Re: Придърпване в движение TDCI
Публикувано: 21 фев 2012, 23:47
Колеги,
Реших да поставя отново на обсъждане проблема на колегата Кико123, защото както вече писах, това е и мой проблем. Междувременно преди няколко дни се свързах с колегата, за да го питам дали е намерил решение. Намерил е такова – продал е колата. За мен все още това не е решение.
Да припомня в какво се състои проблема. При спокойно ускоряване на 4-та предавка (само на нея!!!!) в диапазона 1600 – 2200 об/мин колата започва да придърпва. При по-динамично ускорение придърпането прераства в такова тресене, че имам чувството, че двигателят ще се откъсне от моторния отсек, а колата ще се разпадне. Всичко това изчезва с отнемането на газта. Опитвал съм да предизвикам появата му и на останалите предавки при различни скорост/обороти/положение на педала на газта, но безуспешно. Придърпането, което може да се оприличи и на прекъсване, се появява само на 4-та предавка в гореспоменатия диапазон от обороти, дори някога и при по-ниски/високи такива. При ускоряване с пълна газ почти не се забелязва, може би защото преминава по-бързо през тези „кризисни” обороти. Преди няколко години, когато се сдобих с колата, проблемът се появяваше много рядко, най-вече когато двигателят не бе загрял, при преминаване по неравност. С течение на времето обаче, започна да се появява все по-често и в момента е постоянен. Принудих се вече, когато съм на 4-та предавка да предусещам появата му и да отпускам газта, а когато ми се налага да ускорявам по-бързо, го правя с постоянно подаване и отнемане на газта, докато набера необходимата скорост и превключа на 5-та.
Разбира се, бях на диагностика в МП Бургас, но там нямат идея каква може да е причината. Няма грешки, колата си върви прилично, разходът е добър. През тези години съм сменял свещи, филтри, съединител, маховик, турбо, тампони на двигателя, но проблемът си остава. Надявах се, че ще е от вътрешно каре на някой от полуваловете, затова реших да пробвам с втора употреба. Намерих такива с карета в една автоморга и ги смених последователно, но, уви, нямаше промяна и си монтирах обратно моите. Разбира се, не мога да ги изключа напълно като възможна причина, защото все пак бяха от автоморга. Но каква е логиката проблемът да се появява само на 4-та предавка? Напоследък започнах да си мисля, че причината може да е някой датчиците като този на коляновия вал, на разпределителния, датчика за скоростта и т.н., oще повече, че с пълна газ не мога да превиша 3500 об/мин (по принцип не превишавам дори и 2300, но гледах клипчета в you tube, в които такива двигатели ги развъртат с лекота до 4600 об/мин). Обаче отново си задавам въпроса: Каква е връзката на всичко това с 4-та предавка? Освен този за скоростта, който се намира на скоростната кутия, нали? Откачал съм и акумулатора за известно време, за да се изчисти някоя възможна грешка, но ефектът е нулев. ЕГР съм го изключил (откачено е вакуумното маркуче от него). Идеите ми се изчерпаха.
Някой от вас има ли подобен проблем? А идеи?
Реших да поставя отново на обсъждане проблема на колегата Кико123, защото както вече писах, това е и мой проблем. Междувременно преди няколко дни се свързах с колегата, за да го питам дали е намерил решение. Намерил е такова – продал е колата. За мен все още това не е решение.
Да припомня в какво се състои проблема. При спокойно ускоряване на 4-та предавка (само на нея!!!!) в диапазона 1600 – 2200 об/мин колата започва да придърпва. При по-динамично ускорение придърпането прераства в такова тресене, че имам чувството, че двигателят ще се откъсне от моторния отсек, а колата ще се разпадне. Всичко това изчезва с отнемането на газта. Опитвал съм да предизвикам появата му и на останалите предавки при различни скорост/обороти/положение на педала на газта, но безуспешно. Придърпането, което може да се оприличи и на прекъсване, се появява само на 4-та предавка в гореспоменатия диапазон от обороти, дори някога и при по-ниски/високи такива. При ускоряване с пълна газ почти не се забелязва, може би защото преминава по-бързо през тези „кризисни” обороти. Преди няколко години, когато се сдобих с колата, проблемът се появяваше много рядко, най-вече когато двигателят не бе загрял, при преминаване по неравност. С течение на времето обаче, започна да се появява все по-често и в момента е постоянен. Принудих се вече, когато съм на 4-та предавка да предусещам появата му и да отпускам газта, а когато ми се налага да ускорявам по-бързо, го правя с постоянно подаване и отнемане на газта, докато набера необходимата скорост и превключа на 5-та.
Разбира се, бях на диагностика в МП Бургас, но там нямат идея каква може да е причината. Няма грешки, колата си върви прилично, разходът е добър. През тези години съм сменял свещи, филтри, съединител, маховик, турбо, тампони на двигателя, но проблемът си остава. Надявах се, че ще е от вътрешно каре на някой от полуваловете, затова реших да пробвам с втора употреба. Намерих такива с карета в една автоморга и ги смених последователно, но, уви, нямаше промяна и си монтирах обратно моите. Разбира се, не мога да ги изключа напълно като възможна причина, защото все пак бяха от автоморга. Но каква е логиката проблемът да се появява само на 4-та предавка? Напоследък започнах да си мисля, че причината може да е някой датчиците като този на коляновия вал, на разпределителния, датчика за скоростта и т.н., oще повече, че с пълна газ не мога да превиша 3500 об/мин (по принцип не превишавам дори и 2300, но гледах клипчета в you tube, в които такива двигатели ги развъртат с лекота до 4600 об/мин). Обаче отново си задавам въпроса: Каква е връзката на всичко това с 4-та предавка? Освен този за скоростта, който се намира на скоростната кутия, нали? Откачал съм и акумулатора за известно време, за да се изчисти някоя възможна грешка, но ефектът е нулев. ЕГР съм го изключил (откачено е вакуумното маркуче от него). Идеите ми се изчерпаха.
Някой от вас има ли подобен проблем? А идеи?