизаторите са и двата за смяна със все муфите и квото още има :(
Там е така! А и при другите дилъри/сервизи! Предполагам не са пропуснали да ти предложат нова кола от щанда :D

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 02 ное 2005, 15:57

Братле що не пробваш да караш с двойно амбрииране-както се карат старите коли без синхронизатори-мисля че така поне малко ще се улесниш-докато намериш решение за ремонта (кога,къде и как)Аз лично така си карам през повечето време-а и кутията се жали по този начин
fiestaracing-just race!!!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 02 ное 2005, 16:03

Аз по принцип по този начин карам :oops:
Но ако не язчакам да й паднат малко оборотите при превключването се сърди и хърка.
Хванал съм й цаката как да й го вкарвам (скорстния лост), но понякога няма време да се гали - знаете как изникват ситуацийте по пътищата...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 37 госта