Губене на мощност при рязко натискане на газта

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Губене на мощност при рязко натискане на газта

Мнение от samsung_bg » 30 яну 2007, 18:30

Колеги,дайте съвет
Когато колата е добре заряла при рязко натискане на газта
(обикновено при изпреварване) не достига мощност и след
няколко секунди изведнъж се като че ли нещо се отпушва и
колата върви с пълна мощност.
Сменил съм горивен филтър,свещите са добри(платинени)
Някакви идеи?
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 яну 2007, 19:04

До 2000 оборта като настъпиш рязко газта няма никой.
Като мине 2000 на 2500 ли е ненам точно щото не си зяпам оборотомера а пътя и някъде към 3000 сякаш се включва някакво турбо и излита.
Тва ли ти е проблема ?
Дръж я в обороти тази каруца и мачкай педала :)
И умната :wink:

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Губене на мощност при рязко натискане на газта

Мнение от cenzor » 30 яну 2007, 19:17

samsung_bg написа:Колеги,дайте съвет
Когато колата е добре заряла при рязко натискане на газта
(обикновено при изпреварване) не достига мощност и след
няколко секунди изведнъж се като че ли нещо се отпушва и
колата върви с пълна мощност.
Сменил съм горивен филтър,свещите са добри(платинени)
Някакви идеи?
:D Ами вече май са ти го обяснили.. И при мен е така до 2000-2200 оборота на малките предавки е мъка, след това се изстрелва и стигне ли 3000 ускорението е повече от прилично.
На магистралата 2800-3000 оборота и 110 км ако започана изпредварване ми трябват 5-10 секунди докато се освести, но мине ли 3000 трябват няколко секунди за да набере до 140.
1.3 L Duratec е моят двигател, но предполагам, че и при теб е така.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 30 яну 2007, 21:52

Абе като събирам мнения /и в Опел форума/ това май е проблем при всички малки 16V мотори! Значи на брат ми Тиграта 1.4 16V /нали чат пат я карам, че тя става само за гъзария и като му потрябва кола ми взима Мондито/ принципно на икономично градско върви добре /сменям предавката на 2000обр и ускорявам плавно/, но както казвате като я натисна рязко /абе чат пат при добри условя ми е ще да я поизръчкам/ и в първия момент "ъъъ" и стигне ли до 3000обр. и направо побеснява!?!? Та понеже нещо не ми харесваше така започнах да си мисля лоши неща за ЕГР клапана /че съм патил с такъв, а новите са бая солени.../, че нещо може да е тръгнал да ни изоставя и почва да маже фазите! Но така за спорта /с надежда в душата/ сменихме свещите и кабелите с нови ориг. /купени от София ауто/, че старите така и така кой знае на колко км. са - ама полож. си остана същото!
Ходихме на диагностика и компа показва, че вс. си е в норма!?!?!?

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от samsung_bg » 31 яну 2007, 16:20

Благодаря за съветите,съгласих се - но донякъде,защото това с губенето
на мощността не го прави винаги и аз си мисля, че има някакъв проблем
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 яну 2007, 17:08

Добре де.
Не боде муцина нали ?
Изрежи я на 1-ва, направи една бърза смяна на 2-ра и пак намачкай педала и тогава ела кажи, че пак не е изтеглила.
Леко на 1-ва, смяна на 2-ра и ако оборотите са ти до 1500 натисни педала до метала и запали цигара да я чакаш да се развърти.
Може пък да имаш някакъв проблем.
Опитай тва дето ти писах и кажи по-точно в какви моменти мислиш, че нямаш мощност.
Обърни внимание на какви обороти се опитваш да ускоряваш.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от samsung_bg » 31 яну 2007, 17:20

О.К.
Ще пробвам,но ми трябва едно по-дълго пътуване,а сега няма време.
Аз правя сравнение с едно RENAULT CLIO 92г. 1,8mI-90коня,
което съм карал досега.
При него няма такива работи.
С каквито и обороти да караш - при натискане на газта се
изстрелва като пушка

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 яну 2007, 17:25

samsung_bg написа:С каквито и обороти да караш - при натискане на газта се изстрелва като пушка
Да беее
От 1500 оборота на 5-та от 40 на 240 за 3,5 сек.
Може и да има нещо в обемите.
Е горе chains почна нещо щото има наблюдения човека.
Ай да го чуем и него ко ще каже.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 31 яну 2007, 19:45

Значи не бъркай Реното с твоята Фиеста. Тоест наистина по каталог те имат еднакъв брой конски сили и би трябвало да вървят приблизително еднакво /поне на теория/, но в реалност не е така поради разликата в работния обем. Истината е, че по-важната стойност за това реално колко дърпа колата е въртящия момент /при какви режими, колко и за колко дълго в оборотната таблица/, а колите с малък обем имат нисък върт. момент. Докато 1.8 си има доста по-висок и по-важното той идва при по-ниски обороти и се задържа в по-широк оборотен диапазон /още повече, че този двг идва направо от Лагуната, а тя си върви добре с него/.

Приложил съм диаграма на тиграта 1.4 /такава имам под ръка/ от която е видно, че реално двигателя добива мощност след 4000обр, докато обърнете внимание 1.6 се зъби още след прекрачването на 2000обр. , а с 1.8 разликата е...... !

Истината е, че реално /сори, че използвам опел за сравнение/ корсата с 1.4 8V е 72 кс и 118Нм, а 1.4 16V е 90 кс и 124Нм - Тоест реално разликата във въртящия момент е малка.

Много хора викат еми добре защо не сложат голям расов мотор; еми защото големия мотор е с голям почасов разход и влезели се в задръстване си гори яко - кой би искал да вози в малолитражка, а да се ръси като за лимозина /просто такива коли не се продават добре/, актуалната тенденция дори е към системно смъкване на работния обем и оптимизиране на работния менджъмнт с оглед постигането на по-голяма производителност от единица гориво в определен обем.

Та целта тук е като киснеш из задръстванията да си харчи колкото обикновенна малолитражка, а при зор да се развихри /като разбира се за целта я поизпържиш на първа, втора и трета/ Факт е, че като караш зад камион с 40 на трета и решиш да изпревариш натискаш педала и отначало ъъъъ, но обаче връщаш втора газ и просто отлиташ. Аз и свикнах и в момента като съм с нея направо правя добри постижения!

Но ако /все пак той си кара колата и най-добре знае/ на моменти колата има сериозен спад в мощността, то трабва да се обърне внимание на това и да се направи една диагностика за да не го остави нейде на път. Лошото е, че модерните бенз коли имат много електронни датчици, контролери и т.н., които оказват пряко въздействие върху процесите в мотора и при нашите не много млади автомобили започват да създават ядове!

Потребителски аватар
LUDOST
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 04 дек 2006, 11:07
Модел на автомобила: Ford MONDEO 1.6 /90hp 1993g i FORD transit 2.5d 90g
Status: Извън линия

мноиго се баркате

Мнение от LUDOST » 06 фев 2007, 20:27

Незнам да ли сте се занимавали но за да ти дам съвет, ще рискувам да стана лош, но истината е, че колата ти глъхне защото ти е зацапана клапата за въздуха, по точно датчика за въздухааааааааа, който е до въздушния филтър, или си го почисти със специален спрей се прави,или отиди да ти го почистят, струва около 20 лв но ще караш колата която си карал преди.
Може ФОРД да не е най хубавата кола но не е и най лошата!!!?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 фев 2007, 20:45

Карам с V-Power 95, като се върна на 95 от OMВ и колата умира и вдига разхода.
Колега кара същата като моята и усеща смърт след V-Power дори и с обикнвения на Shell .

Потребителски аватар
LUDOST
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 04 дек 2006, 11:07
Модел на автомобила: Ford MONDEO 1.6 /90hp 1993g i FORD transit 2.5d 90g
Status: Извън линия

така 6те е

Мнение от LUDOST » 06 фев 2007, 21:00

Ако колата ти наистина глъхне когато и подаваш рязко газ, причината е точно това. аз имах същия проблем и видях голям зор докато разбера какво става.

paci:
Имаш 2МВ лимит за прикачване на файлове.
Не си прикачвай снимката към всяко мнение защото скоро ще си изчерпаш лимита.
Прикачени файлове
IM004137.JPG
Може ФОРД да не е най хубавата кола но не е и най лошата!!!?

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 06 фев 2007, 23:16

От колко време не са ти сменяни кабелите на свещите? И ако "скоро" са сменяни какви са сложени - ориджънъл или по-евтини?
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: така 6те е

Мнение от paci » 07 фев 2007, 05:44

LUDOST написа:Ако колата ти наистина глъхне когато и подаваш рязко газ, причината е точно това. аз имах същия проблем и видях голям зор докато разбера какво става.
Тва за мен ли беше ?
Аз не се оплаквам от моята. Бега си и гори нормално.

orlinm, човека казва от време на време. Ако са кабели май ще е постоянно.
На моята съм разкачвал всички букси които докопах в моторния отсек и съм ги ръсил с WD-40.
Клапана за празен ход е чистен както и EGR-то, но не съм имал проблеми за да ги правя тези процедури.
MAF-а за който говори LUDOST не можах да го докопам. :twisted: ... но ще дойде ден ... :D

Потребителски аватар
totoza
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 24 авг 2006, 21:12
Модел на автомобила: mondeo 18 tdi 95g.fiat punto 98g,golf 93g
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

здравеи

Мнение от totoza » 15 юли 2007, 21:14

и при мен имаше същия прублем беше дебитомера деше куца до 2000 -2200 но спря след смяна на дебитомера

niksi_mk
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 16 юли 2007, 05:04
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 16v zetec-e
Местоположение: pz
Status: Извън линия

И аз иам тоя проблем

Мнение от niksi_mk » 16 юли 2007, 05:24

Карам мондео 1.8 16в с зетек-е двигател и проблема е същия . В форд мото фое викат нищо и няма а колата глъхне адски много до 2500 . И направих 2-ри пЪт диагностика при един селянин и неговия комп вика ламбда сонда и дебитомер ... Може да глъхне но гори малко и вЪрви много за комби :P :P :P Ще ги сменя тая седмица и ще пиша Чао за сега
трябва ми дебитомер и ламбда сонда

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 16 юли 2007, 11:27

хора, чистете го тоя MAF :P процедурата отнема 3-5 мин и струва колкото един спрей :wink:
връткавото е че трябва такава гадна отверка-звезда с дупка, иначе отвиваш, пръсваш, завиваш и глъхненето изчезва (поне при мен помогна).
А понеже съм тарикат, даже пръсках с чужд спрей -Break Clining (нещо такова за чистене на дисковете)

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 16 юли 2007, 11:47

Все пак, не прекалявайте с тоя МАФ! Не се зацапва лесно и му е противопоказно често-често да се заигравате с него!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта