Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Здравейте,сдобих се с Forscan и установих горната грешка на моя Фокус 3, 1.6 екобууст, 150 коня.
Колата си работи и загрява нормално, перката включва и върти малко дори след като изгася /което също прочетох,че е нормално/. Т.е. ако не бях пуснал програмата нямаше да се филмирам, но вече е късно.
Въпросната грешка е за отворен кръг на Engine coolant control valve, т.е. този ел.термостат /клапан/ е постоянно отворен.
Доколкото търсих разбрах,че ролята му е колата да загрява една идея по-бързо,както така да намалява вредните емисии, въпреки че срещнах мнение и за слабо работещо парно при ниски температури вследствие на тази грешка. За съжаление колата я имам от 6 месеца и не е карана в зима,за да проверя.
Ето "клапана" - с ОЕМ номер BM5Z18495C
и клип за местонахождението и смяната му
https://www.youtube.com/watch?v=8PzzwRlQwZY
В нета се твърди,че този клапан дефектира твърде често и е позната болка на форд от тези години.
Въпросите ми са
- масово този клапан по американските форуми се сменя при грешка Р26b7, тя дали е същата като Р2681, тъй като тя е Valve "C" а моята грешка е за Valve "A" ,но ОЕМ BM5Z18495 A,B и C накрая изглеждат по един и същ начин и се намират на едно и също място - вдясно отстрани до двигателя гледан отпред. Т.е. това ли е грешката за този клапан или съм се насочил грешно?
- да се занимавам ли да го сменям ако проблемът е само в мааалко по-бавното загряване. Да уточня,че това не е класическия термостат, а някакъв който сработва още по-рано.
Ето и DTC-то:
Колата си работи и загрява нормално, перката включва и върти малко дори след като изгася /което също прочетох,че е нормално/. Т.е. ако не бях пуснал програмата нямаше да се филмирам, но вече е късно.

Въпросната грешка е за отворен кръг на Engine coolant control valve, т.е. този ел.термостат /клапан/ е постоянно отворен.
Доколкото търсих разбрах,че ролята му е колата да загрява една идея по-бързо,както така да намалява вредните емисии, въпреки че срещнах мнение и за слабо работещо парно при ниски температури вследствие на тази грешка. За съжаление колата я имам от 6 месеца и не е карана в зима,за да проверя.
Ето "клапана" - с ОЕМ номер BM5Z18495C
и клип за местонахождението и смяната му
https://www.youtube.com/watch?v=8PzzwRlQwZY
В нета се твърди,че този клапан дефектира твърде често и е позната болка на форд от тези години.
Въпросите ми са
- масово този клапан по американските форуми се сменя при грешка Р26b7, тя дали е същата като Р2681, тъй като тя е Valve "C" а моята грешка е за Valve "A" ,но ОЕМ BM5Z18495 A,B и C накрая изглеждат по един и същ начин и се намират на едно и също място - вдясно отстрани до двигателя гледан отпред. Т.е. това ли е грешката за този клапан или съм се насочил грешно?
- да се занимавам ли да го сменям ако проблемът е само в мааалко по-бавното загряване. Да уточня,че това не е класическия термостат, а някакъв който сработва още по-рано.
Ето и DTC-то:
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
По принцип е по-добре двигателят да работи на по-ниска температура, отколкото да прегрява. В първия случай просто може да вдигне разхода, а във втория отива на ремонт. В Мк1 дизел 1.8, 90 коня, вместо този клапан е монтиран допълнителен подгревател на малкия кръг на охладителната система. По този начин в студено време хем двигателят загрява по-бързо, хем и парното идва по-рано.
Като го гледам този клапан, би трябвало да има възможност както е свален да се провери дали затваря, когато получи сигнал през буксата. Така ще си сигурен дали проблемът е в него или някъде по трасето от главния мозък до него.
Като го гледам този клапан, би трябвало да има възможност както е свален да се провери дали затваря, когато получи сигнал през буксата. Така ще си сигурен дали проблемът е в него или някъде по трасето от главния мозък до него.
Знам всички вицове за Форд 

Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Всъщност този двигател няма ли три термостата и да е логично в моя случай след като е с буква "А" да е първия /не знам кой е той/,а този от горната снимка да е третия, т.е. "С" и за това да е с друг код на грешката ?
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
И на мен ми мина тази мисъл вчера, ама като не го знам с колко термоклапана са го направили. А нямах време да се ровя по каталози. Тази вечер имам и като се зарових, се оказа, че май наистина има три клапана. По-скоро два електрически и един механичен. Ей тук, стига да съм уцелил модела, можеш да ги видиш - ЦЪК. Макар, че пак не става много ясно дали монтират и двата електрически едновременно, защото вторият се появява няколко месеца след първия.
Знам всички вицове за Форд 

Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Благодаря сърдечно.
Доста се рових днес и установих , че ел.клапана е един,другия си е класическия термостат, а грешките от заглавието значат едно и също, просто втората излиза на американските коли - ето потвърждение -
https://www.youtube.com/watch?v=Q6imcRh2-Y8
Частта от твоятя схема е 18495, която е с парт.№ който дадох в първия пост. Обнадеждаващо е , че грешката се отнася за ел.частта на клапана, а самият той се разглабя с 4 винтчета на две части - ел. и механична и може новата електрическа част да се "присади" на стария клапан без да се източва системата, да се откача маркуч и да се обезвъздушава /поне така твърди че се е справил един потребител/.
Доста се рових днес и установих , че ел.клапана е един,другия си е класическия термостат, а грешките от заглавието значат едно и също, просто втората излиза на американските коли - ето потвърждение -
https://www.youtube.com/watch?v=Q6imcRh2-Y8
Частта от твоятя схема е 18495, която е с парт.№ който дадох в първия пост. Обнадеждаващо е , че грешката се отнася за ел.частта на клапана, а самият той се разглабя с 4 винтчета на две части - ел. и механична и може новата електрическа част да се "присади" на стария клапан без да се източва системата, да се откача маркуч и да се обезвъздушава /поне така твърди че се е справил един потребител/.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1185
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Грешно тълкуваш грешката. Съобщението е за прекъсната намотка на бобината, която управлява клапана. Дали е останал в затворена или отворена позиция, може само да се гадае. Като дадеш на контакт, компютъра измерва различно съпротивление от заложените му параметри за въпросния клапан и от там извежда грешката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Щом се продава само частта с намотката, да я сменя и да забравя за известно време за този проблем. Поне зимата ще загрява нормално.
Знам всички вицове за Форд 

Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Абсолютно си прав, тъй като колата работи на една идея по-високи градуси /до 105/,а прочетох мнение че след смяна клапана температурата леко пада. Т.е. клапана вероятно е в позиция неотворен докрай или затворен. Може би затова особено лятото ми върти за малко перката след изключване на двигателя.
Не,не се продава отделно ел.частта му, а самия той подлежи на разглабяне.

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Значи трябва да си го купиш целия и да си смениш само електриката.
Знам всички вицове за Форд 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
И кво, вместо да го смени целия, така и иначе го е купил, ще прави "Франкенщайн"?!? Не разбирам какво ви плаши, че щяло да изтече течност, ще я събере и после ще си я върне обратно?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Р2681 /дали е същото като Р26b7/ -Регулиращ клапан за охладителната течност
Нас не ни плаши. На човека му се въртят такива идеи, гледа клипове... Може да не е механик или е, но не му се разглобява много. Колата си е негова все пак.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта