Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 18 май 2007, 14:59

DTM написа:
TIN написа:
DTM написа: Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам се :roll: . С оглед горещините през последните години 5w40 е по-добре. Нека специалистите от МП да кажат все пак!
ИМам един такъв въпрос към теб....
По отношение на горещините за които споменаваш....
Ето как си го представям аз....
мотора работи......дали с 5w30 или 10w40 без значение.....
загрява и достига работна температура....в която и двете масла би трябвало да го защитават еднакво....
идва един момент, в който достига "критична" ( да наречем, въпреки че не е все още такава),темп в която се вкл перката.....
И ? Градусите падат....сега въпроса ми е как според теб се отразява "горещината" на мотора ?
При положение, че си работи винаги в оптимален режим, т.е .такъв за който и двете масла осигуряват добро мазане ?
Ами колега прочети темата за маслото -> масло за двигателя прегледай на 3-та страница мнението на paci със цитата което е, това исках да кажа.
Впредвид температурния диапазон на маслото 5*30 и 10*40 т.е. вискозитетите им при различни гранични температури.
Искаш да кажеш, че няма значение къде работи автомобила т.е. при какви външни условия температура на околната среда и т.н. и с какво масло се кара?
Просто се бях позовал на това
Вискозитет и вискозен индекс (VI)

Точния вискозитет е най-важния индекс на маслото. Цялата производителност на машината се базира на вискозитета на маслото. Ако искате можете да наречете вискозитета способността да тече. Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-голям е вискозитета.
Широко диапазонните масла съдържат полимер добавен съм основното масло, който предпазва маслото от изтъняване при загряване. При ниска температура полимерите са свити и позволяват на маслото да тече толкова колкото е означението преди W, първото число. При загряване на маслото, полимера се развива в дълги вериги, които предотвратяват изтъняването на маслото. В резултат на това при 100 градуса по целзий маслото ще е изтъняло толкова колкото е горното число в означението. Разберето това по следния начин:
10W30 е масло с тежест 10, което няма да стане по-леко от масло с тежест 30 след като се загрее.

Казвам това....
За зетек 5w30!
По каталог......след като е сметнато че това масло защитава добре мотора в целия диапазон на работната му температура ( която е постоянна в какъвто и климат да работи този мотор), защо да сложим по гъсто ?
И защо тук има мнения че за нашия климат е по добре 10W40 ?
По горното мнение колегата спомената че с оглед горещините напоследък по добре 10W40!!
Каквито и да са горещините мотора все си работи на нормалната за него темп!!
Ей това не мога да схвана......!!
Не се заяждам просто се учудвам че никой не споделя мнението ми!!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 18 май 2007, 15:31

Съгласен съм с теб, примерно че на Зетек-а най-добре му е с 5w-30. Друго исках да кажа, вярно в че мотора работи при почти еднаква (оптимална) температура, но на моменти тая температура се покачва пиково за малък период от време особено при TD което е друг въпрос. За това вметнах в отговора си за маслото с по-висок вискозитет при висока температура и казах нека компетентните лица от МП (надявам се да са такива) да вземат решението.
Това беше, със здраве и наздраве :drink: :wink: .

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 18 май 2007, 15:46

DTM написа:Съгласен съм с теб, примерно че на Зетек-а най-добре му е с 5w-30. Друго исках да кажа, вярно в че мотора работи при почти еднаква (оптимална) температура, но на моменти тая температура се покачва пиково за малък период от време особено при TD което е друг въпрос. За това вметнах в отговора си за маслото с по-висок вискозитет при висока температура и казах нека компетентните лица от МП (надявам се да са такива) да вземат решението.
Това беше, със здраве и наздраве :drink: :wink: .

:)
Ok! :drink:

Потребителски аватар
ford_taunus
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 07 апр 2007, 16:00
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 1.6ОНС 68 к.с. '76г, АГУ, 4 врати, 4 скорости
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ford_taunus » 18 май 2007, 18:13

Колеги моля ви ако някой знае да каже колко струва минералното масло 15W40 в МОТО-ПФОЕ? Интересува ме 5 литра туба. Благодаря предварително.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 21 май 2007, 18:53

някой купувал ли е масло за форд но НЕ от МП обаче в същата туба?понеже преди 10-на дена аз си купих от един магазин 10w40 5л-FORD-ЕДИКАКВОСИ (понеже всички настояват такова да бъде)и го смених ,старото беше наливно от МП ....еми нищо общо колата почна да пали все едно е минус 15 градуса ,тракат клапаните като запали и вчера даже се опита да гасне. има ли вероянтост тва м-ло да е менте или нещо колата се скапва

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 21 май 2007, 19:06

Аз в момента съм с 10W40 FORD FORMULA XR+ туба 5л. и го купавах още преди да отвори врати МП в Плевен. Което ще рече, че не е купувано от там :)
Да ти кажа не ме кефи как ми работи двигателя. Колегата дето кара същата като моята е сменил онзи ден от такова на 5W30 туба от МП и днес каза, че мотора му мърка и се кефи.
Да не би ти да си бил със синтетика 5W30 преди това?
Само си е купил маслото от МП и го е сменил на друго място като там е видял същото масло с 4лв. по ефтино но какво има в тубата според мен не се знае.
Тук се пусна слух, че това масло (на МП) бутилираното или наливното ли не разбрах го правят в Приста. За мен е повод за притеснение но пък до сега никой не се оплакал от масло купено от МП.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 21 май 2007, 19:30

Аз в момента съм с 10W40 FORD FORMULA XR+ туба 5л.
е точно тва пише на тубата която и аз взех .
А това което смених беше наливно 10w40 от МП ,не че и то беше някакво върховно но в сравнение с това новото бе направо перфекто

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 май 2007, 21:07

paci написа:.........Тук се пусна слух, че това масло (на МП) бутилираното или наливното ли не разбрах го правят в Приста. За мен е повод за притеснение но пък до сега никой не се оплакал от масло купено от МП.
Може и да има нещо вярно в Хасково МП и Приста са в една сграда (проектирана и построена специално за това, а не стара разпродадена на различни фирми). Не твърдя нищо щото не съм запознат със ситуацията, просто обобщавам фактите.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 23 май 2007, 10:01

5-30 е най добре защото освен да пази двигателя маслото има функцията да работи с повдигачите... а от там знаете клапаните - така, че е много важно за работата на двигателя

Потребителски аватар
fitil
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 09 дек 2006, 19:52
Модел на автомобила: Ford-Fiesta1.1 mk3 37kw 50ps
Местоположение: Монтана
Status: Извън линия

Мнение от fitil » 29 май 2007, 14:47

Аз карам с ACDelco 15W40 na Ford Fiesta1.1 моноинжекция,за втори пат сипвам от него и сам доволен,преди бях бях с Vissco2000 но нещо маи го поразвалиха. :D

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 01 юни 2007, 15:07

Минах на 5 W 30 formula E q туба 5л. от МП ~60 лв. Много доволен ,пали 2 пъти по леко,спряхя да тракат клапаните , мотора утихна и се стабилизира работата като е студен,определено това е маслото.Стига да не почне да изтича от някъде :wink:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 01 юни 2007, 15:47

видях това "Ford Formula" XR нещо-си беше май, 10W40, дали ще е добре за мойта колица. и цената доколкото видях беше около 40лв

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 01 юни 2007, 16:49

Аз карам с ЛИКИ МОЛИ 15W40 което е с добавка.Двигателя работи перфектно,а и маслото прави филм на детайлите и им удължава живота,защото колкото и да е триенето е по-малко.
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 02 юни 2007, 07:27

doctordre написа:видях това "Ford Formula" XR нещо-си беше май, 10W40, дали ще е добре за мойта колица. и цената доколкото видях беше около 40лв
Аз съм с него на Зетека.
Сипвай ма гледай от де го взимаш!
Дали ще е добре ?!
Би трябвало.
И горе съм писал ма няма кой да чете. Отзиви нямам но нямам и оплаквания за да съм писал.
Ако е имало гадория да съм писал.
Ако ти имаш ядове и рукне от некъде или го гори начи имаш проблем. Да не се окажа аз виновен. Имаш си ядове за оправяне и тва е! Не е виновно маслото освен ако не си го взел от некъде дето само опаковките са ралични иначе вътре кво има ....
Да позачистя малко темата, че гледам ви мързи да четете?
Да позатрием и по-голяма част от форума а ?
:twisted: :twisted: :twisted:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 02 юни 2007, 09:03

затова питам, двигателя ми е на 20 години и нз как ще му се отрази всяко по-хубаво масло :lol: сега съм с 15w40 минерално 8)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 02 юни 2007, 18:08

Че то кой знае? :)
Докъто не сипеш няма как да разбереш.
По принцип уж го водят полусинтетика но на тубата нищо не пише начи може и да е минерално но предполагам щом е по-скъпо от 15W40 трябва да е по-добро.

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от TURBOTO » 02 юни 2007, 19:53

Ами карал съм с доста масла Castrol,Elf,Valvoline, не мога да кажа че съм бил недоволен от тях но единственото масло след наливането на което имаше осезаема промяна в работата на двигателя беше френското Yacco.Никога преди това не съм си мислел че е възможно двигателя да промени толкова усезаемо своята работа само с наливането на ново масло.Маслото се прави само и единствено в Франция и никъде другаде 5 литра полусинтетика VX500 струват 60лв.Повече подробности на [url] http://www.yacco-bg.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 03 юни 2007, 08:15

Досега се въздържах да пиша защото с моя двигател от преди втората световна.......долен разпределителен вал,като на Москвич 403,407,408. Опел от 193....
Та като купих колата сложих Esso 10W40 ,но на капачката се появяваше бяло като маргарин,е не много но го имаше.
Сега карам с Liqui Moly Leichtlauf Special 10w-40 това го няма вече втора година.Доволен съм.Работи перфектно.
Ето няколко линка за хора които искат да прочетат за него и за други продукти на същата фирма.
http://avtomivkasonax.hit.bg/lm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sonax.hit.bg/one.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... x_oiltable" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... ex_partner" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
mITE
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 24 мар 2005, 21:26
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v '93 Coupe CLX
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от mITE » 05 юни 2007, 09:17

аз от 5 години карам с Valvoline 10 W 40 - трябва да ви кажа че колкото сипя толкова изсипвам при смяната :!: Много съм доволен /цена,качество/ :P
"Що са 4 цилиндъра, 16 клапана и гения на Др.-Инж Хенри Форд комбинирани в едно."

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 05 юни 2007, 13:42

jordj написа:......
*00118* Аз карам със същото и сега трябва да го сменя, но вече не го продават в Лукойл, да знаеш на друго място където се продава, освен ЕМкомплект 33, не е точно по темата, но може и на друг да е полезно *00118*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта