Твърд педал на газта~глъхнещ празен ход~високи обороти
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Твърд педал на газта~глъхнещ празен ход~високи обороти
Причините за този не толкова често срещан, но доста неприятен проблем са доста разнообразни. Чисто механичните причини могат да бъдат клеясване на жилото (натрупване на боклуци между жилото и бронята); деформации на пластмасовта броня на жилото и смешните, но не и невъзможни прегъвания на разни стелки, изтривалки, мокети, балатуми и пр., намиращи се в краката на водача.
Освен чисто механичните причини, съществуват и т.н. химически причини, които стават фактор с въвеждането на многоточковото впръскване (multi-port fuel injection, MPFI), известно като „пълна инжекция”. За разлика от машините с карбуратор и тези с дроселно впръскване(моноинжекция), при пълната инжекция липсва „обливането” на дросела с бензин, което е един естествен начин за отстраняване на всякакви замърсявания. Дроселът при пълната инжекция е просто един въздушен клапан. Когато по вътрешната повърхност на дросела и по самата клапа се натрупат замърсявания(нагар), плавното движение на дроселовата клапа е затруднено, което се усеща от шофьора като втвърдяване педала на газта. Това състояние засяга работата на двигателя на празен ход, когато натрупаният нагар ограничава притока на въздух относително най-силно(в сравнение с напълно отворена дроселова клапа). Крайният резултат е глъхненето/падането на оборотите на празан ход и парадоксално, но факт - поддържането на високи обороти(вседствие невъзможността на дроселовата клапа да се върне в изходното си положение)
Източници за образуването на въпросния нагар са маслото и изгорелите газове, а основните виновници са :
- EGR(Exhaust Gas Recirculation) – система за рециркулация на отработените газове.
- PCV( Positive Crankcase Ventilation)- клапан, осигуряващ вентилацията на картера.
- Бутални пулсации, при които поради износване на сегменти и клапани, при всеки работен такт в дросела навлизат допълнителни количества изгорели газове и/или маслени пари.
Тези три фактора обуславят движението на маслени пари и изгорели газове през дросела, където вследствие на високите температури образуват нагар.
Проблемът със заглъхването на празния ход, особено при включване на компресора на климатика, е добре познат на инженерите от Форд, които прилагат много и разнообразни нововъведения, засега май без значим успех.
Решаването на проблема „твърд педал на газта” е редно да започне с отстраняването на евентуалните механични причини, споменати в началото. Следва ревизия на проходимостта на маркучите и клапана за вентилация на картера, независимо дали той е с фиксиран или променлив отвор. Следва почистването на дросела и клапата със специален спрей. Проверете щателно и показанията на TPS(датчик за положението на дроселовата клапа), тъй като той често бива атакуван и повреждан от нагара.
Освен чисто механичните причини, съществуват и т.н. химически причини, които стават фактор с въвеждането на многоточковото впръскване (multi-port fuel injection, MPFI), известно като „пълна инжекция”. За разлика от машините с карбуратор и тези с дроселно впръскване(моноинжекция), при пълната инжекция липсва „обливането” на дросела с бензин, което е един естествен начин за отстраняване на всякакви замърсявания. Дроселът при пълната инжекция е просто един въздушен клапан. Когато по вътрешната повърхност на дросела и по самата клапа се натрупат замърсявания(нагар), плавното движение на дроселовата клапа е затруднено, което се усеща от шофьора като втвърдяване педала на газта. Това състояние засяга работата на двигателя на празен ход, когато натрупаният нагар ограничава притока на въздух относително най-силно(в сравнение с напълно отворена дроселова клапа). Крайният резултат е глъхненето/падането на оборотите на празан ход и парадоксално, но факт - поддържането на високи обороти(вседствие невъзможността на дроселовата клапа да се върне в изходното си положение)
Източници за образуването на въпросния нагар са маслото и изгорелите газове, а основните виновници са :
- EGR(Exhaust Gas Recirculation) – система за рециркулация на отработените газове.
- PCV( Positive Crankcase Ventilation)- клапан, осигуряващ вентилацията на картера.
- Бутални пулсации, при които поради износване на сегменти и клапани, при всеки работен такт в дросела навлизат допълнителни количества изгорели газове и/или маслени пари.
Тези три фактора обуславят движението на маслени пари и изгорели газове през дросела, където вследствие на високите температури образуват нагар.
Проблемът със заглъхването на празния ход, особено при включване на компресора на климатика, е добре познат на инженерите от Форд, които прилагат много и разнообразни нововъведения, засега май без значим успех.
Решаването на проблема „твърд педал на газта” е редно да започне с отстраняването на евентуалните механични причини, споменати в началото. Следва ревизия на проходимостта на маркучите и клапана за вентилация на картера, независимо дали той е с фиксиран или променлив отвор. Следва почистването на дросела и клапата със специален спрей. Проверете щателно и показанията на TPS(датчик за положението на дроселовата клапа), тъй като той често бива атакуван и повреждан от нагара.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта