Моля малко помощ за новака...Оборотите :(
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 19 окт 2005, 11:21
- Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6 i
- Контакти:
- Status: Извън линия
Моля малко помощ за новака...Оборотите :(
Уважаеми приятели...Като един истински лаик се обръщам с въпрос към Вас, дано да можете да ми помогнете...
Преди няколко месеца изкарах книжка. Купих си Форд Ескорт, края на 90-та, почти 91:). 1.6 пълна инжекция, бензин...
Карах го 700 километра, отлична кола без проблеми от познат човек, но се случи следната случка -
- Започна д ами гасне по Раковска, да не може да запали...Изчезнаха ниските обороти...Не може да запали да си хване 1000 оборота...
Става на 5-тия път, ако тръгна на скорост...И после ако пусна гаста, веднага падат оборотите и гасне, независимо от съединител, полусъединител, скорост или изключено от скорост...
Според мен и това, което ми казват са заминали ниските обороти...
Какво да направя? Къде да открия диагностика за толкова старо Фордче и мислите ли, че е от оборотите...Нещо по инжекцията ли е??? настройки да не е...Не знам...
Това е сфера, която не разбирам и се обръщам към Вас...Ако някой може да помогне...
Благодаря ви и успех!!!
Преди няколко месеца изкарах книжка. Купих си Форд Ескорт, края на 90-та, почти 91:). 1.6 пълна инжекция, бензин...
Карах го 700 километра, отлична кола без проблеми от познат човек, но се случи следната случка -
- Започна д ами гасне по Раковска, да не може да запали...Изчезнаха ниските обороти...Не може да запали да си хване 1000 оборота...
Става на 5-тия път, ако тръгна на скорост...И после ако пусна гаста, веднага падат оборотите и гасне, независимо от съединител, полусъединител, скорост или изключено от скорост...
Според мен и това, което ми казват са заминали ниските обороти...
Какво да направя? Къде да открия диагностика за толкова старо Фордче и мислите ли, че е от оборотите...Нещо по инжекцията ли е??? настройки да не е...Не знам...

Това е сфера, която не разбирам и се обръщам към Вас...Ако някой може да помогне...
Благодаря ви и успех!!!
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 19 окт 2005, 11:21
- Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6 i
- Контакти:
- Status: Извън линия
Извинявам се, че пак пиша след моето си мнение...Прочетох назад из подобните проблемни теми...намерих като вероятна причина прекъснат или скъсън вакумен маркуч...
Значи това е една от вероятностите...наистина ми се струва, че тегли повече, все едно издиш аот някъде...
Но какво друго би могло да бъде не знам...
Значи това е една от вероятностите...наистина ми се струва, че тегли повече, все едно издиш аот някъде...
Но какво друго би могло да бъде не знам...
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако имаш съмнения че причината е в някое вакуумно съединение, преслушай моторния отсек дали не се чува свистене на въздух, откъде долу-горе идва то - в момента се сещам за 2 възможни места: маркуча за сервото на спирачките, който минава зад двигателя покрай преградната стена и отива към сервоапарата. Може да се е разкачил или лошо съединен.
Втората възможна причина е някоя изпуснала гарнитура на входния колектор под инжекциона (но това ми се струва по-малко вероятно).
За най-точно определяне на мястото на засмукване на въздух, може да ползваш някакъв спрей, съдържащ алкохолни или петролни съставки. Пръскаш около предполагаемото място и ако оборотите на мотора се променят, значи оттам смуче.
PS. имаш ли АГУ?
Втората възможна причина е някоя изпуснала гарнитура на входния колектор под инжекциона (но това ми се струва по-малко вероятно).
За най-точно определяне на мястото на засмукване на въздух, може да ползваш някакъв спрей, съдържащ алкохолни или петролни съставки. Пръскаш около предполагаемото място и ако оборотите на мотора се променят, значи оттам смуче.
PS. имаш ли АГУ?
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 19 окт 2005, 11:21
- Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6 i
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря ти и на мен ми харесва количката:) Като за начинаещ шофьор...
На няколкото въпроса:
След покупката не съм сменял нищо. Колата я купих от близък човек, който я е карал в България, но много я е пазил. Преди това и е сменял амортесьори, разни други неща дребни, но не знам всичко...
Наливал съм и малко масло...
Не съм и правил компютърна диагностика, не се е налагало, а там където питам все ми казват, че куплонзите са по различни и трябва в МПфое.
Проблемите започнаха постепенно...В началото само гаснеше рядко в движение като изключа от скорост или по светофари. Няколко пъти не искаше да запали, ама по-различно - просто не качваше обороти - сега и хърка...Закарах я в сервиз, не хванаха нищо, работеше си от тогава без проблеми. Изчистиха само някакво маркуче за оборотите...
И изведнъж вчера, още като я запалих и тръгнах бе нещо по така...И вече ми направи номера след 20 тина минути...
Сещам се и също, че на втора скорост като вдигна крака от педала, демек не подавам газ, малко почваше да дърпа и да дави, та трябваше да натискам газста...
Затова съдя, че някъде може да е вкарвало въздух, ама друго и не знам...затова питам...Радвам се, че ти писа Генерале:)

На няколкото въпроса:
След покупката не съм сменял нищо. Колата я купих от близък човек, който я е карал в България, но много я е пазил. Преди това и е сменял амортесьори, разни други неща дребни, но не знам всичко...
Наливал съм и малко масло...
Не съм и правил компютърна диагностика, не се е налагало, а там където питам все ми казват, че куплонзите са по различни и трябва в МПфое.
Проблемите започнаха постепенно...В началото само гаснеше рядко в движение като изключа от скорост или по светофари. Няколко пъти не искаше да запали, ама по-различно - просто не качваше обороти - сега и хърка...Закарах я в сервиз, не хванаха нищо, работеше си от тогава без проблеми. Изчистиха само някакво маркуче за оборотите...
И изведнъж вчера, още като я запалих и тръгнах бе нещо по така...И вече ми направи номера след 20 тина минути...
Сещам се и също, че на втора скорост като вдигна крака от педала, демек не подавам газ, малко почваше да дърпа и да дави, та трябваше да натискам газста...
Затова съдя, че някъде може да е вкарвало въздух, ама друго и не знам...затова питам...Радвам се, че ти писа Генерале:)
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Като начало - провери си всички вакуми - на слух и за нарушена цялост - повечето могат да се огледат, макар и малко неудобно. Ако си имал проблем със спирането - вероятността да е от тях е по-голяма. Но за да е тука има -тука нема ми се струва, че не е там причината или поне не е изцяло....
Продължавам с въпросите:
Като дадеш на контакт чуваш ли отчетливо бензиновата си помпа (виууууу в купето
)
След като дадеш на контакт (но задължително на студен двигател) отвори капака и на релсата на инжектора вляво имаш една капачка като винтил за гума. Отвиваш капачката и натискаш сърдечника - трябва да пръсне гориво! Ако не - лошо. В тази връзка ще бъде добре да купиш един бензинов филтър за твоя модел (доста са по-различни от общоприетите) и да си смениш стария. Не е евтин, доколкото си спомням до към 30-на лв. Купуваш и една добавка за почистване на резервоара (вода и др.отлагания) и дозареждаш десетина литра. Това е при вариянт запушени горивопроводи, което е много вероятно.
Другата възможна и вероятна причина е проблем по електрониката (нищо страшно) или лош контакт по запалването (можеш да провериш и напръскаш с контактен спрей). Само трябва да внимаваш да не дадеш корпус на някой куплунг (по принцип е трудно). За безопасност може да откачиш 0-та на акумулатора. Докато си проверяваш кабелчетата ще минат десетина минути (ще се ресетва и компа)....
Като сменяш масло е добре едновременно с това да смениш и въздушния филтър. Добре е да се осведомиш за километрите на ремъка (агренажния), но най-добре е смяна с такъв от МП (220 с ролките, ако си 16V)
Ако от тези неща не се оправи е препоръчително да минеш пълна компютърна диагностика в МП, НО за нищо на света не се съгласявай на смени на агрегати веднага - ще олекнеш поне с 400-500лв (ненужно)...
Да не забравяме алармата! Ако блокира и двигателе е малко възможно тя да прави мизерии. Погледни и шоковия клапан (под капака вляво долу до педалите ти) да не е клеясъл, а и можеш при нужда да пренавиеш и изолираш кабелите там!
...
Засега толкова, че ми омаляха пръстите
Продължавам с въпросите:
Като дадеш на контакт чуваш ли отчетливо бензиновата си помпа (виууууу в купето

След като дадеш на контакт (но задължително на студен двигател) отвори капака и на релсата на инжектора вляво имаш една капачка като винтил за гума. Отвиваш капачката и натискаш сърдечника - трябва да пръсне гориво! Ако не - лошо. В тази връзка ще бъде добре да купиш един бензинов филтър за твоя модел (доста са по-различни от общоприетите) и да си смениш стария. Не е евтин, доколкото си спомням до към 30-на лв. Купуваш и една добавка за почистване на резервоара (вода и др.отлагания) и дозареждаш десетина литра. Това е при вариянт запушени горивопроводи, което е много вероятно.
Другата възможна и вероятна причина е проблем по електрониката (нищо страшно) или лош контакт по запалването (можеш да провериш и напръскаш с контактен спрей). Само трябва да внимаваш да не дадеш корпус на някой куплунг (по принцип е трудно). За безопасност може да откачиш 0-та на акумулатора. Докато си проверяваш кабелчетата ще минат десетина минути (ще се ресетва и компа)....
Като сменяш масло е добре едновременно с това да смениш и въздушния филтър. Добре е да се осведомиш за километрите на ремъка (агренажния), но най-добре е смяна с такъв от МП (220 с ролките, ако си 16V)
Ако от тези неща не се оправи е препоръчително да минеш пълна компютърна диагностика в МП, НО за нищо на света не се съгласявай на смени на агрегати веднага - ще олекнеш поне с 400-500лв (ненужно)...
Да не забравяме алармата! Ако блокира и двигателе е малко възможно тя да прави мизерии. Погледни и шоковия клапан (под капака вляво долу до педалите ти) да не е клеясъл, а и можеш при нужда да пренавиеш и изолираш кабелите там!
...
Засега толкова, че ми омаляха пръстите

Последна промяна от kEFi на 20 окт 2005, 11:28, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 19 окт 2005, 11:21
- Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6 i
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хаха:) Адски благодаря...Намерих едно приятелче, което завърши Хенри Форд преди няколко години и мисля, че и с негова помощ това, което ми пишеш, ще стане реалност...Демек ще разчете рецептата ти:)
А инак...Днес вечерта направих проба и слязох да запаля...О' чудо...Колата запалва и държи обороти...НО...
Като пали се чува наистина един звук все едно смуче нещо...Като въздух ли що...
После форсирах малко, оборотите скачат и като пусна рязко педала не гасне, но задавя....
Значи по-скоро нещо е запушено...
Обобщавам...Като паля засмуква нещо...После държи обороти, но форсирам ли и пусна газта, не гасне но потреперва яко и почва да подпуква нещо...
НЕ знам дали разбра нещо:):):)
Но твоите съвети ще ги проверя още в събота, с моят майстор приятел:)!!!:)
А инак...Днес вечерта направих проба и слязох да запаля...О' чудо...Колата запалва и държи обороти...НО...
Като пали се чува наистина един звук все едно смуче нещо...Като въздух ли що...
После форсирах малко, оборотите скачат и като пусна рязко педала не гасне, но задавя....
Значи по-скоро нещо е запушено...
Обобщавам...Като паля засмуква нещо...После държи обороти, но форсирам ли и пусна газта, не гасне но потреперва яко и почва да подпуква нещо...
НЕ знам дали разбра нещо:):):)
Но твоите съвети ще ги проверя още в събота, с моят майстор приятел:)!!!:)
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
А след като не гасне, колко време продължава това потреперване и "задавяне"? След известно време има ли стабилизиране на оборотите или не? Питам това, щото възможна причина за проблема може да е системата за празен ход - стъпковия мотор например.ProstoAZ написа: После форсирах малко, оборотите скачат и като пусна рязко педала не гасне, но задавя....
...............
Обобщавам...Като паля засмуква нещо...После държи обороти, но форсирам ли и пусна газта, не гасне но потреперва яко и почва да подпуква нещо...
Но за да не гадаем повече, в допълнение на това, което каза kEFi, вероятно най-добре е да се прочетат евентуалните грешки в паметта на ECU-то - направи диагностика!
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мен ако питаш проблема е или от вакумните маркучи както казва колегата или от клапана за управление на празният ход. Незнам кое от двете е по-вероятно. Аз си купих такъв клапан за 12 кинта (с цел експерименти, моята кола няма такъв), наистина евтино (един познат си купил за 200 от МП!!!!) и работи, така че си заслужава да наминеш по моргите и ако намериш такава евтинийка я взимай!
Обикновено се затлачва от маслените пари идващи от вентилацията на картера, неразглобяем е и единствено може да го накиснеш във бензин или кореселин (след като му махнеш намотката, която е закрепена с 2 винта).

Това се отнася за 8 клапанов двигател.
16 клапановият двигател има подобен (но със същото действие) клапан. Процедурата по почистване е същата.


Напоследък се занимавам с празен ход и мога да кажа че тези клапани са добри като дизайн, но за съжаление се замърсяват и хората които нямат понятие ги заменят (излишни пари) с нови или употребявани. Във много редки случаи се повреждат (моят познат си купи нов, защото на старият бобината му бече заминала - при замерване с мултицет на здрав клпан съпротивлението на намотката е около 10 Omh).
Обикновено се затлачва от маслените пари идващи от вентилацията на картера, неразглобяем е и единствено може да го накиснеш във бензин или кореселин (след като му махнеш намотката, която е закрепена с 2 винта).

Това се отнася за 8 клапанов двигател.
16 клапановият двигател има подобен (но със същото действие) клапан. Процедурата по почистване е същата.


Напоследък се занимавам с празен ход и мога да кажа че тези клапани са добри като дизайн, но за съжаление се замърсяват и хората които нямат понятие ги заменят (излишни пари) с нови или употребявани. Във много редки случаи се повреждат (моят познат си купи нов, защото на старият бобината му бече заминала - при замерване с мултицет на здрав клпан съпротивлението на намотката е около 10 Omh).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 19 окт 2005, 11:21
- Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6 i
- Контакти:
- Status: Извън линия
ЕЙ страшни сте...
Ама колкото и хора, толкова и мнения:)
Сега се чудя, кое по-напред да мина...
Поне кажете добра компщтърна диагностика, за да мина там и да видят...
Не ща да ходя в Мотото, щото там взимат много пари, някакви записвания за часове...
Други идеи???
Обещавам, че после ще напиша с прилежаща терминология, какво се е случило точно:):)

Сега се чудя, кое по-напред да мина...
Поне кажете добра компщтърна диагностика, за да мина там и да видят...
Не ща да ходя в Мотото, щото там взимат много пари, някакви записвания за часове...
Други идеи???
Обещавам, че после ще напиша с прилежаща терминология, какво се е случило точно:):)
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Няма да е зле довечера по тъмно (много тъмно) да отвориш капака на запален двигател. Подаваш ръчно газ (от ексцентрика на инжекциона) и наблюдаваш кабелите (внимателно). Ако видиш бягащи светлини (цветомузика му викаме) запомни на кой/кои кабели е и ги сменяй. Пиша ти това, защото спомена за гърмежи....
За диагностика най-добре е в МП или Дунев. Струва около 25лв.
За диагностика най-добре е в МП или Дунев. Струва около 25лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта