Може ли без ремонти, ако двигателя гори масло?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 май 2007, 20:18

Паци, защо по-гъстото масло да е по-кофти? 5-50синтетика кофти масло ли е?
Добре този двигател примерно по принцип не е за гъсто масло, но взели,че му се появили луфтове. За да се уплътнят добре и да няма допир метал с метал слагаме по-гъсто масло, което уплътнява хлабините/вдига си нормално налягане на масото.
Какъв е проблема?
не говорим за масла за селскостопасни или военни машини.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 07 май 2007, 21:03

Ще си бяга мотора без проблеми като е по-малко компресия.Зависи каква е разликата де.. ако е с по 2 атмосфери... Моя мотор като се прецакаха клапаните и сегментите беше с 4.8 ,5 ,6 и8 на цилиндрите... Вървеше си ,но не както преди ,но си се режеше.. разхода беше у космоса.. Ако искаш ще те пратя при познат мойстор за когота гарантирам -Работи чисто.. няма да ти вземе много ,пък и работи като хората- динамометричния ключ... При мен мотора стана слънце..Ако решиш за няколко дена ще ти я направи колицата...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2007, 21:51

muko написа:За мотора на Любо е точно така, но мотора на Фиеста 1,1 е съвсем друг - морално остарял през 60-те и не бих могъл да съм категоричен кое е точното масло. :!:
А погледнете за какъв мотор става дума!
Трол, какви хлабини ще убираш с гъсто масло? Направо грес да набутаме ?
Кой говори за 5W50 ?
Това за мен са митове и легенди, че с минерално масло ще закрепиш положението.
Знам, че синтетиката си прави филм по частите докъто минералното прсто маже.
Синтетиката е по-скъпа ама ние с минерално ще удължим живота на двигателя?! *00147* *072*
В темата за маслото се напускаха статии в които се разбра, че може да има синтетика 15W40, както и минерално 10W40. Цифрите означават температурния диапазон. За по-голяма точност погледнте в темата за маслото май имаше конкретно коя цифра за какви градуси е.
Начи за нашия климат може и с 15W40 но говорим за заминаващ си мотор и ние ще се мъчим да покараме още малко с масло което работи в по-тесен температурен диапазон.
А Zetec с минерално масло .... слуушайте тоя и оня ... :twisted:
Троле, с какво караш BMW-то ?
5W50 гъсто масло ли е ?
Карайте с Приста Лидер :) Тва кат ЮМЗ :) квото му сипеш няма проблеми важното е да има нещо там :)
Хората го сметнали за синтетика а ние бухаме минерално щото някой така казал а и ние по-ефтинко и в един красив ден тичаме да продаваме щото ... и следващия пищи на умряло.
Май фордовете ги карат хора с по малки финансови възможности и се получават еднии ... :(

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 май 2007, 22:04

аз говоря за 5-50 като пример за гъсто масло.
иначе аз за минерално масло не съм писал! Говоря за вискозитет само!
всякакви хлабини по двигателя ще обира с по-гъсто масло.
според теб защо хората прозивеждат по-гъсти масла? за хоби?
някои Мерцедеси и повечето БМВта предпочитат сравнително гъсти масла. според теб инженерите им глупави ли са?
Иначе аз карам 3 BMWта със различни масла,защото са с различни двигатели.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2007, 22:09

Трол написа:защото са с различни двигатели.
ааа :) :wink:
Начи 5W50 не съм виждал и сравнявал с 15W40 но мисля, че е като вода. Не е гъсто, друга раота прай :)

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 май 2007, 22:22

ми аз съм виждал :) такова карам предимно. синтетика.
hint: по-голямото число покава по-голям вискозитет т.е. по-гъсто!
та не е като вода :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2007, 22:26

Трол написа:ми аз съм виждал :) такова карам предимно. синтетика.
hint: по-голямото число покава по-голям вискозитет т.е. по-гъсто!
та не е като вода :)
Хинт не го знам кой е :)
Оки ще видим как кога ще имам щастието да барна няколко различни по вискозитет масла та да мога да направя разликата.
Обърнахме темата за масло ама кво да са прави :(
Ае да видим човека дали ще намери кадърна глава да му огледа състоянието и да дойде ни светне.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 07 май 2007, 22:29

Сложи на износен двигател 5 на 40 :twisted: :twisted: :twisted:

Ще се разтрака още повече...



Въобще тука всеки си драска, и всеки е голям спец по двигатели.....

1-рво старият мотор със верига е правен "модела" преди най малко двайсе години, мога да го карам и със дифенциално мосло зо комион, без да му стане нещо.

2-ро съвременните двигатели, са със хидравлични повдигачи, и найстина не магат да се карат със каквото ти попадне.....


3-то Луфта между лагера на кояновият вал, заводски е 0,02 "две стотни"

на износел двигател луфта може да достигне 0,10 "една десета"

сложи на износен двигател, финно масло, все пак и ни трябва да имаме работа. :cry: :cry: :lol: :lol:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 май 2007, 22:32

а! нещо подобно на поста на traqn_savov исках да напиша и аз, ама трудно ми тече мисълта :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 07 май 2007, 22:36

то е много близо до акъла, че триещите части увеличават луфта си, като последният може да придобие значителни размери...

а маслото трябва да уплътнява този луфт " е и масленият клин също :wink: "

Но пак казвам, двигателите със хидравлични повдигачи 1.6 са много капризни към масло, и не можеш да им ръгаш на всичко..



А да, двигателя на 1.1 си е направо чиста шкодичка, хахахахах смях :P :P :oops: :oops: :oops:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2007, 22:37

Ае почваме пак :evil:
Кой е казал, че сме разбирачи ?
Аз го пращам при човек да се консултира!
Забелязваш ли?
Забелязваш ли за какъв мотор се пише?
Забелязваш ли че ние забелявзваме !
Забелязваш ли Любо кво е писал? И други из форума са писали, че определено моторите им са на доста километри но си ги карат със синтетика ?!
Забелязваш ли че тука се изказва мнение?
Не е дошъл при мен и да съм му набухал каквото не м исе продава и да го убеждавам, че супер. Дам ще кара известно време и после ядове и ако подържаме връзки, ще му кажа ми то тоя мотор му е връщан километража и сигурно е на милиони километри ... ае 1000 пари за ремонти.
Той и да дойде при мен най-много мое да пием по бира :) Аз се занимавам със съвсем други неща, различни от коли :)

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 07 май 2007, 22:44

paci написа:Ае почваме пак :evil:
Кой е казал, че сме разбирачи ?
Аз го пращам при човек да се консултира!
Забелязваш ли?
Забелязваш ли за какъв мотор се пише?
Забелязваш ли че ние забелявзваме !
Забелязваш ли Любо кво е писал? И други из форума са писали, че определено моторите им са на доста километри но си ги карат със синтетика ?!
Забелязваш ли че тука се изказва мнение?
Не е дошъл при мен и да съм му набухал каквото не м исе продава и да го убеждавам, че супер. Дам ще кара известно време и после ядове и ако подържаме връзки, ще му кажа ми то тоя мотор му е връщан километража и сигурно е на милиони километри ... ае 1000 пари за ремонти.
Той и да дойде при мен най-много мое да пием по бира :) Аз се занимавам със съвсем други неща, различни от коли :)
Двигателя е на доста километри. :lol: :lol: :lol:

Знаеш ли че за 40 000 хиляди километра мога да докарам нов двигател до боклука, и съм го правил..

Мога да измина и 150 000 и двигателя пак да е пушка......

Нека сега да не се набираме и да не спорим, за глупости...

Да посети доверен сервиз, и там ще му обяснят как ще се процедира, щом гори масло такъв двигател не може да се кара.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

latinov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 май 2007, 20:51
Модел на автомобила: Fiesta, 1.4, 97'
Status: Извън линия

Мнение от latinov » 07 май 2007, 22:57

В крайна сметка колата една вещ, чието предназначение е да върши работа. За сега ще си я карам така. Колата върви, има си мощност, двигатела работи добре, разхода на гориво е поносим, климатика работи. За мен това е повече от достатъчно. А дали ще искара още 50000км... никой не знае... а дали аз ще искарам още толко?! На Траян мотото е: "Нещо което върви, не се пипа!!", и аз съм много съгласен с него. Не бих се навил на ремонт не само заради парите, а и поради вероятността нещата да станат и по-лоши. Хората прават грешки, така че и при най-добрия майстор да идеш пак не се знае. Колите втора употреба са така, най-вече евтините. Винаги има нещо което не им е наред. Всичко опира до парите. Ако искаш качество, ще трябва да се бръкнеш.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2007, 22:58

Аз не съм се напънал да се набирам!
Имаме участник във форума но само чете човека и казва, че м уе смешно какво си пишем отностно боядисването и борба с ръжда щото той с това се занимава и е доста добър :)
Идва в неделите си лафим и е изключително много пекан иначе :)
ТИ сеа като имаш знания и опит с това си се занимавал, говори конкретно за мотора по темата.
Ако имаш знания и опит се обоснови и дай мнение. Не мешай моторите ами ориентирай човека.
Това трябва си го лафим на ЛС но трябва да има някаква яснота по въпроса, че това, че тука пише модератор не занчи че той е върха на тема двигатели.
Аз съм потребител и споделям мнение.
А и ти сеа не можеш да кажеш тази кола закво гори масло нали ?
Знам, че трябва се огледа на живо.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2007, 23:03

latinov, явно няма да я бараш за момента.
Ще заключа темата защото я обърнахме на "ти уважааш ли ма сеа ... копеуе ..."
Ако правиш нещо и има развитие ми пиши ЛС ще я отключа веднага да внесеш новостите :)

latinov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 май 2007, 20:51
Модел на автомобила: Fiesta, 1.4, 97'
Status: Извън линия

Мнение от latinov » 12 май 2007, 20:27

Здравейте. Ето и малко новости от мен. Отворих да видя свещите. Имат малко бял нагар отвън на това дето е закривено(не го знам анод ли е катод ли е), но между анода и катода са чисти. Явно каквото масло влиза в цилиндрите си го изяжда без остатък, което е хубаво за мен. Но като отворих капака на маслото от там духа, и духа доста сериозно:) Добре, че поне масло не пръска :D Бръкнах и в аспуха, както прочетох в една тема, но там няма мазнотия, има чернилка, но не е мазна. Това какво означава... сипавай бензин (и масло разбира се)... и гаааз. Разбира се, не може всичко да е безпроблемно... развали ми се ел.клапа за парното и сега в купето не ми е студено, дори напротив:) Но това е друга тема, Паци много прилежно я е докуметирал, има и снимков материал:) Искам да благодаря на всички за изказаните мнения.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 13 май 2007, 01:43

Абе като ти харесва колата карай си я и недей се впряга. За мене този разход идва от "гумички", ама ако не ти се занимава не е фатален.

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 26 май 2007, 01:50

HACKO написа:Абе като ти харесва колата карай си я и недей се впряга. За мене този разход идва от "гумички", ама ако не ти се занимава не е фатален.

Тука мноого се исписа за масла, гумички, клапънии ремонти . Нека и аз споделя нещичко .
На мен ми гореше масло 400гр. на 1500 км , смених гумичките и сега пак толкова си гори, не съм мерил компресията защото и да я я разбера то си се знае за ремонт ще да е ала нямам пари и заради това не ходя да я меря . Карам си колата и не ми пука вече , колкото иска да гори важното е че ми върши работа . Все пак ако и напреавя такъв ремонта нали се сещате че тя става вечно моя . По принцип и аз си падам някакъв маниак по колата защото ако ми тропне нещо сменям ако нещо не е наред с колата аз съм като болен. Еми примирил съм се защото тия стари бангий на по 13 и кусор години се нещо им липсва и се разбрицват ...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 май 2007, 10:56

При CVH мотора (ако твоя е такъв, но важи и за другите), се износват водачите на клапаните и тогава гумичките не могат да си вършат работата, тъй като стеблото на клапана започва да се клати и гумичката се "изкривява" и не ляга плътно на стеблото дори да е нова. Тогава гори масло но не се забелязва съществена загуба на мощност.
На Ориона ми беше така, дори след основен ремонт разхода на масло не се промени. След контролно разглобяване на мотора за проверка на сегментите и поредна смяна на гумички установих, че клапаните видимо се клатят във водача (при свалени пружини) като между гумичката и стеблото се отваря луфт. Тъй като не ми се занимаваше да сменям водачите продължих да си я карам така, доливайки масло. CVH работи спокойно с минерални масла без да изпитва проблеми с повдигачите, така че не се набутваш кой знае колко. При разход от около 1л на 1000км не се налага смяна на масло, само сменяш маслен филтър.

П.П. 400гр. на 1500км изобщо няма да се притеснявам.

latinov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 май 2007, 20:51
Модел на автомобила: Fiesta, 1.4, 97'
Status: Извън линия

Re: Може ли без ремонти, ако двигателя гори масло?

Мнение от latinov » 15 мар 2010, 21:40

Сега си намерих тази тема... Стара, но ще пиша все пак какво се случи. То беше доста отдавна, тъй че няма да съм много изчерпателен.
Един хубав ден август 2008 година отидохме на разходка до хижа Мальовица. Перфектно, но на връщане - колата не пали, няма дори и ток за имобилайзера. Хубаво, че имаше доста туристи, та бутнаха. Обаче аз съм си мушмула и я палих на първа... а не на 2ра както препоръчват хората...
Запали, прибрахме се до Говедарци, където нощувахме. Почнах да я човъркам, оказа се, че кабела от алтернатора към акумулатора висеше точно на 2 жички. Подвързах го, викам си ОК. На другата сутрин, да запали... ама не, бутане отново... запалва и веднага оборотите падат до нула и гасне. Прибирането до София беше интересно. Да натискаш спирачка с левия крак е доста трудно.
В София вече се появи едно гадно чукане... Антифриза беше покафенял, абе нещо не беше наред. Последва ремонт. Едната биела превъртяла и надрана отвътре. За късмет коляновия вал не беше надран, та спестих пари от шлайфане поне :) Голямо търсене на биела с бутало падна. В нито една автоморга нямаха. FHA 1.4 е двигателя. В крайна сметка майстора намерил биела с бутало от 1.25 двигател и ползвал само биелата и моето бутало и сглобил. Съединител нов. Според него маслените сегменти били "стопени". Сега 50000км след ремонта колата си е ОК. Забелязах, че тече масло някъде по гарнитурите на картера ако я натискам много - 5к оборота. Също така към 5 вече отзад излиза тумен пушек :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 49 госта