ТД пуши и няма мощност
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 30 юли 2007, 12:17
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD, 97, Duratec-intercooler
- Местоположение: UK
- Status: Извън линия
ТД пуши и няма мощност
Значи вчера тръгвам, валеше силен дъжд и по едно време започна да губи мощност. Не гасне, но стрелката на оборотомера на светофар е на нула, цялата кола се тресе и отказва категорично да дърпа. С триста зора се прибрах. Днес не вали времето сухо пак ми направи същия номер. Викам някъде нещо се е овлажнило, не прави контакт. Слизам, колата се тресе ще се разпадне, мирише на неизгоряла нафта и пуши като парен локомотив. Слязох без да я гася, това ми е първия личен дизел, затова не съм много в час с него. Явно беше, че давам газ, някаква нафта минава без да изгаря и после се събира в гърнето откъдето и мирише и пуши. Чуках по горивния филтър и накрая върху филтура има един клапан с едно пластмасово бутонче, натиснах го 5-6 пъти и се оправи. Сега си е ОК и върви. Дайте идея, какво е станало и за какво да внимавам
Колата е Ескорт ТД -дуратек с интеркулер.

Колата е Ескорт ТД -дуратек с интеркулер.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи /вече съм с нова клавиатура/: както си описал проблема - то той се е появил инцидентно /преди това колата си е работила нормално и си е имала мощност/; та моя съвет е да смениш горивния филтър /особено ако е карана в РБ - туба-нафтата много бързо го запушва / и да смениш въздушния филтър /за дизела е изключително важен, с мръсен или некачествен букално умира и започва да гори като змей/!
Колкото до това дали е влезнала вода или въздух, то вероятността за това е много малка, защото ако горивната с-ма не е добре херметизирата, то просто колата гасне /дизеловото гориво е сравнително гъсто и помпата прави солиден вакум за да го докара до двг, та има ли от някъде пробив започва да дърпа въздух и спира притока на гориво/.
Има вероятност филтъра и да е стар и предишния собственик да му е направил дупки за да влиза въздух, та от там да е прониквала влага и да е мокрила дебитомера /като сменяаш филтъра ще видиш, че при изпода от кутията има един алум пръстен и в него има една тънка жичка в рамка - това е МАФ-а и много лесно припипане с пръст се унищожава/!
пп: ако като смениш филтрите и продължава да ти прави номера, постни пак и ще се опитаме да решим проблема!
пп2: желателно е да си купиш "репеър кит", за ръчната помпа - това е бутона над филтъра, който си натискал. Комплекта струва около 20-25лв, сменя се много лесно като се гледа схемата в кутийката! Хубаво е да си имаш такъв комплект и още по-добре да го смениш профилактично, защото всъщност въпросната помпичка представлява платно като обикновенна бензинова помпа, като бутона се връща посредствум пружина. Хубавото на тези комплекти е, че вървят заедно с всички сеобходими уплатнения и нови клапанчета /като ги подмениш всичките си решаваш много проблеми за дълго на път/, защото с времето нафтата разяжда гумата и в един момент колата угасва! Добре, че на мен платното ми се скъса в София и за мой късмет на излизане от паркинг!
А може и просто в някоя голяма локва да си намокрил някой важни кабели?
Колкото до това дали е влезнала вода или въздух, то вероятността за това е много малка, защото ако горивната с-ма не е добре херметизирата, то просто колата гасне /дизеловото гориво е сравнително гъсто и помпата прави солиден вакум за да го докара до двг, та има ли от някъде пробив започва да дърпа въздух и спира притока на гориво/.
Има вероятност филтъра и да е стар и предишния собственик да му е направил дупки за да влиза въздух, та от там да е прониквала влага и да е мокрила дебитомера /като сменяаш филтъра ще видиш, че при изпода от кутията има един алум пръстен и в него има една тънка жичка в рамка - това е МАФ-а и много лесно припипане с пръст се унищожава/!
пп: ако като смениш филтрите и продължава да ти прави номера, постни пак и ще се опитаме да решим проблема!
пп2: желателно е да си купиш "репеър кит", за ръчната помпа - това е бутона над филтъра, който си натискал. Комплекта струва около 20-25лв, сменя се много лесно като се гледа схемата в кутийката! Хубаво е да си имаш такъв комплект и още по-добре да го смениш профилактично, защото всъщност въпросната помпичка представлява платно като обикновенна бензинова помпа, като бутона се връща посредствум пружина. Хубавото на тези комплекти е, че вървят заедно с всички сеобходими уплатнения и нови клапанчета /като ги подмениш всичките си решаваш много проблеми за дълго на път/, защото с времето нафтата разяжда гумата и в един момент колата угасва! Добре, че на мен платното ми се скъса в София и за мой късмет на излизане от паркинг!
А може и просто в някоя голяма локва да си намокрил някой важни кабели?
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 30 юли 2007, 12:17
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD, 97, Duratec-intercooler
- Местоположение: UK
- Status: Извън линия
Благодаря колега,
много полезни съвети. Колата е в Англия, тук е карана и тук я купих за да свърша малко работа следващите месеци. Филтъра ще го сменя, само да видя къде ще го хвърля
С нафтата не би трябвало да има големи проблеми, но тук са същите главочи като в БГ и от незнание правят глупости. Страшни некадърници, чудя се как все още просперира тази държава
Всички са с по две леви ръце. Аз колата си я купих от гараж, дето уж всичко и беше сменено и проверено. Една седмица след това я дооправях, половината лампички и светеха - не от повреди, а от калпави бушони и жички... мъка 
много полезни съвети. Колата е в Англия, тук е карана и тук я купих за да свърша малко работа следващите месеци. Филтъра ще го сменя, само да видя къде ще го хвърля



- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Това е може би най-сполучливия дизел до 2.0 произведен преди 2000г. ДВГ е много мощен и еластичен, много тих, почти няма вибрации, досега не съм видял мони или ескорт да пуши, не е лаком и при адекватна поддръжка /качествено масло, ремъци, ролки и гориво/ изкарва много километри без да създава ядове!
Колкото до поддържането на високи обороти - то по принцип дизелите не се чувстват добре при тях /тежки части, голяма компресия и т.н./, но не е проблем понякога да се поизпържват /стига разбирасе това да не е обичайния стил на каране, а и освен това при много юркане започват да харчат яко/; особено важно е при турбо двигателите /и при бензиновите/ след динамично шофиране да не се гаси веднага колата, а да се остави да поработи малко на празен ход - това е важно, за да може да поистине малко турбината /ако се изгаси веднага след юркане маслото което е останало по вала турбото буквално става на коричка и води до свръх износване, а може дори и да доведе до блокаж на турбото/ !
Колкото до поддържането на високи обороти - то по принцип дизелите не се чувстват добре при тях /тежки части, голяма компресия и т.н./, но не е проблем понякога да се поизпържват /стига разбирасе това да не е обичайния стил на каране, а и освен това при много юркане започват да харчат яко/; особено важно е при турбо двигателите /и при бензиновите/ след динамично шофиране да не се гаси веднага колата, а да се остави да поработи малко на празен ход - това е важно, за да може да поистине малко турбината /ако се изгаси веднага след юркане маслото което е останало по вала турбото буквално става на коричка и води до свръх износване, а може дори и да доведе до блокаж на турбото/ !
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 13 мар 2008, 20:18
- Модел на автомобила: Reno Clio
- Status: Извън линия
Re: ТД пуши и няма мощност
Здравейте,отскоро имам рено клио 1.9 чист дизел,смених всички филтри,ремаци и маслото,от ниаколко дена обаче имам следния проблем:както работи двигателя му падат оборотите почва да тресе и отзаде излиза бял пушек,дори и когато двигателя е топал,иначе за паленето няма проблем,и това се получава рядко но взе да зачестява.тъй като съм начинаещ с дизелите всички съвети ще са ми от полза.благодаря ви предварително.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта