Страница 5 от 28

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 дек 2012, 10:16
от cvetan.cenkov
След толкова напъване е възможно нещо да си го изкривил е затова да не може да отвори По лесният вариант е баипаст все пак това го и препоръчал завода производител

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 25 дек 2012, 21:23
от Andrey Mitev
Колега cvetan.cenkov в крайна сметка какво точно променя този байпас , че се оправя охлаждането на двигателя?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 25 дек 2012, 22:02
от Plamen1975
Колеги смених термостата на Форд Фокус 1.6 Zetec-S 16V, защото беше останал в отворено положение и оттам нататък вече знаете какво се случва. На място температурата е наред и при градско също, обаче при наклон и извън градско стрелката отива в червеното. Понеже сложих термостат на 82 градуса искам все пак да питам:

1. Възможно ли е двигателя да работи нормално ако се смени само термостата с такъв с температура на отваряне 74 градуса без да се прави байпас.
2. Ако се остави термостат какъвто си е по препоръка този на форд - мисля че е 82 градуса и се направи байпас дали машината ще е наред.
Макар че най-вероятно трябва да се направят и двете неща
Ще кача снимка на моя двигател, като моля който знае да укаже къде се прави байпаса. Допускам че е на 2 места - дано поне едното да е правилно. Означил съм ги със червена и зелена черта.
Цветан Ценков и колегите които са го правили нека да пишат.
Поздрави на всички!
Това е Линка за снимката

http://prikachi.com/images.php?f=images ... endlinks=1

Ако някой иска може и да направи снимка на вече направен байпас.
Още нещо. Термостат на 74 градуса откъде взимате. Само от Мото Пфое ли? И на каква цена.

Поздрави на всички!

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 дек 2012, 10:34
от cvetan.cenkov
Изпитано само с термостат на 74 гр. няма да стане.Баипаст се прави на мястото което си обозначил със зелено Срязваш дебелия маркуч на нивото на тънкия Измерваш 15 см.и срязваш тънкия.Съединяваш ги обезваздушаваш системата и това е.Термостат е желателно да вземеш от мото пфое по скъп е но пък е по качествен от евтините които са правени не знам къде си А термостат на 82 гр не е за този модел за него е на 92гр Цената е около 40лв

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 дек 2012, 12:36
от Plamen1975
Много, много благодаря за информацията. Утре е работен ден и сигурно ще отскоча до Мото Пфое за да видя дали имат такъв термостат и ако е необходимо да поръчат. Колата много ми харесва, но честно казано никак не съм очаквал че кола произведена 2000 г. може да има конструктивен проблем и то с основен процес като охлаждането. За информация на колегите - колата дойде от Италия, забелязах че стрелката на температурата почти не отлепва и реших че термостата е постоянно отворен и реших да го сменя. Питах майстора как е бил стария термостат и той каза - "Странно, видя ми се изкривен". Явно на човека в Италия така са му решили проблема - блокирали са го в отворено положение.
Ще пиша по нататък докъде съм я докарал.
Поздрави!

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 дек 2012, 17:18
от cvetan.cenkov
И моята е от Италия и термостата беше отрязан стоеше само капачката за да може да се затвори корпуса

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 дек 2012, 19:36
от cvetan.cenkov
До Пламен.Сигорен ли си че въпросния маистор е обезвъздушил системата както трябва Доста трудно става и ако не е пак ще грее мотора

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 дек 2012, 20:15
от Plamen1975
Ето какво се случи. Тъй като не очаквах да се получи проблем, много много не съм разпитвал, просто от любопитство питах какъв е бил термостата и той ми каза че е бил изкривен. Но сам спомена че за да отвори големия кръг доста се е озорил (каквото и да означава това), включвали са се перки и т.н., но явно в крайна сметка термостата е отворил. Иначе ми направи впечатление че през малките маркучи дето влизат в разширителния съд не постъпва течност и не знам дали това е нормално.
Утре мисля да му се обадя и да го питам конкретно какво се е случило и да отскоча до Сервиза на Форд да ги питам за оригинален термостат.
Направи ми впечатление че когато колата работи малкия маркуч на който се прави байпаса и влиза до маркуча с термостата е горещ. Но може би недостатъчно след като трябва да се свърже с големия маркуч.
А иначе маркуча след термостата е леден и като включат перките съвсем се изстудява и термостата сигурно умира от студ - как да се отвори :-).
Иначе има ли начин да се познае дали системата е обезвъздушена?
И още един въпрос: В сервизния бюлетин на форд на схемата виждам че маркуча с който се прави байпаса е горе-долу наполовина дебел колкото малкия маркуч от байпаса. Наистина ли е с такава големина (питам защото сечението сигурно има значение - колко течност ще се отправя по малкия маркуч от байпаса)
Много много мерси за въпроса и за помощта.
Утре се надявам да събера още информация и да направя някои проби ако трябва.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 дек 2012, 23:28
от Andrey Mitev
Колега Cvetan Cenkov в крайна сметка какво точно променя този байпас , че се оправя охлаждането на двигателя?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 27 дек 2012, 09:27
от cvetan.cenkov
Не достатъчна циркулация на охлаждащата течност в следствие на което в главата на мотора се образува въздушен джоб С този байпас се отваря пътя на охлаждащата течност постоянно да циркулира и не позволява образуването на този въздушен джоб.Аз съм сложил същия маркуч като този на парното но в последствие му намалих диаметъра защото на тихи обороти парното леко изстиваше.През двата маркуча трябва да излиза само течност без мехури въздух Щом на място отваря термостата а в движение не трябва да се направи байпаст

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 27 дек 2012, 21:19
от Plamen1975
Много мерси на Цветан Ценков за подробната информация!
Като приключа с ремонта ще пиша какъв е резултата.
Поздрави!

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 27 дек 2012, 21:31
от Andrey Mitev
Колега Cvetan Cenkov благодаря за изчерпателните отговори.ПОЗДРАВИ.И аз като направя ремонта ще напиша какъв е резултата . Дано да е положителен!!!

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 30 дек 2012, 14:00
от Andrey Mitev
Колеги аз го направих по този начин . Мисля , че е като предписанието на Форд . Термостата си е оригиналния на колата(Незнам какъв е) . Още не съм го пробвал извън града но и това ще стане скоро . Обаче ми замаля парното .

Снимка: http://prikachi.com/images.php?images/879/5674879M.jpg
Снимка: http://prikachi.com/images.php?images/880/5674880v.jpg

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 30 дек 2012, 18:38
от cvetan.cenkov
Перфектно изпълнение.В градски условия ще ти подържа температура 90 - 95 гр За парното ако изстива намали сечението на маркуча който си поставил.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 30 дек 2012, 21:59
от Andrey Mitev
Сега е с 12 мм сечение ! Колко трябва да е , че парното да работи както преди.Дори мисля да сложа едно кранче на новия маркуч и така да намалям сечението докато го докарам . Но като го намаля много няма ли да приеба работата на новия маркуч ?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 31 дек 2012, 09:22
от cvetan.cenkov
Аз лично не знам колко трябва да е сечението ,но съм сложил една лентова скоба на маркуча и я стиснах с клещите.На теб като влезеш в тест режим каква температура ти показва сега

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 01 яну 2013, 20:52
от Andrey Mitev
Незнам.Още не разбирам какво точно показва тоя борд компютър.Утре пак ще се пробвам да разбера.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 яну 2013, 15:03
от Andrey Mitev
Днес се пробвах с тоя комп.И мисля че това е за температурата.Точно като го пуснах показваше 89 градуса след около половин час каране след като беше загрял двигателя.Мисля че е малко студен двигателя.

Снимка:http://prikachi.com/images/782/5687782b.jpg

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 яну 2013, 15:13
от HACKO
Направо си е умряла от студ, трябва да е в диапазона 95-103градуса.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 яну 2013, 15:21
от Andrey Mitev
Чак да съм умрял от студ не мога да кажа.Сега парното загрява по бавно , но като загрее си духа много добре в движение но на място истива малко.Сигурно трябва да намаля малко сечението на новия маркуч.Сега е 12 мм някой знае ли колко трябва да е?