Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Явно имаш токова утечка, щом при свален акомулатор всичко е наред.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
мерси колега, за това не се бях сетил, тези дни дано успея да замеря 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Ресетва се компютъра (достатъчни са 1-2 минути), по този начин се избягват грешки в адаптациите на компютъра (самоадаптиращ е) получени при работата на колата. Причините може да са всякакви, от заредено некачествено гориво до някаква повреда. Това че се е оправила, не трябва да те навежда на мисълта, че задължително има нещо за правене. Може би ако в скоро време отново започне да прави номера, трябва да се търси причина.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Като цяло, откакто застудя винаги пали трудно, след няколко завъртания, по-точно запалва от четвърт оборот, но веднага гасне, и така докато запали напълно и после няма проблем. Не знам дали е задължително да е TPS на дросела, понеже би трябвало да даде грешка ако е неизправен. В краен случай може да подам резет на всички модули и да се върнат в заводски вариант с Forscan.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Може ли да напишеш какви са стойностите на Long Fuel Trim след като си карал колата няколко дни без да откачаш акумулатора?
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Да, мога, колата се кара всеки ден, макар и на късо разстояние. Ще се опитам да видя стойностите скоро. Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Това с акумулатора, на модели след 2008 е леко безмислено. Уви не правите ресет на нищо 

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
За протокола , колата е 2006, и аз знам, че това от много време не е ефективно за по-новите коли, но остава загадка съвпадение ли е или не!
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Колега, Стойностите варират в движение от 3.9 до 6.2 на Long fuel trim при загрял мотор. През повечето време седи на 4.7deathstorm написа: ↑01 дек 2021, 22:19Може ли да напишеш какви са стойностите на Long Fuel Trim след като си карал колата няколко дни без да откачаш акумулатора?
Long fuel
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Тези стойности са добре.
Наличието на Forscan или каквато и да е апаратура без диагностик, който да знае какво прави е безсмислена. Търсене на грешки, триене, ресетване " в заводски вариант " не помага. Само мъчи шофьора и колата.
Поздрави.
Наличието на Forscan или каквато и да е апаратура без диагностик, който да знае какво прави е безсмислена. Търсене на грешки, триене, ресетване " в заводски вариант " не помага. Само мъчи шофьора и колата.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Така е, не съм професионален диагностик, първо винаги гледам да знам референтните стойности, за да няма грешно закупени части. За това малко консултация не пречи, все пак за това са форумите
Иначе имам и ForScan, но нямах възможност да нося лаптоп в мен, за това данните са от Torque Pro, но явно върши съответната работа.

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Малко развитие по темата, трудното запалване се оказа проблем, дискутиран в предишни теми от колегата momcho00, а именно влиза вода в свещите през капака, някъде под пръскалките , и от там скапва свещите и колата прекъсва. Сега пали отлично, но дава много богата смес, варираща до 25, и оборотите сами се вдигат и се и падат, докато колата не поработи малко. Грешката е Р0172 - System too rich, bank1. Сменени са спукан маркуч на картерни газове и гарнитури на смукателните колектори. Ще съм ви благодарен за мнения и предположения. Вече не остана място, от което да има Vacuum Leak според мене, понеже са сменени маркучи и гарнитури, огледах за други спукани маркучи, но няма за сега. Няма да бързам със смяна на ламбдата, стойностите на живите данни са от 0 до 0.9 волта. МАП сензор също е сменен на контакт дава 99кра, а в движение мени стойностите на 20,30,40.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Колкото и да са еднакви двигателите на Форд и Мазда от това поколение имат своята специфика която трябва да се познава. Казвам го от личен опит с Mazda 3 2.0 SPORT(2008г.) която основно карам вече няколко месеца.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Ами точно за Мазда 2 и Фиеста от 2002 до 2008 двигателя, скоростната кутия и електрониката са еднакви. Даже кода на мотора е непроменен. Само дето диагностиката го разпознава като Мазда.
За 2.0 мотора, съвместна разработка на Форд и Мазда :
В Мазда 6 '02-'05 г. е 141 кс с дросел с жило
В Форд Мондео 3 е 145 кс. пак с жило
В Форд Фокус 2 и Мондео 3 е 145 кс. и е с електрически дросел
В Мазда 6 '05-'07 г феислифт е 147 кс. с електрически дросел
В Мазда 6 '07-'10 г е 147 кс практически същият като от фейслифта.
Разлики има и в всмукателните колектори като наличие на вихрови клапи и управляема дължина на рънърите.
Другите разлики са дали е с MAP или и с дебитомер.
Блока е еднакъв, буталата са различни и т.н.
Всички тези са ми минавали през ръцете и диагностиката е по едни същи принципи.
Поздрави.
За 2.0 мотора, съвместна разработка на Форд и Мазда :
В Мазда 6 '02-'05 г. е 141 кс с дросел с жило
В Форд Мондео 3 е 145 кс. пак с жило
В Форд Фокус 2 и Мондео 3 е 145 кс. и е с електрически дросел
В Мазда 6 '05-'07 г феислифт е 147 кс. с електрически дросел
В Мазда 6 '07-'10 г е 147 кс практически същият като от фейслифта.
Разлики има и в всмукателните колектори като наличие на вихрови клапи и управляема дължина на рънърите.
Другите разлики са дали е с MAP или и с дебитомер.
Блока е еднакъв, буталата са различни и т.н.
Всички тези са ми минавали през ръцете и диагностиката е по едни същи принципи.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Чудя се, възможно ли е TPS ,който е вграден в самия дросел да е леко повреден или зацапан, но да не излиза грешка на диагностика, колата пали добре,но веднага гасене, вече не знам какво да сменя. Накрая ще отворя дросела за профилактика на пътечките на стъпковия мотор
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Колега, закачи вечер манометър на рейката и го остави до сутринта. Налягането в системата не трябва да пада . Ако е паднало търси проблема помпа - дюзи. Много е вероятно да имаш замърсени инжектори. Свали ги и ги дай да ти ги изчистят . Гледай да е някой , който си разбира от работата. Далече си , иначе бих ти ги изчистил. Ако не намираш кой - пиши на лични.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Благодаря колега, и яз съм се насочил вече за почистване на инжектори (колата е бензин) ще обърна внимание и за рейката
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Иначе забравих да споделя, ако е от значение за проблемът с първото палене след голям престой, , че винаги при четене за грешки присъства P1000, това е без значение дали има други грешки или не, просто P1000 винаги седи и след изтриване. Доколкото знам Р1000 е свързано с адаптации, или ЕКУ-то не можело да прави пълен преглед на всички модули, или нещо такова, та чуденката ми е, за това ли при махнат акумулатор колата запали перфектно в доста студена сутрин и държеше правилните обороти от самото начало 

-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Ето колега малко по малко стигаш до основното в проблема, а то е че проблема е изцяло софтуерен
Вместо да смениш една камара части и да разглабяш и чистиш дюзи, потърси момчетата от Ford upgrade 


-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин
Търсих ги преди няколко седмици, отговориха, че трябва да не е Мазда а Форд, иначе не се занимават. Няма значение, че точно тази Мазда като мотор, ЕКУ и електроники няма разлика с Фиеста
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта