Губене на мощност при рязко натискане на газта
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Губене на мощност при рязко натискане на газта
Колеги,дайте съвет
Когато колата е добре заряла при рязко натискане на газта
(обикновено при изпреварване) не достига мощност и след
няколко секунди изведнъж се като че ли нещо се отпушва и
колата върви с пълна мощност.
Сменил съм горивен филтър,свещите са добри(платинени)
Някакви идеи?
Когато колата е добре заряла при рязко натискане на газта
(обикновено при изпреварване) не достига мощност и след
няколко секунди изведнъж се като че ли нещо се отпушва и
колата върви с пълна мощност.
Сменил съм горивен филтър,свещите са добри(платинени)
Някакви идеи?

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Губене на мощност при рязко натискане на газта
samsung_bg написа:Колеги,дайте съвет
Когато колата е добре заряла при рязко натискане на газта
(обикновено при изпреварване) не достига мощност и след
няколко секунди изведнъж се като че ли нещо се отпушва и
колата върви с пълна мощност.
Сменил съм горивен филтър,свещите са добри(платинени)
Някакви идеи?

На магистралата 2800-3000 оборота и 110 км ако започана изпредварване ми трябват 5-10 секунди докато се освести, но мине ли 3000 трябват няколко секунди за да набере до 140.
1.3 L Duratec е моят двигател, но предполагам, че и при теб е така.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Абе като събирам мнения /и в Опел форума/ това май е проблем при всички малки 16V мотори! Значи на брат ми Тиграта 1.4 16V /нали чат пат я карам, че тя става само за гъзария и като му потрябва кола ми взима Мондито/ принципно на икономично градско върви добре /сменям предавката на 2000обр и ускорявам плавно/, но както казвате като я натисна рязко /абе чат пат при добри условя ми е ще да я поизръчкам/ и в първия момент "ъъъ" и стигне ли до 3000обр. и направо побеснява!?!? Та понеже нещо не ми харесваше така започнах да си мисля лоши неща за ЕГР клапана /че съм патил с такъв, а новите са бая солени.../, че нещо може да е тръгнал да ни изоставя и почва да маже фазите! Но така за спорта /с надежда в душата/ сменихме свещите и кабелите с нови ориг. /купени от София ауто/, че старите така и така кой знае на колко км. са - ама полож. си остана същото!
Ходихме на диагностика и компа показва, че вс. си е в норма!?!?!?
Ходихме на диагностика и компа показва, че вс. си е в норма!?!?!?
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Добре де.
Не боде муцина нали ?
Изрежи я на 1-ва, направи една бърза смяна на 2-ра и пак намачкай педала и тогава ела кажи, че пак не е изтеглила.
Леко на 1-ва, смяна на 2-ра и ако оборотите са ти до 1500 натисни педала до метала и запали цигара да я чакаш да се развърти.
Може пък да имаш някакъв проблем.
Опитай тва дето ти писах и кажи по-точно в какви моменти мислиш, че нямаш мощност.
Обърни внимание на какви обороти се опитваш да ускоряваш.
Не боде муцина нали ?
Изрежи я на 1-ва, направи една бърза смяна на 2-ра и пак намачкай педала и тогава ела кажи, че пак не е изтеглила.
Леко на 1-ва, смяна на 2-ра и ако оборотите са ти до 1500 натисни педала до метала и запали цигара да я чакаш да се развърти.
Може пък да имаш някакъв проблем.
Опитай тва дето ти писах и кажи по-точно в какви моменти мислиш, че нямаш мощност.
Обърни внимание на какви обороти се опитваш да ускоряваш.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи не бъркай Реното с твоята Фиеста. Тоест наистина по каталог те имат еднакъв брой конски сили и би трябвало да вървят приблизително еднакво /поне на теория/, но в реалност не е така поради разликата в работния обем. Истината е, че по-важната стойност за това реално колко дърпа колата е въртящия момент /при какви режими, колко и за колко дълго в оборотната таблица/, а колите с малък обем имат нисък върт. момент. Докато 1.8 си има доста по-висок и по-важното той идва при по-ниски обороти и се задържа в по-широк оборотен диапазон /още повече, че този двг идва направо от Лагуната, а тя си върви добре с него/.
Приложил съм диаграма на тиграта 1.4 /такава имам под ръка/ от която е видно, че реално двигателя добива мощност след 4000обр, докато обърнете внимание 1.6 се зъби още след прекрачването на 2000обр. , а с 1.8 разликата е...... !
Истината е, че реално /сори, че използвам опел за сравнение/ корсата с 1.4 8V е 72 кс и 118Нм, а 1.4 16V е 90 кс и 124Нм - Тоест реално разликата във въртящия момент е малка.
Много хора викат еми добре защо не сложат голям расов мотор; еми защото големия мотор е с голям почасов разход и влезели се в задръстване си гори яко - кой би искал да вози в малолитражка, а да се ръси като за лимозина /просто такива коли не се продават добре/, актуалната тенденция дори е към системно смъкване на работния обем и оптимизиране на работния менджъмнт с оглед постигането на по-голяма производителност от единица гориво в определен обем.
Та целта тук е като киснеш из задръстванията да си харчи колкото обикновенна малолитражка, а при зор да се развихри /като разбира се за целта я поизпържиш на първа, втора и трета/ Факт е, че като караш зад камион с 40 на трета и решиш да изпревариш натискаш педала и отначало ъъъъ, но обаче връщаш втора газ и просто отлиташ. Аз и свикнах и в момента като съм с нея направо правя добри постижения!
Но ако /все пак той си кара колата и най-добре знае/ на моменти колата има сериозен спад в мощността, то трабва да се обърне внимание на това и да се направи една диагностика за да не го остави нейде на път. Лошото е, че модерните бенз коли имат много електронни датчици, контролери и т.н., които оказват пряко въздействие върху процесите в мотора и при нашите не много млади автомобили започват да създават ядове!
Приложил съм диаграма на тиграта 1.4 /такава имам под ръка/ от която е видно, че реално двигателя добива мощност след 4000обр, докато обърнете внимание 1.6 се зъби още след прекрачването на 2000обр. , а с 1.8 разликата е...... !
Истината е, че реално /сори, че използвам опел за сравнение/ корсата с 1.4 8V е 72 кс и 118Нм, а 1.4 16V е 90 кс и 124Нм - Тоест реално разликата във въртящия момент е малка.
Много хора викат еми добре защо не сложат голям расов мотор; еми защото големия мотор е с голям почасов разход и влезели се в задръстване си гори яко - кой би искал да вози в малолитражка, а да се ръси като за лимозина /просто такива коли не се продават добре/, актуалната тенденция дори е към системно смъкване на работния обем и оптимизиране на работния менджъмнт с оглед постигането на по-голяма производителност от единица гориво в определен обем.
Та целта тук е като киснеш из задръстванията да си харчи колкото обикновенна малолитражка, а при зор да се развихри /като разбира се за целта я поизпържиш на първа, втора и трета/ Факт е, че като караш зад камион с 40 на трета и решиш да изпревариш натискаш педала и отначало ъъъъ, но обаче връщаш втора газ и просто отлиташ. Аз и свикнах и в момента като съм с нея направо правя добри постижения!
Но ако /все пак той си кара колата и най-добре знае/ на моменти колата има сериозен спад в мощността, то трабва да се обърне внимание на това и да се направи една диагностика за да не го остави нейде на път. Лошото е, че модерните бенз коли имат много електронни датчици, контролери и т.н., които оказват пряко въздействие върху процесите в мотора и при нашите не много млади автомобили започват да създават ядове!
- LUDOST
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 04 дек 2006, 11:07
- Модел на автомобила: Ford MONDEO 1.6 /90hp 1993g i FORD transit 2.5d 90g
- Status: Извън линия
мноиго се баркате
Незнам да ли сте се занимавали но за да ти дам съвет, ще рискувам да стана лош, но истината е, че колата ти глъхне защото ти е зацапана клапата за въздуха, по точно датчика за въздухааааааааа, който е до въздушния филтър, или си го почисти със специален спрей се прави,или отиди да ти го почистят, струва около 20 лв но ще караш колата която си карал преди.
Може ФОРД да не е най хубавата кола но не е и най лошата!!!?
- LUDOST
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 04 дек 2006, 11:07
- Модел на автомобила: Ford MONDEO 1.6 /90hp 1993g i FORD transit 2.5d 90g
- Status: Извън линия
така 6те е
Ако колата ти наистина глъхне когато и подаваш рязко газ, причината е точно това. аз имах същия проблем и видях голям зор докато разбера какво става.
paci:
Имаш 2МВ лимит за прикачване на файлове.
Не си прикачвай снимката към всяко мнение защото скоро ще си изчерпаш лимита.
paci:
Имаш 2МВ лимит за прикачване на файлове.
Не си прикачвай снимката към всяко мнение защото скоро ще си изчерпаш лимита.
Може ФОРД да не е най хубавата кола но не е и най лошата!!!?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: така 6те е
Тва за мен ли беше ?LUDOST написа:Ако колата ти наистина глъхне когато и подаваш рязко газ, причината е точно това. аз имах същия проблем и видях голям зор докато разбера какво става.
Аз не се оплаквам от моята. Бега си и гори нормално.
orlinm, човека казва от време на време. Ако са кабели май ще е постоянно.
На моята съм разкачвал всички букси които докопах в моторния отсек и съм ги ръсил с WD-40.
Клапана за празен ход е чистен както и EGR-то, но не съм имал проблеми за да ги правя тези процедури.
MAF-а за който говори LUDOST не можах да го докопам.


-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 16 юли 2007, 05:04
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 16v zetec-e
- Местоположение: pz
- Status: Извън линия
И аз иам тоя проблем
Карам мондео 1.8 16в с зетек-е двигател и проблема е същия . В форд мото фое викат нищо и няма а колата глъхне адски много до 2500 . И направих 2-ри пЪт диагностика при един селянин и неговия комп вика ламбда сонда и дебитомер ... Може да глъхне но гори малко и вЪрви много за комби
Ще ги сменя тая седмица и ще пиша Чао за сега



трябва ми дебитомер и ламбда сонда
- jlpetkov
- потребител
- Мнения: 729
- Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
- Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
- Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
- Status: Извън линия
хора, чистете го тоя MAF
процедурата отнема 3-5 мин и струва колкото един спрей
връткавото е че трябва такава гадна отверка-звезда с дупка, иначе отвиваш, пръсваш, завиваш и глъхненето изчезва (поне при мен помогна).
А понеже съм тарикат, даже пръсках с чужд спрей -Break Clining (нещо такова за чистене на дисковете)


връткавото е че трябва такава гадна отверка-звезда с дупка, иначе отвиваш, пръсваш, завиваш и глъхненето изчезва (поне при мен помогна).
А понеже съм тарикат, даже пръсках с чужд спрей -Break Clining (нещо такова за чистене на дисковете)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта