Мондео ТД 90 коня толкова ли е муден по принцип?РЕШЕН.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 17 юли 2009, 14:44

Koлеги,направих нещо,което бях забравил,че може да върши работа а именно старата изпитана тактика-РАЗКАЧИХ КЛЕМАТА НА МИНУСА ЗА 30 СЕК. И СЕГА КОЛАТА ВЪРВИ МНОГО ПО-ДОБРЕ!!! :D :D :D
Явно е била задънена с грешки и сега се поизчисти компютърчето.
Нищо не пипам повече.
Засега.Без това и отпуската свърши :(
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от diesel1.6 » 17 юли 2009, 14:59

krushkoff написа:компютърчето
Интересно. Все пак някой не знае ли НЕЩО съществено за работата на системите на дизеловото мондео?
Аз понеже знам съвсем малко, ама и другите не виждам да знаят повече.
Затова "форд е лош" :)
А и нали няма компютър, електроника и чип тунинг за тази кола?!

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от gazetto » 17 юли 2009, 15:06

Няма..... :D: _friends_ .Ма доколкот знам подобието на компютър следи за температурата на въздуха и некви там дреболии.Ама да има отношение към вървенето едва ли :idea:
Изображение

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 17 юли 2009, 15:19

А сега де!Загадка!
Значи аз си внушавам вече,може би,някакви истории и филми?
За първи път си купувам дизелова кола.Затова и се изтървам така,но мисля че наистина и се промени поведението на машинката.
Б''х ма' му!? :roll:
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от diesel1.6 » 17 юли 2009, 15:32

gazetto написа:Няма (компютър)..... температурата на въздуха и некви там дреболии
В такъв случай е интересно какво управлява центровката на двигателя по време на работа - защото е електрическо "нещо".

Има нещо, надали е електромеханично реле. Вероятно е микропоцесор със съответни добавки наоколо.
В зависимост от дреболиите командва ъгъла на впръскване. От момента на впръскване изцяло зависи вървенето, и доколкото той е подчинен на "черната кутия", дотолкова колата се спъва от повреда. Около 25 градуса са подчинени на тайнствената система - достатъчни са да направят черен дим, да окадят катализатор, да затруднят паленето, да сцепят глава или да вкопаят клапаните и да изгорят някой литър нафта.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от gazetto » 17 юли 2009, 15:39

някаде скоро четох спорове относно има ли комп или не.Аз съм сменял помпа и първо я карах без да закачвам (с изкл. на клапана)никакви кабели.Колата си запали и си работеше екстра.От там си правя изводи че компа не управлява помпата...Ако бъркам нека някой ме поправи. :idea: :-/:
Изображение

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 17 юли 2009, 15:44

Направо се чудя какво става.
Баси темата стана!
Честно казано ме е страх да пипам по това ЕГР.
Така зверски с отверката ли трябва да го изчекна?Не може ли просто да го запуша някак си?
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от diesel1.6 » 17 юли 2009, 16:00

Кой блок си сменил? Разбира се, че в авариен режим ще върви. Ако се откачи MAF датчика, колата влиза в такъв и може да се пробва как е. Аз опитах и в някои случаи върви, при други условия си вдига разхода и става шумна. Най-много влияе температурата при спрян електронен блок. Също при скорост на 110 разходът става ужасен. Има 3 такива електронни кутийки, доколкото намирам инфо, в мондеото ти. Аз говоря за ето този Изображение. Съжалявам за качеството на снимката, но това според написаното е точно електронният блок за двигателя на мондео 1,8 дизел преди 2000 година.

Тук коментират именно електронните контролни блокове на 1,8 тд
My Mondeo ECU is EEC-V diesel.

And here is listed, that Ford Mondeo -98 diesel is PWM or Mondeo -97 diesel is VPW. And both are compatible with scantool: http://scantool.net/?mode=displayCV&make=Ford" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes, I can read all the codes and I got a list of the extended and it also works.
The standard OBD list ( "0105, 01.. " ) its not working completly because EU Mondeo ist not OBD compatible but RPM, Speed, TEMP, and some other are readable.
The "22 .. .. " codes give more information.
накратко преведено - чудят се как да осигурят комуникация на странния комуникационно несъвместим мондеов компютър.
Последна промяна от diesel1.6 на 17 юли 2009, 16:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от gazetto » 17 юли 2009, 16:11

Немам такива дивотий.....А дали е възможно мойто е най-прост модел само с клима без нищо друго да няма от тия модерни системи.Ако е така спирам да споря.Другия е джия, но той още не е разглабан и нз как е! :D:
Колега ЕГР се затапва много лесно.Самия клапан не го разглобяваш въобще.Под клапана има една тръба която идва от изпускателните тръби.Трябва да свалиш кулера за да я видиш.Та тази тръбичка я развиваш в единия край,слагаш една ламаринка без дупка в средата и си готов.Отнема не повече от 15-20 минути.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от diesel1.6 » 17 юли 2009, 16:14

Двигателите би трябвало да са еднакви, май има различни настройки само. За щастие (пак "май") ЕГР е независима система и можем да си я избушваме с отвертката и чука :). След като се затапи сраната към изпускателният колектор, не се ли маха нещо и от пълнещата страна? Транзита ни има клапа там, а мондеото не пипам, че върви още.
Добавеено - намирам и в нашия форум разни неща -
west4life на Чет 28 Фев, 2008 20:08
Пичове здравейте ,
бих ви посъветвал да не си играете с ЕГР-а понеже ще омотате целия работен сикъл на двг-то :) единствен вариант има за почистване на клапана /ако намерите кой да ви го свали/ и другия вариант е тотална подмяна .
Казвам го понеже колеги от англииски форум обясниха подробно ползите и ефекта от това действие , има лека промяна но не е съществена а страбничния ефект е 2-гръмнали турбини за период на тестване от 2-седмици :)
:D: :D: :D: :D: това за турбините и то е интересно нещо, дано не се отнася за 1,8 тд, а за бензиновите.
Последна промяна от diesel1.6 на 17 юли 2009, 16:29, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от gazetto » 17 юли 2009, 16:18

На мойто нема нищо.Само една тръба от колекторите право в клапана.Без разклонения,кривки и други дивотий!
Изображение

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 17 юли 2009, 16:50

Аз ще взема да сляза пак да го погледна.
После ще пиша.
Изображение

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 17 юли 2009, 22:55

Колеги.
Много изчетох за ЕГР-то.Страшно много,наистина.
Явно,че проблема си е там.Но.
Размислих и реших,че няма да го изолирам,защото той е сложен там именно заради ЕКОЛОГИЯТА!
Мое мнение е,че екологията е по-важна от това дали ще върви повече колата ми или не.
Същото мисля и за катализатора,освен ако не е тотално задръстен.Тогава бих го махнал,защото е немислимо да го сменя поради финансова гледна точка.
Искам да благодаря на всички.Бяхте много отзивчиви.
Засега повече не смятам да ви занимавам с това.Имам един друг проблем,по който мога да открия нова тема.
Още веднъж благодаря. _friends_
Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от gazetto » 17 юли 2009, 23:27

Колега ти екологията нема да я замърсиш много,щот при запушен егр колата пуши повече.Поне при мен беше така!Па тва за гърмене на турбо де го пишат англичаните не ми се вярва.Но все пак ще видим.Аз вече повече от седмица си карам така и си ми е екстра и на колата също
Изображение

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 18 юли 2009, 10:54

Колега,тя не пуши колата въобще,да ти кажа.
Сега се пооправи и си мисля,че май наистина след като разкачих минуса.
Припушва малко сега,но само когато я насмета над 2-3 хил.оборота,което смятам за напълно нормално.
На заплата ще взема добавка.Мисля да пробвам швейцарските "МОТОРЕКС",защото без това слагам и от същото масло.
Благодаря.
Изображение

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 23 юли 2009, 00:51

Сложих добавката.
Направих ударна доза,обаче май кой знае какъв ефект не усещам за начало.
Може би трябва да понавъртя някой и друг километър,че тогава да се усети помощта на добавката ли?Кажете? :roll:
Ако няма ефект скоро,ще разчеквам ЕГР-то.
Еколозите ще се наложи да ме извинят.
Gazetto,твоята колко време вече я караш без ЕГР? Още подобрение или влошаване като най-пресни впечатления?
Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от gazetto » 23 юли 2009, 13:47

Ми може би вече около 2 седмици съм без ЕГР.Само +-ове.Колата се чувства по-добре и не се мъчи толкоз!а с тая добавка не очаквай кой знае какво!
Изображение

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от msotiroff » 25 юли 2009, 15:13

Добре де... Внесто да се изрязват и слагат някакви ламаринки не може ли да се направи едно байпас-че на маркучето което връща отработените газове и така те пак няма да влизат във всмукателния колектор??? А и мисля, че изпълнението е доста по - лесно...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от krushkoff » 25 юли 2009, 21:06

Ами,не знаам. :roll:
Колегите с опит да кажат.
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео турбо дизел 90 коня толкова ли е муден по принцип?

Мнение от DTM » 26 юли 2009, 10:23

msotiroff написа:Добре де... Внесто да се изрязват и слагат някакви ламаринки не може ли да се направи едно байпас-че на маркучето което връща отработените газове и така те пак няма да влизат във всмукателния колектор??? А и мисля, че изпълнението е доста по - лесно...
Колега, разгледай малко снимки на една EGR система и ще разбереш, че в частта в която са изгорелите газове няма маркучи.
При такава температура на изгорелите газове, какви маркучи?
Там са само метални елементи, тръби и т.н. и съответно има едно място предвидено за отстраняване на EGR системата от смукателния колектор и точно там е фланец-а за който става дума.
Точно там е мястото за изолирането му. Как, по нагоре има писано.
Всичко това не съм го измислил аз, така си е дошло от чужди форуми и сайтове.
И все пак, това си остава (механичното изолиране на EGR) единствения вариант и при по-новите автомобили.
Така ECU-то, не се налага да се лъже по някакъв път със software.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта