Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Пак съм аз-sorry!
Понеже ми е слабост нещо да ръчкам дори с риск да се изложа(меко казано) реших да си почистя дроселовата клапа, още повече, че кой-знае дали, кога и изобщо е барана. Изчетох темите по въпроса тук, както и зяпах клипове при руснаците, като се оказа, че вариантите са два-с изключване на акумулатора (дали няма да доведе до нЕкви колизии) и без. В първият случай оборотите в началото били високи около 15-30 мин., докато компа разпознае устройството, а във втория се дава на контакт за около минута, докато се постигне същият ефект. Моля капацитетите да кажат кой вариант е за предпочитане, че в събота дават времето да е топло, пък и ме сърбят ръцете а, ако нещо оплескам ще напиша тук "помощ"!
И още едно важно питане по въпроса-да сваля ли капачката на моторчето (или каквото е там), което движи клапата, за да го почистя и смажа,
и него, или да забравя?
Благодаря предварително!

Понеже ми е слабост нещо да ръчкам дори с риск да се изложа(меко казано) реших да си почистя дроселовата клапа, още повече, че кой-знае дали, кога и изобщо е барана. Изчетох темите по въпроса тук, както и зяпах клипове при руснаците, като се оказа, че вариантите са два-с изключване на акумулатора (дали няма да доведе до нЕкви колизии) и без. В първият случай оборотите в началото били високи около 15-30 мин., докато компа разпознае устройството, а във втория се дава на контакт за около минута, докато се постигне същият ефект. Моля капацитетите да кажат кой вариант е за предпочитане, че в събота дават времето да е топло, пък и ме сърбят ръцете а, ако нещо оплескам ще напиша тук "помощ"!

И още едно важно питане по въпроса-да сваля ли капачката на моторчето (или каквото е там), което движи клапата, за да го почистя и смажа,
и него, или да забравя?
Благодаря предварително!
Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Има едно старо правило,-нещо което работи не се пипа.
Мое да ме псуваш, ама момче си, и Господ ти е дал с кво да си играеш кат си немаш работа.
Щото като усереш някоя работа, после по скъпо ти излиза..............
Мое да ме псуваш, ама момче си, и Господ ти е дал с кво да си играеш кат си немаш работа.
Щото като усереш някоя работа, после по скъпо ти излиза..............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
По принцип може и така да се каже, ама откакто застудя ми заиграха оборотите при първоначален старт, докато не поработи една минута двигателя, пък и не ми се вижда някаква голяма философия да си почистиш дроселната клапа- тъкмо за мен работа!
И няма никакво място за сръдня, или цупене-напротив, търпя на критика, и сериозно я приемам! И съм фен на профилактиката преди нещо да се скапе окончателно.
И умирам от любопитство като каква ще е клапата изотзадзе, като гледам какво дават по клиповете?
Така ще сдобия представа как е поддържана колата преди мен, нали?
Абе дърт и луд в едно-кВо да ти кажа повече, Ялта?
Жив и здрав да си, и занапред се опитвай да ме вкарваш в правият път, и да ме критикуваш-понякога ще те слушам, не се съмнявай!
Пък и винаги ми е приятно да общувам с Форд-аджия, нали сме се хванали на едно "хоро"...
П.С. Абе сега ми протече мисъл към Ръководството(
)-за най-възрастен участник(не по дух) във Форума няма ли награда чисто нов Фокус, или поне апартамент в София...



И няма никакво място за сръдня, или цупене-напротив, търпя на критика, и сериозно я приемам! И съм фен на профилактиката преди нещо да се скапе окончателно.
И умирам от любопитство като каква ще е клапата изотзадзе, като гледам какво дават по клиповете?

Абе дърт и луд в едно-кВо да ти кажа повече, Ялта?

Жив и здрав да си, и занапред се опитвай да ме вкарваш в правият път, и да ме критикуваш-понякога ще те слушам, не се съмнявай!

Пък и винаги ми е приятно да общувам с Форд-аджия, нали сме се хванали на едно "хоро"...

П.С. Абе сега ми протече мисъл към Ръководството(




Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Нема спонсори, иначе по дърт от мен, да не говорим пък и дърт-активен не знам да има. Чета там накрая на заглавната страница излизат рожденниците................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Да си по-дърт от мен ли, бе Ялта-абсурд! Добре, че няма спонсори, че няма да се чудя, ако спечеля чисто нов Фокус кВо да правя-да задържа стария, или чисто новият!
Май клоня да си остана със старият, ако се стигне дотам!
П.С. Замислям се дали тази наша дискусия тук няма да доведе до подобни награди!


П.С. Замислям се дали тази наша дискусия тук няма да доведе до подобни награди!

Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Дърт е, даже е и пенсионер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
64 навършени. Ха ха ха.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
За да почистиш клапата няма нужда да я разкачаш, ако това те притеснява. Просто развиваш четирите болта, смъкваш я (има достатъчно дълъг кабел) и я почистваш отзад и по ръба на самата клапа. После я монтираш обратно и това е. А ако разкачиш буксата няма да имаш никакъв проблем, стига да не даваш на контакт с разкачена букса.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Аз моята клапа съм я чистил няколко пъти и не съм имал проблем до сега. Демонтирам клапата като изключвам кабела директно от клапата и на спокойстие я чистя после с Меглио. След това я оставям хубаво да изсъхне и монтирам обратно.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Оказа се прав-водиш ме с две години!

Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Леле, кви дъртаци! 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Що ужас, бе Наско-радвай се!
Аз пък много му завиждам на Ялта-та, че се е докопал до пенсия, защото на мен ми остават почти 3 години, а имам много трудов стаж, ама възрастта...
Майтапа настрана-ако тук има специалист наясно с пенсионирането бих искал да се срещна с него за около час(срещу заплащане, разбира се), за да съм наясно какво-що и как. Нека ми пише на ЛС, за да не спамим темата.
Хубава вечер!


Майтапа настрана-ако тук има специалист наясно с пенсионирането бих искал да се срещна с него за около час(срещу заплащане, разбира се), за да съм наясно какво-що и как. Нека ми пише на ЛС, за да не спамим темата.
Хубава вечер!
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Тя темата така и така се осра, ами да поспамим (пък после ще чистя)
И аз така, ако нищо не се промени до средата на 2024г.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Нещо по темата да напиша - клапата я чистя всеки път кати си сменям въздушния филтър - тоест всяка година. Няма нищо сложно, за предпочитане според мене е да се свали на 4 болта е. Предимството като се свали е, че гняста, която отмиваш не ти пада в смукателния колектор. БУксата се откача, като първо се избута назад (по посока на кабела) червенето пинче, след което се стиска и се дърпа. Пръскам обилно със спрей за карборатори, като я държа с мотора и редуктора нагоре, така че да не се стича там мръсотията. Помагам си и със стара (може и нова) четка за зъби. После монтирам обратно. Никакви адаптации и тем подобдни процедури от руските клипчета не правя. До сега не съм и смнял гарнитурата и при монтаж. А който се чуди от къде се зацапва - ЕГР клапана е точно на гърба и.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Здравейте, след почистване на дросела ми казаха че болтовете били бърникани преди това явно така съм е взел ... при топъл двигател малко тресеше и губеше обороти сега от два дни е добре ... но този каза че при изключен двигател дросела седи отворен 2-3 мм ако закупя нов имам от къде с голяма отстъпка Pierburg трябва ли адаптация ? ЕГР клапана трябва ли да се пипа и чисти ... дайте малко съвети
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
При изгасен двигател е нормално клапата да стои леко отворена. Ако смениш дросела с нов, няма нужда от специална адаптация, въпреки че има такава процедура. Достатъчно е да покараш малко колата и клапата ще се адаптира. ЕГР няма нужда от почистване,освен ако имаш проблем с него. Не казваш с кой двигател си (от коя година), но имай в предвид, че има различни версии и специфични проблеми и особености в зависимост от годината на производство.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Мондео мк4 2,0 бензин с газ 145 кс ... нз вече какво иска ...
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Клапаните регулирани ли са?Николай Лесев написа: ↑28 апр 2021, 21:10Мондео мк4 2,0 бензин с газ 145 кс ... нз вече какво иска ...
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Не ... гледани са стойностите и уж не искало реглаж с тоя маздов мотор ... ддз вече всеки казва все по нещо различно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта