КОГА Е ЗАПУШEН КАТАЛИЗАТОРА
- Stoyan_5
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 23 фев 2005, 10:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
КОГА Е ЗАПУШEН КАТАЛИЗАТОРА
Как да преценим кога е запушен катализатора?
Без съмнение, рано или късно кола, която се кара в България
ще има проблеми със зъдръстване на катализатора.
Проблема не е толкова от лошия бензин, а от това, че се ползват
цистерни в които преди години е съхраняван оловен бензин.
Логично е да се предположи, че при намяляване на мощността и
повишаване на разхода на гориво, една от причините е задръстен катализатор.
Тук ще е полезно мнението на "патилите".
Въпроса е кога да се заемем с отстраняване на дефекта?
Колко трябва да харчи една кола на бензин/или газ?
Къде може да бъде сменен катализапора с резонаторно гърне и колко струва?
Без съмнение, рано или късно кола, която се кара в България
ще има проблеми със зъдръстване на катализатора.
Проблема не е толкова от лошия бензин, а от това, че се ползват
цистерни в които преди години е съхраняван оловен бензин.
Логично е да се предположи, че при намяляване на мощността и
повишаване на разхода на гориво, една от причините е задръстен катализатор.
Тук ще е полезно мнението на "патилите".
Въпроса е кога да се заемем с отстраняване на дефекта?
Колко трябва да харчи една кола на бензин/или газ?
Къде може да бъде сменен катализапора с резонаторно гърне и колко струва?
- MARVITCH
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 16 яну 2005, 15:44
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8 CVH Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Симптоми за "забил" катализатор
Служи за неутрализация на CO, NОx и CH които се съдържат в изгорелите газове. Състои се от керемична решетка покрита с благородни метали (платина, паладий, родий) които ускоряват неутрализацията.
Симптоми за запушен катализатор са:
Невъзможност за достигане на скорост която преди е достигана. След време, още по-ниска макс. скорост и т.н., докато изобщо двигателя не може да се пусне.
Постепенно със запушването мощността намалява, вентилацията на цилиндрите също, съпротивлението на въздушния тракт се увеличава.
Обикновено изкарват 150 К км.
При преобогатена смес (и високи обороти) температурата на изходящите газове се повишава над номиналната работна на катализатора и той по-бързо "забива".
Проверка се прави като се свали и се погледне визуално проходимоста му, или се подкарва колата без него
.
Ако се махне катализатора ще ти се увеличи малко мощността, разхода ще падне малко също, шумът също малко ще се увеличи ако се сложи тръба.
А и след махането му не се налагат никакви други настройки на каквото и да е по мотора.
Симптоми за запушен катализатор са:
Невъзможност за достигане на скорост която преди е достигана. След време, още по-ниска макс. скорост и т.н., докато изобщо двигателя не може да се пусне.
Постепенно със запушването мощността намалява, вентилацията на цилиндрите също, съпротивлението на въздушния тракт се увеличава.
Обикновено изкарват 150 К км.
При преобогатена смес (и високи обороти) температурата на изходящите газове се повишава над номиналната работна на катализатора и той по-бързо "забива".
Проверка се прави като се свали и се погледне визуално проходимоста му, или се подкарва колата без него

Ако се махне катализатора ще ти се увеличи малко мощността, разхода ще падне малко също, шумът също малко ще се увеличи ако се сложи тръба.
А и след махането му не се налагат никакви други настройки на каквото и да е по мотора.

- Lupo
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 фев 2005, 14:55
- Модел на автомобила: Escort CL 1.4i (92г,CVH) (BRC AT90E) --> Opel Astra G 1.7DTL
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Като се запуши ще разбереш :-)
Kакво е запушен катализатор ... не могат да се вдигнат оборотите на колата освен на празен ход, върви по равен път на баир издъхва просто няма мощност. Като се форсира на празен ход от зад гърнето съска. Ако успееш да го свалиш (раждясали гайки ... и т.н. може да се свали от колекторните тръби) го изтърбушваш за нула време с някое арматурно желязо и го слагаш и си ОК . Хубаво е навреме да се направи за да не ти запуши другите гърнета ...макар че като се запуши ще разбереш
определено ... Иначе 30лв резонаторно гърне с поставянето в сервиз за гърнета.

- NikiNew
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
- Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
А какво става с датчика ?
Клед като се "отпуши" катализатора с арматурното желязо, какво става/се прави с датчика за изгорелите газове в катализатора ?
При мен кабела е с четири извода - два бели един сив и един черен. Няма ли да се получи проблем в електрониката за запалване или разхода на гориво... ?
При мен кабела е с четири извода - два бели един сив и един черен. Няма ли да се получи проблем в електрониката за запалване или разхода на гориво... ?
- NikiNew
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
- Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Е ясно, това е ламбда сондата. Този датчик като започне да отчита нереални стойности и в двата варианта /катализатора е премахнат изцяло или са му извадени питите/, какъв ще крайния ефект от към на цялостната работа на двигателя и т. н. ... ???
Явно зададох мн сложен въпрос. Направих си труда и прегледах почти всички сходни теми отн. катализатори и ламбда сонди. Наистина има доста компетентни мнения, но... проблемът си остава
Явно зададох мн сложен въпрос. Направих си труда и прегледах почти всички сходни теми отн. катализатори и ламбда сонди. Наистина има доста компетентни мнения, но... проблемът си остава

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Ако питаш мен това с грешните данни на ламбда сондата е повече теоретично отколкото практично.
Въпреки това ако се съмняваш отиваш в МП купуваш си нов катализатор и ламбда сонда(щото и тя с течение на времето старее и почва да дава грешни данни), сменяш ги и всичко е наред.
Между другото дюзите и останалите датчици по инджекциона също се амортизират и подлежат на периодично подменяне въпреки че видимо работят.
Въпреки това ако се съмняваш отиваш в МП купуваш си нов катализатор и ламбда сонда(щото и тя с течение на времето старее и почва да дава грешни данни), сменяш ги и всичко е наред.
Между другото дюзите и останалите датчици по инджекциона също се амортизират и подлежат на периодично подменяне въпреки че видимо работят.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Съжалявам, ама това е переспективата, така че ако нямаш сериозен проблем по добре не я "размерисвай".
ПП нямаш идея колко изненадан останах, когато реших да чегъркам катализатора и установих, че още в Германия някой беше изрязал парче ламарина и после старателно си я беше заварил на мястото (съответно катализатора го нямаше)
ПП нямаш идея колко изненадан останах, когато реших да чегъркам катализатора и установих, че още в Германия някой беше изрязал парче ламарина и после старателно си я беше заварил на мястото (съответно катализатора го нямаше)
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Порови още малко из форума и ще намериш адрес на сервиз, дето тестват катализатори.
Моето лично мнение, след махането на два ката от Нисана и сега от фиестата, е, че от двете злини тази е по-малката. Сиреч карането без кат, пред карането с картоф в ауспуфа.
Пак ще ме обвинят "зелените патрули", ама колата без запушен кат върви много по-добре. На ламбдата какво да и стане? Както вече се писа, пада далягането, но пада и температурата на отработените газове.
Някой спомена. че живота на ката е 150К; вероятно е така , но ако колата не гори грам масло и ако в бензина няма грам олово, толуоли, нафталини, парафини и не знам още какви л***а му слагат.....
Моето лично мнение, след махането на два ката от Нисана и сега от фиестата, е, че от двете злини тази е по-малката. Сиреч карането без кат, пред карането с картоф в ауспуфа.
Пак ще ме обвинят "зелените патрули", ама колата без запушен кат върви много по-добре. На ламбдата какво да и стане? Както вече се писа, пада далягането, но пада и температурата на отработените газове.
Някой спомена. че живота на ката е 150К; вероятно е така , но ако колата не гори грам масло и ако в бензина няма грам олово, толуоли, нафталини, парафини и не знам още какви л***а му слагат.....
-
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
- Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
- Местоположение: София, Люлин
- Status: Извън линия
Наистина не е нужно да се прави ново регулиране на електрониката, не защото принципно няма нужда, а защото няма кой и как да го направи добре след махането на кат; Аз махнах дори и сондата и то защото просто при смяната на двуцевката не намерих такави с гнездо за лабдата и слава богу нямам проблем - не се е увеличил разхода! 

Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух
Мечо Пух
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта