Нулираме на бензинови адаптация

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от ADDimitrov » 17 мар 2023, 19:16

Колеги интересуваме след нулиране на бензиновите адаптации с Форскан, трябва ли да карам само на бензин за да си направи нови ?? Двигателя е syda 2.0 газ/бензин? Има ли някаква задължителна процедура или да нулиране и просто да карам?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от HACKO » 17 мар 2023, 22:26

Да, трябва да покараш известно време на Бензин, 10-15Км за предпочитане в града.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1613
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от fordmaniac » 18 мар 2023, 11:06

Малко разяснение.
Газовият инжекцион ( дори и тъй наречената " ФАБРИЧНА ГАЗ " на Форд -овете ) е последователна система . Компютърът на газта е свързан след бензиновия и е един калкулатор на времето на бензиновите дюзи към време на впръскване на газовите. Идеята е да се получат много близки адаптации в бензиновият и да не създават отклоненията промяна в работата на колата.
Когато газта е с OBD самоадаптация, тя се самонастройва по данните от бензиновата адаптация ( дори и тъй наречената " ФАБРИЧНА ГАЗ " на Форд -овете ) .
От това следва, че първо трябва да има бензинова адаптация, за да е адекватна работата на газта. Пише, че е нужно между 8 и 32 кМ да измине на бензин в различни режими.

Истинските заводски, фабрични, оригинални газови и метанови уредби са с един компютър и два реда дюзи за бензин и газ/метан.
Поздрави.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от ADDimitrov » 18 мар 2023, 14:57

При мен компютъра на газта е свързан след този на бензин. Имах проблеми с твърде износени инжектори, които доведоха да тримове близки до +25% че и нагоре. Смених ги с чисто нови и сега искам да резетна тримовете създадени от старите инжектори и както се казва да почна на чисто. Само че не открих точно колко време се кара само на бензин, преди да обърна на газ.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от HACKO » 19 мар 2023, 08:26

Така де, както Митко го обясни по-подробно, като занулиш Бензина, трябва първо да я "обучиш" на Бензин и след това се правят корекциите на газта ако е необходимо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от deathstorm » 22 мар 2023, 19:38

Не виждам смисъл да резетваш нищо и да обучаваш нищо. Ако новите инжекотри са с коректна производителност лека полека тримовете ще клонят към 0. Въпроса е да не си пренастройвал газовата със старите износени инжектори, тогава ще имаш нужда от настройка на газта. Но имайки предвид, че фабричното BRC е заключено, едва ли си го базикал и си се пази оригиналната калибровка за оранжеви инжектори.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от ADDimitrov » 22 мар 2023, 20:53

И аз си мислех така, че нещата сами ще се върнат в норма, ама уви не се случи така. Но след резета сега всичко е ок. И да прав си БРЦ то е заключено и не се бара, което обаче много ме изкушава да си платя 120 лв. и най накрая да го отключа.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от deathstorm » 22 мар 2023, 23:21

А в какво се изразяваше проблема след смяната на инжекторите?

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от ADDimitrov » 23 мар 2023, 09:43

Не е имало проблем, простри дългия трим стоеше на 14%, което не ми хареса. Бях заредил и ковти газ, от която тримовете полудяха нагоре, та затова ги нулирах, налях нова газ от доказана газ станция и сега нещата са ок.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от deathstorm » 23 мар 2023, 15:38

Ясно, нямаш проблем значи. А я кажи колко ти излезоха инжекторите и от къде ги купи, последно като ги гледах бяха по 100 лв. бройката.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Нулираме на бензинови адаптация

Мнение от ADDimitrov » 23 мар 2023, 20:40

Инжектори + ново легло за тях, защото новите модели не лягат в старото алуминиево легло + нов датчик на рейката = 520 лв.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта