гумички на клапаните размери

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
burmov
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 26 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: ford fiesta 1,1
Status: Извън линия

гумички на клапаните размери

Мнение от burmov » 19 апр 2007, 18:39

изкам да попитам
мотора ми е 1,1 карборатор колата е фиеста 90 та година с верига
с долен разпределителен вал е или както там се казва
та изкам да питам какъв размер гумички на клапаните трябва да и купя
4е като отворих капака на клапаните гледам че не стоят на водача а се шматкат по клапаните :roll: излезли са си от местата

и ако може да ми кажете клапаните и защо чукат като ги правя с пластини 0,2 за смукателните
и 0,3 за изпускателните
карам я с 10W50 масло
сичко и е наред уж а чукат има ли нешто друго освен луфтовете от което могат да чукат
до колкото знам моя мотор няма хидравлични повдигачи ,ако се бъркам кажете каде се намират ако тряаа да ги сменя че адски много ме дразни

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 апр 2007, 19:33

Размерът на гумичките не знам, но можеш да мернеш стеблото и по него в магазина да се ориентират.
За клапаните имаше подробно обяснение, но не помня къде. Накратко:гърбицата/кобилицата(или както там се казва) е износена, но ако мериш с пластина, тя ляга върху неизносена повърхност (около износването). Може би трябва да мериш със стоманен калибриран тел...знам ли... :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 апр 2007, 04:14

cocoff написа:За клапаните имаше подробно обяснение, но не помня къде.
Горе съм го забил по важните теми !
За гумичките, ходи си в магазин там трябва си имат каталози и да ти ги изровят. Виж за гумички които са така направени, че се притискат от пружината за да не излизат.
На стария ми ескорт така един прехвален майстор ми смени гумичките на клапаните и почнахме да горим масло след това. Сам си свалих капака на клапаните и видях, че гумичките подскачат по стеблата.
Ходих се разправям с него и той взе ми кърши пръсти, че не бил виновен въпреки, че едно момче му каза че един вид, че е смотан (това момче сега бачка в МП)Каза му за тези гумички с някаква периферия която се затиска с пружините за да не излизат гумичките. Знаел бил той ама за тоя Ескорт не си заслужавало.
70+ лв. отнесе, че прави и други неща но си иска още пари да си дооправи простотията с гумичките. Сети се дали повече ходя там?
Съжалявам, че нито снимка мога да ти покажа и обяснението ми е такова но самите нови "спецялни" гумички не съм ги виждал.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 апр 2007, 07:45

аз съм с горен вал на сиерата но при вен е доста по различно.. самите гумички се набиват в главата ... ето снимка от мен

Изображение

не се вижда много ясно ,но се надявам да ви помогне с ориентацията

Потребителски аватар
fitil
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 09 дек 2006, 19:52
Модел на автомобила: Ford-Fiesta1.1 mk3 37kw 50ps
Местоположение: Монтана
Status: Извън линия

Мнение от fitil » 29 май 2007, 15:08

Аз сменях гумичките,и след замерване се оказа 4е диаметара на стеблото е 7 милиметра и след доста ровене ми дадоха да сложа от Опел 1.3 колкото и странно да звучи,оказаха се че са еднакви с моите оригиналните които свалих.А за тракането и при мен си остана така и неможа да се махне,и аз сам с верига. :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта