Страница 6 от 28

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 яну 2013, 15:31
от HACKO
Не ти, мотора е умрял от студ, колкото е по-висока температурата е по-добре за мотора.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 яну 2013, 17:24
от cvetan.cenkov
Пробвай както ти казах с намаляване на сечението При мен стана Загрява ми нормално за 2-3 км. до 90-95 гр.и парното си духа нормално.Карал си половин час ,но колко време беше изгасен мотора докато пуснеш тест режима и каква температура ти показва по време на движение,защото на място винаги температурата пада с няколко градуса като няма натоварване

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 яну 2013, 21:13
от Andrey Mitev
Веднага като спрях започнах да гледам в компа.Помъчих се на запален двигател да видя каква температура показва но не се получи.Как става в движение на запален двигател да се гледа температурата?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 03 яну 2013, 09:31
от cvetan.cenkov
Така както си в тест режим само палиш автомобила без да връщаш ключа в неутрално положение.Ако изключиш от контакт трябва да направиш всичко отначало

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 03 яну 2013, 11:41
от kestti
пробваите и ди смените софтуа ра и тогава продалжаваите с другите процедури.много по лесно евтино и без главоболие.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 03 яну 2013, 17:27
от Astfgl
След този байпас няма ли работната температура на двигателя да е много ниска? Дали няма да се повиши разходът така?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 03 яну 2013, 18:10
от cvetan.cenkov
За последно.Софтуера не може по никакъв начин да повлияе за отварянето на термостата С баипас температурата е около 95 гр Сами преценете ниска ли е

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 03 яну 2013, 21:07
от Andrey Mitev
cvetan.cenkov написа:За последно.Софтуера не може по никакъв начин да повлияе за отварянето на термостата С баипас температурата е около 95 гр Сами преценете ниска ли е
Много си прав.Софтуера няма как да повлияе на механичната работа на двигателя.(В случая на термостата)

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 03 яну 2013, 23:48
от cvetan.cenkov
Е прав неправ все ще се намери някой който ще открива топлата вода,въпреки че тя е открита преди милиони години.Но както и да е нека си мислят че те са откривателите.Много ми е интересно този който със софтуера оправя нещата да ми се обади,аз ще махна на моя байпаста ще му платя за нов софтуер но ако не се оправят нещата той ще ми ги върне десетократно .Става ли.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 яну 2013, 01:52
от earendil
Уважаеми колега Ценков, след като сам не се усещате, казвам Ви го в прав текст: думата е "байпас", а не "байпасТ". Как очаквате да Ви вземат насериозно хората, след като дори не знаете думите, които използвате?!

Що се отнася до проблема - колеги, не се чудете, а си вземете оригинален термостат от Мото Пфое на 74 градуса. Не взимайте други. Това да е 1вото нещо, което да направите. Аз си признавам, че се оставих моя майстор да ме накара да взема водна помпа (е .. почти е време на ремъците, така че не съжалявам). Стария термостат го вадихме, варихме.. уж отваряше, но явно все пак не е бил съвсем читвав. Така и не намерих логика една кола да работи 14 години без проблеми и накрая да й се преправя охладителната система с въпросния байпаС.

Така, че в крайна сметка купих от Мото Пфое оригинален термостат на 74 градуса и проблема бе отстранен!!! В Бургас ми взеха 48 лв, предполагам са ми взели и 5 лв за куриер, защото цената в София май е 43 лв.

Успех на всички!!

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 яну 2013, 09:08
от cvetan.cenkov
На достатъчно много колеги съм помогнал да си оправят колите ,за да ме вземат на сериозно.Все пак имам завършено образование ДВГ а не учител по български език.Така че едното Т не променя нищо в случая .И още нещо пише се ПЪРВИ ПЪТ а не 1ви

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 яну 2013, 15:02
от Achito
Пздрави на всички. От скоро карам фокус 16/ 16v 2000г zetec-s.Всичко беше добре докато не сложих ГИ и от тогава започна да загрява.На място добре в града когато карам бавно пак така, но по баири и извън града загрява.След смяна на термостат 3бр. датчик 2бр. и водна помпа която си беше здрава проблемът не се реши.Закарах я при газаджията,направихме байпас на изпарителя,провери си маркучите и настройките и всичко по ГИ беше на ред но колата пак загрява.Изолирахме изпарителя за да не минава антифриз през него и да карам на бензин и пак загрява.Диагностики няколко пъти и пак загрява.
Тогава започнах да чета форума и стиганах до извода, че и на мен ми трябва байпас или термостат от рено 5.
Но преди да започна с това искам да се уверя, че в бюлетина на форд става въпрос за моя мотор там пише /focus 1.4l; 1.6l Zetec-SE/ а моят е Zetec-s.Имали разлика между двата ? Моля за помощ и благодаря предварително.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 яну 2013, 16:58
от cvetan.cenkov
За зетек s става въпрос

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 яну 2013, 21:23
от Andrey Mitev
earendil написа:Уважаеми колега Ценков, след като сам не се усещате, казвам Ви го в прав текст: думата е "байпас", а не "байпасТ". Как очаквате да Ви вземат насериозно хората, след като дори не знаете думите, които използвате?!

Що се отнася до проблема - колеги, не се чудете, а си вземете оригинален термостат от Мото Пфое на 74 градуса. Не взимайте други. Това да е 1вото нещо, което да направите. Аз си признавам, че се оставих моя майстор да ме накара да взема водна помпа (е .. почти е време на ремъците, така че не съжалявам). Стария термостат го вадихме, варихме.. уж отваряше, но явно все пак не е бил съвсем читвав. Така и не намерих логика една кола да работи 14 години без проблеми и накрая да й се преправя охладителната система с въпросния байпаС.

Така, че в крайна сметка купих от Мото Пфое оригинален термостат на 74 градуса и проблема бе отстранен!!! В Бургас ми взеха 48 лв, предполагам са ми взели и 5 лв за куриер, защото цената в София май е 43 лв.

Успех на всички!!
Колега преди години карах един VW Джета 1.5 дизел.За две години минах 250000км.Последните 60-70000 км минах без термостат защото спря да отваря като на Фокуса.Много майстори , няколко термостата и една водна помпа смених , но никакъв ефект.Така я и продадох.Последния майстор ми каза , че така ставало с годините и не само моя двигател е така.Водната система на VW е едентична с тази на Фокуса.Може този вид охлаждане да прави такива проблеми с напредване на годините.Ако знаех за този байпас можеше да си реша проблема с загряването и тогава както сега се получи при Фокуса ми.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 05 яну 2013, 11:03
от Plamen1975
Явно колегата дето си е решил проблема само със смяна на термостат на 74 градуса не е чел цялата тема за проблема със загряването.
Очевидно има мотори при които след като се смени само термостата всичко е наред, но Цветан Ценков изрично пише че при други мотори проблема е решен единствено и след направа и на байпас . Още повече че двете процедури (термостат и байпас) са описани в ОФИЦИАЛЕН ТЕХНИЧЕСКИ БЮЛЕТИН на ФОРД от 06.2001 година.
Много ми звучи логично и това което казва Андрей Митев че със стареенето се променят някои характеристики на мотора и се налага да се направи тая доработка.
Има един постинг по напред дето колега си е решил проблема с термостат от Рено 5 - прочетете през какви разходи, процедури и тормоз е минал докато си реши пороблема (отнело му една година) - просто не е имало кой да му каже какво да направи за да си оправи колата.
Е, представете си че е имал възможност да се възползва от съветите на Цветан Ценков, сигурно щеше да го мисли с добро всеки път когато сяда зад кормилото.
Поздрави на всички!

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 05 яну 2013, 11:39
от HACKO
Склонен съм да се съглася със тезата за софтуерен проблем (въпреки по-предишните си мнения по въпроса), но преди да се прави каквото и да е трябва в системата да се вкара друг термометър. Най-добре механичен, но няма как да се гледа в д-е, става и със електрически, на който циферблата да се постави в колата и да се гледат неговите показания. Това рязко покачване и спадане на температурата е леко неестествено, нито мотора може да произведе толкова много температура, нито радиатора може да я разсее.
Ако обаче и допълнителния термометър покаже същото никакъв софтуер няма да помогне, трябва да се прави байпас, все пак щом има пуснат бюлетин по въпроса, хората са правили съответните замервания.
Също трябва да се отчита, че този пик стига някъде до 110градуса и после температурата се стабилизира на 95-105градуса, положението не е притеснително.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 05 яну 2013, 12:09
от cvetan.cenkov
Наско този пик не става само при 110гр ако не спреш мотора загрява до120-130гр и на таблото става като в лунапарк,светлини музики ограничаване на обороти и накрая компа гаси мотора.Рязкото покачване е защото се образува пара и тя спира циркулацията на водата.Като спреш и леко отвиещ разширителния съд постепенно нещата си идват на място и термостата отваря,но след като охлади и затвори после пак не отваря.Ако някой с тези проблеми кара колата в тест режим ще се убеди че почти винаги е на105 че и повече гр.А колегата дето засега си е решил проблема само с термостата като се позатопли времето и и той ще сложи маркуча да не се притеснява

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 05 яну 2013, 22:49
от earendil
cvetan.cenkov написа:Наско този пик не става само при 110гр ако не спреш мотора загрява до120-130гр и на таблото става като в лунапарк,светлини музики ограничаване на обороти и накрая компа гаси мотора.Рязкото покачване е защото се образува пара и тя спира циркулацията на водата.Като спреш и леко отвиещ разширителния съд постепенно нещата си идват на място и термостата отваря,но след като охлади и затвори после пак не отваря.Ако някой с тези проблеми кара колата в тест режим ще се убеди че почти винаги е на105 че и повече гр.А колегата дето засега си е решил проблема само с термостата като се позатопли времето и и той ще сложи маркуча да не се притеснява
Тук за парата, циркулацията, температурите и пр. сте прав.
Аз лично и най-чистосърдечно обещавам, ако пак почне да прави проблеми и се наложи байпас като последно средство, да ви кажа тук. Няма да скрия ако проблема рецидивира (нямам проблеми да си признавам грешките :) ).
Въпреки това искам да изтъкна, че преди смяната на този термостат, колата сме я карали във всякаква външна температура и условия и се държеше по вече гореописания начин. Карахме я в тестов режим и си следяхме темепратурата и тя си стоеше на около 105 градуса и изведнъж рязко загряваше.. Т.е. колата се държеше по 1 и същиначин и при -10 и при +15 градуса външна температура.

Сега с този темостат вече минахме около 2000 км като пак първите 1000 км я карахме само в тестов режим. При 95-98 температурата се стабилизира, даже при яко настъпване в обороти при обзорския проход. Каквото и да правехме, при външни температури -2 : + 15 си стои на 95-98 градуса. При положение, че и по време на проблема загряването не се влияеше от външната температура (загряваше и по много лек наклон при -10), съм склонен да мисля, че и сега няма да е така.

Разбира се, пак Ви казвам, че ако се появи отново, ще Ви пиша.
Поздрави и успех с решаването на проблемите.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 06 яну 2013, 15:10
от Achito
Чета че обезвъздушаването на zetec-s става мн.трудно.Имали начин по който да се разбере дали системата е обезвъздушена както трябва и вече да е сигурно - ако пак загрява ,че трябва байпас или др.начин с термостат от рено 5.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 07 яну 2013, 20:10
от Plamen1975
Да кажа, че и при мен проблема е решен с термостат на 74 градуса и байпас. Колата е екстра. За скептиците - хората от сервиза споменаха, че са правили експерименти и са опитвали да решат проблема по друг начин - не се е получило.
Поздрави на всички!