Къде е зацепена водната помпа на Мондео 93г
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Къде е зацепена водната помпа на Мондео 93г
Колеги дали ще може някой да мо каже дали водната помпа е зацепена на ангренажния ремък или на пистовия при Мондео 93г
2.0 16V с климатик е мондеото ако има значение!Благодаря предварително!!!
2.0 16V с климатик е мондеото ако има значение!Благодаря предварително!!!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Водната помпа на този модел се задвижва от ПИСТОВИЯ ремък!!! Не от ангренажния!!!
Вярна е обаче, че ако свалиш помпата по-лесно ще смениш две от ролките на ангренажния ремък, защото се фиксират върху корпусът й. И ако болтовете на ролките са затегнати прекалено много без да свалиш водната помпа има много голяма вероятност да й спукаш корпуса (личен опит).
Вярна е обаче, че ако свалиш помпата по-лесно ще смениш две от ролките на ангренажния ремък, защото се фиксират върху корпусът й. И ако болтовете на ролките са затегнати прекалено много без да свалиш водната помпа има много голяма вероятност да й спукаш корпуса (личен опит).
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега искам да сваля водната помпа и до тук всичко е добре но излезна едим голям проблем! Неможе да се отвие ролката на коляновия вал на пистовия ремък!Някаква идея как да го сваля!
Запъвах мотора ама не става прескача зъб на ангренажния ремък!Някой ако има представа как да го отвия тоя болт нека сподели!Благодаря
Запъвах мотора ама не става прескача зъб на ангренажния ремък!Някой ако има представа как да го отвия тоя болт нека сподели!Благодаря
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Вече и ангренажният е за смяна!SBobi написа:!Някаква идея как да го сваля!
Запъвах мотора ама не става прескача зъб на ангренажния
П.П. застопори маховика

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Отдолу има един ламаринен капак, е там трябва да се закеркенечи маховика. 

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колегите по-горе са дали правилни напътствия,
Свали ламариненият капак на скоростната кутия и ще видиш зъбите на маховика, посредством ГОЛЯМА отвертка затопори коляновият вал и завърти нужната гайка. Ако имаш помощник - нека да включи на 5-та предавка и да натиска спирачката! Сега обаче не си спомням дали е с "нормална" или "лява" резба ?!?
Ако не можеш с ключ да развъртиш гайката, то тогава ти трябва гайковерт (това с което гумаджийте развъртат/завъртат гайките на джантите).
Свали ламариненият капак на скоростната кутия и ще видиш зъбите на маховика, посредством ГОЛЯМА отвертка затопори коляновият вал и завърти нужната гайка. Ако имаш помощник - нека да включи на 5-та предавка и да натиска спирачката! Сега обаче не си спомням дали е с "нормална" или "лява" резба ?!?

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така, сега ще ти кажа аз какво направих (с баща ми, щото 1 човек не може). Протече ми много силно изведнъж водната помпа, мотора ми е 1.6 16 клапана, но и на него водната му помпа е под ангренажния ремък и две от ролките са навити на нея. Значи за да развия долу болта на коляновия вал и да извадя ролката дето върти другия ремък направихме следното:SBobi написа:Колега искам да сваля водната помпа и до тук всичко е добре но излезна едим голям проблем! Неможе да се отвие ролката на коляновия вал на пистовия ремък!Някаква идея как да го сваля!
Запъвах мотора ама не става прескача зъб на ангренажния ремък!Някой ако има представа как да го отвия тоя болт нека сподели!Благодаря
1. Маха се стартера. С огъната отверка (лягаш под колата) пъхаш вътре да блокираш зъбците (малко е пипкаво ама ако уцелиш се блокира мотора бетон).
2. Другия човек вече на блокиран мотор лесно може да напъне тоя болт (май е с ключ 18, на мойта поне е толкова) и да го развие.
3. Отделно ще ти трябва скоба да извадиш самата ролка, защото иначе може цял ден да я блъскаш с чука безрезултатно.
Един съвет от мен - като свалиш водната помпа (поняког се отвива мнооого трудно, болтовете са от мек метал и лесно им се прецакват главите) та като я свалиш си купи нови болтове и я сложи с нови. Ние не можахме да развием единия, отсякохме го със чук и секач, водната помпа се счупи но и без това нея трябваше точно да сменим.
Успех, не е трудно ако си подготвен.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Болтът се развива с тръба и двама човека! Използват се спирачките на колата. Ако не става се грее! Проверява се да не се е повредила пъпката която фиксира ремъчната шайба, защото после се прави основен ремонт на двигателя.
Абе що се заемате със сложни неща ми не си ходите на сервиз????
Абе що се заемате със сложни неща ми не си ходите на сервиз????
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Щото поне 85% от "майсторите" работят на принципа "след мене потоп". Наложи ми се да отсека болт на водната помпа с чук и секач, щото тоя пич като ми го завивал го натегнал за вечни времебна + му е смлял главата направо. Във всяка книга за ремонт пише, че се слагат нови болтове щото да не става така, а както знаем нашите майстори са едни ученолюбиви не е истина.Vaklin написа: Абе що се заемате със сложни неща ми не си ходите на сервиз????
Нищо лично, те повечето даже не го правят нарочно - лошото е, че искат майка си и баща си пари за неща, които мога да си направя сам по-качествено. Когато имам време разбира се.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- energy76us
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
- Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin - Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде е зацепена водната помпа на Мондео 93г
Начина на развиване на прословутия болт на коляновия вал,с пневматичен пистолет (като на гумаджиите)с накрайник 18.Успех
6 години и 1 ден по-късно.....
Чудесен начин да вдигнеш и дадеш правилна насока на темата.......
6 години и 1 ден по-късно.....
Чудесен начин да вдигнеш и дадеш правилна насока на темата.......
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта