Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
trackersoft
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 05 окт 2009, 12:46
Модел на автомобила: Форд Пума 1.6 2001
Местоположение: Бургас, България
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от trackersoft » 19 юни 2013, 17:47

В pdf-а който съм прикачил пише: Markets: All
Интересното е че наистина дават това масло като алтернативно на 5W30 (WSS-M2C913-C):
Alternative engine oil - Viscosity Specification - SAE 5W-20 - WSS-M2C948-B

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от dimkar » 19 юни 2013, 18:18

Да, нали споменаха, че в Мото-Пфое започнали масово да наливат вече 5W20. И какво от това. А в pdf-а не видях да пише, че става за БГ. Пробвай следващата смяна с 5W40 и виж дали ще има промяна в жегите.

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от muro85 » 19 юни 2013, 19:30

Да, но като си купиш нова кола ти я обслужват искаш не искаш с това масло което си го предписват, и то в България няма да ти налеят 15w40 защото е топло а такова каквото го предписват. Не се залъгвайте да слагате 5w20 не е за zetec!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от dimkar » 19 юни 2013, 19:48

За новите коли ми е все тая. Те и без масло могат да вървят. :lol: Но колегата по-горе пита за дърт кошник, да ме прощава. :)
П.П. Имам и един дърт Кадет, 89-ти набор. На него наливам 10W40 задължително. Та не знам каква кола трябва да имаш, че да я наливаш с 15W40. Това е смърт за двигателя зимата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от HACKO » 19 юни 2013, 22:03

Моите коли се чувстват много добре с 15W40, даже с 15W50 се чувстват най-добре, ама откакто Шел спряха да го предлагат не се намира а това на Кастрол е ужасно скъпо за минерално масло.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от dimkar » 19 юни 2013, 22:39

В Хасково температурите зимата може и да не падат много под 0-та, но при нас си падат.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cL6uMHqSSJ4#t=0s

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 20 юни 2013, 09:05

Само дето в картера са 4 литра , а не 20 мл.По-голямото количество много по -трудно замръзва.Спор няма кое е по-течливо , но тук пресилват нещата с цел реклама на по-скъпите масла.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от DTM » 20 юни 2013, 13:38

bateto_toshko написа:Само дето в картера са 4 литра , а не 20 мл.По-голямото количество много по -трудно замръзва.Спор няма кое е по-течливо , но тук пресилват нещата с цел реклама на по-скъпите масла.
Като е по-голямо количеството на маслото няма да достигне тази температура ли? В случая -22 градуса..... По-добре не се излагай.
За няколко часа при тази температура, заобиколено маслото отвсякъде с метал, каквито са условията в един двигател, няма да замръзне ама друг път!

В тази тема неща отдавна преминаха нормалната дискусия и всичко се превърна в мерене на .......
Щом на някого не му харесва дадено масло и вискозитет, просто не го налива в двигателя си! Всеки търговец си предлага стоката.
Защо МП наливат вече 5W20 е друг въпрос, то така се говореше преди време и за 5W30.....

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10858
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от ЯЛТА » 20 юни 2013, 14:21

В продължение на 170 000 км., преди години си карах Запорожеца с двигателно масло- М 16 В,- масло за големи дизелови двигатели. Не съм усетил никакви проблеми по време на цялата му експлоатация, и зимно, и лятно време. Вярно няма база за сравнение, защото днешните мотори са със съвсем други спецификации, но в голяма степен ми се струва че някои хора се вманиачават. За да се извадят точни наблюдения трябва съответният автомобил да се използува в продължение на 200- 300 000 км. Е колко са хората в България можещи да си го позволят, и то само на един автомобил, за да имат точна и перфектна позиция по въпроса.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 20 юни 2013, 20:16

DTM написа:
bateto_toshko написа:Само дето в картера са 4 литра , а не 20 мл.По-голямото количество много по -трудно замръзва.Спор няма кое е по-течливо , но тук пресилват нещата с цел реклама на по-скъпите масла.
Като е по-голямо количеството на маслото няма да достигне тази температура ли? В случая -22 градуса..... По-добре не се излагай.
За няколко часа при тази температура, заобиколено маслото отвсякъде с метал, каквито са условията в един двигател, няма да замръзне ама друг път!
Сложи във фризера една такава чашка с 20 мл вода вътре и до нея сложи кана с 3 л.вода .На бас , че чашката ще замръзне примерно след 30 мин , а другата има да я чакаш цял ден и то първо ще е коричка отгоре.......
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от urgan » 20 юни 2013, 21:19

Спориш за очевидни неща, в какво искаш да убедиш тук пишещите хора?
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 20 юни 2013, 21:55

urgan написа:Спориш за очевидни неща, в какво искаш да убедиш тук пишещите хора?
В това да не вярват на рекламни трикове, а да мислят логично.
Обратното на това което се опитвате да ги убедите,а именно че всички автомобили форд трябва да се карат с 5w30 или още по-нисък вискозитет , а ако го горят да си хвърлят колите на боклука.По твоята логика всички двигатели от 80-те в по-студените райони трябва да пукат картер за добро утро , а няма данни за такова нещо , дори двг-тата от онези години изкарваха по-голям пробег , но това не е свързано с маслата. Например , докато хората в БГ се чудеха как да си купят хляб в началото на 90-те легендарното за българския таксиметров шофьор Тico (Daewoo) сигурно само с 5w30 е карано , за да изкара над 600 хил.км :lol: и всяка софийска сутрин при -23 е пукало картер и задирало лагери
DTM написа: Щом на някого не му харесва дадено масло и вискозитет, просто не го налива в двигателя си! Всеки търговец си предлага стоката.
Искаш да кажеш , че си търговец на масла ? Крайно време беше някой да се изтърве :lol:...разбирам , че "старите масла" вече поевтиняха и печалбата от тях е нищожна , но и ние като потребители обичаме да се пазим от рекламни трикове
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от urgan » 21 юни 2013, 08:19

Представи си как на едно ТДЦИ му слагаш 15В40 и зимата го палиш, щото разбираш ли трябва да се оспорва всичко което е писано в книгата на колата или е казано от производителя и така 2-3 месеца после ще правим турбина. Същата е ситуацията и със Зетек-а, понеже маслото е на грес няма да има мазане я пулове я вал ще си замине. И всичко това щото трябва да сме наобратно на това което казва производителя. Какво ако казват слагайте 15В40 ти ще слагаш 5В30 за да си наопъки?! Няма трикове няма чудеса, производитела ти казва това да слагаш, всеки си има глава на раменете и сам решава какво да сложи в колата си. За справка тико не са направени да се карат с такова масло за което спориш, но форд да, не веднъж е писано защо трябва да се кара с каквото е предписано.
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 21 юни 2013, 09:51

За разлика от тебе , аз никъде не съм казал , че съм фен на едно масло още по - малко 15 w40.
Именно цитирам ти препоръките на производителя.В книжките пишат маслата през експолатационният период на колата(Той е средно 5 години или 200 хил.км).Там никой не очаква да караш колата след това и за тая цел първия ти следгаранционен ремонт е такъв , че те принуждават да си купиш нова кола.Въпреки всичко на моя Zetec-s пишеше от 5w30 до 10 w 40 според климата.
След което автомобила се продава в източна европа ,той вече похапва малко масълце, но никой не се занимава със скъпоструващи ремонти .Има масла пълни синтетики 5w40 , 5w50 ,дори 10 w60 , които пазят ресурса на мотора и са много по-добри от 5w30.Като искаш карай си новата кола с 5w30 , но недей лъжи хората с двигатели на по 400 хил.км , че това е маслото за тях
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от urgan » 21 юни 2013, 10:25

но недей лъжи хората с двигатели на по 400 хил.км , че това е маслото за тях
Кажи ми кой по точно казва че като стане на еди какви си км колата трябва да се кара с друго масло? Стига с тия глупости.
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от dimkar » 21 юни 2013, 10:37

bateto_toshko написа:...Въпреки всичко на моя Zetec-s пишеше от 5w30 до 10 w 40 според климата...
Тука е разковничето. 5w30 е хубаво масло, но само зимата. 5w40 е още по-хубаво за цялата година. 10w40 е хубаво масло, но само лятото. 5w20 не ми се коментира. Намаляването на вискозитета на маслата при работна температура на двигателя много ми прилича на това:
http://treasure.kolibka.com/users2/nikr ... omprar.avi

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 21 юни 2013, 14:58

urgan написа:
но недей лъжи хората с двигатели на по 400 хил.км , че това е маслото за тях
Кажи ми кой по точно казва че като стане на еди какви си км колата трябва да се кара с друго масло? Стига с тия глупости.
Всички , които пишат книги по физика , механика и двг.
За да съм още по ясен ще ти дам следния пример.Купуваш си пералня .тя след известно време дефектира и производителя го е предвидил да се хвърли .Никъде не го пише , но няма ремонтни лагери за тая пералня.А ние българите хващаме пералнята , намираме лагери , сменяме пантички , водосъдържател и т.н. Т.е , ползваме неща , чийто ресурс вече е изчерпан.Правим го по неволя.Това го няма в книжките на производителя. Дано си ме разбрал правилно.Радвам се , че караш нова кола , пожелавам ти още по-нова да си вземеш и да си спазваш препоръките на производителя, аз говоря за нас бедните хора със старите коли......без лоши чувства _friends_
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от urgan » 21 юни 2013, 15:29

Аз в профила си невиждам да съм писал мондео 2012, ако не виждаш пише 2002 година, това ако за тебе е нова кола, то цялата ти теория издиша. И както мойта кола е на 11 години и кой знае колко километра (300х+ най вероятно) така и няма проблеми с маслото, но според твоята теория трябва да сипвам 15В40 щото видиш ли минала 150 000 км. Тия бабини дивитини дето и по магазините ми ги пробутват не ми минават. Няма такова правило, мине ли един мотор 150 000 да се кара с друго масло, нито един производител не го е казал това, нито в книгите по физика го пише :D: Ама то какво ли съм тръгнал да споря с човек който сравнява кола с пералня :lol:
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от opex » 21 юни 2013, 17:33

Споменаването на пробега като фактор за това какво масло трябва да се използва при смяна е малоумно. Ако някой се засяга сори, ама да вземе да си помисли.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от dimkar » 21 юни 2013, 20:19

И аз смятам, че пробегът няма никакво значение за избора на маслото.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта