Масло за двигателя
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
С какво едно масло за форд се отличава от масло, което не е за форд - имам предвид изречения от рода на "отговаря на изисканията на Форд"? Ако случайно някой маслар може да ни каже?
И малко дреболии по темата
Повечето от колите ни изискват масла според стандартите преди еко-ерата и преди да се наложат ограничения в съставките и технологията и да стане крачка назад.
Яко-то има едносезонно масло SAE30, предлагано за стари автомобили, което е нещо като М10Д. То и при Приста не намерих М10Д точно без да съм търсил задълбочено. Цитирането на стандарт от производител на масла в продажба в Европа и не само се контролира. Ако става дума за фалшива опаковка - това отпада ако сам си купя маслото от Германия
Останалото се нарича "добре дошли в Бг"
И малко дреболии по темата
Повечето от колите ни изискват масла според стандартите преди еко-ерата и преди да се наложат ограничения в съставките и технологията и да стане крачка назад.
Яко-то има едносезонно масло SAE30, предлагано за стари автомобили, което е нещо като М10Д. То и при Приста не намерих М10Д точно без да съм търсил задълбочено. Цитирането на стандарт от производител на масла в продажба в Европа и не само се контролира. Ако става дума за фалшива опаковка - това отпада ако сам си купя маслото от Германия

-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
[/quote] Но в България има още един фактор: дали това, което пише на хартия, го има в тубата ?!? [/quote]
Za kakwo намекваш че като си купя ПРИСТА не се знае какво има в тубата а като си купя YACCO се знае.Знаят само тези които са го наливали.Само че Yacco и другите "супер" вносни масла идват от майна си райна а ПРИСТА идва от Русе.
Za kakwo намекваш че като си купя ПРИСТА не се знае какво има в тубата а като си купя YACCO се знае.Знаят само тези които са го наливали.Само че Yacco и другите "супер" вносни масла идват от майна си райна а ПРИСТА идва от Русе.
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Заповядай:diesel1.6 написа:С какво едно масло за форд се отличава от масло, което не е за форд - имам предвид изречения от рода на "отговаря на изисканията на Форд"? Ако случайно някой маслар може да ни каже?
Това е от наръчника за избор на нашите продукти. Може да ползвате всякакво масло, но е препоръчително да се спазват спецификациите на производителя за да удължите живота на двигателя.Компанията Ford има много свои спецификации. Те не са толкова широко разпространени както тези на VW, MB, и BMW примерно, защото двигателите на Ford изискват по-специфично масло след 1998 от това продаващо се за масовите автомобили. Особеното в тези масла е, че са енергоспестяващи (FE-fuel economy) и за удължени пробези (LongLife) и 99% са от вискозитетен клас SAE 5W30. Препоръката на Ford за конкретен двигател е само една, независимо от възрастта на автомобила, изминатият пробег и консумацията на масло.
Бензинови и дизелови двигатели
За двигатели произведени до края на 1998г. използвайте полу-синтетиките в този ред: VX 300 15W50, VX 300 10W40, VX 500 10W40 (100% сполу-синтетика). Препоръчителен пробег 10000км/12месеца - което събитие настъпи по-рано.
За двигатели произведени след 1999, където производителя изисква спецификациите WWS-M2C913-C и Ford WSS-M2C913-B/A (масовите автомобили) използвайте LUBE F 5W30 синтетично масло за икономия на гориво и намаляване на вредните емисии. (без Ford Galaxy 1.9 TDI и Ford Focus RS.) Препоръчителен пробег 15000км/12месеца - което събитие настъпи по-рано.
Двигателя на Ford Galaxy 1.9 TDI (1995-2006г) изисква спецификация за помпа дюза WWS-M2C917-А. Използвайте само VX 1703 5W40 (Low SAPS синтетика). Препоръчителен пробег 15000км/12месеца - което събитие настъпи по-рано.
Двигатели с Евро5/Евро4 емисии на автомобили оборудвани с филтър за твърди частици (DPF), изискват спецификация WWS-M2C934-A. Използвайте VX 1701 5W30 (Low SAPS технология) даваща икономия на гориво и удължени интервали на смяна. Препоръчителен пробег 20000км/12месеца - което събитие настъпи по-рано.
За 3.0л двигатели на някои Land Rover и Jaguar изискващи WSS-M2C934-B, използвайте LUBE J 5W30 последна технология Low SAPS масло за икономия на гориво и намаляване на вредните емисии. Препоръчителен пробег 25000км/12месеца - което събитие настъпи по-рано.
Тук дадохме ориентировъчни препоръки и поради специфичните масла за Ford двигателите преди покупката, моля задължително се консултирайте с представител на YACCO!
В заключение удължените интервали на смяна при Ford двигателите не трябва да са фикс идея. Ако от полу-синтетиката можем да изискваме 10000км, то при синтетиката пробег от 15-2000км ще бъдат достатъчни като се има в предвид пътищата, горивата, начина на предишно обслужване и състоянието на двигателя.
Не намекван нищо конкретно , нито за марка, нито за маслото .... намеквам, даже натъртвам, че в България няма контрол на качеството (говоря за всякакви продукти) какъвто има в Европа.nasko-g написа: Za kakwo намекваш че като си купя ПРИСТА не се знае какво има в тубата а като си купя YACCO се знае.Знаят само тези които са го наливали.Само че Yacco и другите "супер" вносни масла идват от майна си райна а ПРИСТА идва от Русе.
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Масла с удължен пробег, енергоспестяващи и с вискозитет SAE30 се препоръчват не само за форд. Въпросът е какво е специфичното за форд, след като има масло на Yacco синтетично, за коли с катализатори, 5W30 НЕпрепоръчано за форд и друго пак такова, покриващо форд изискванията. Изисквания към състава ли има, към химическите характеристики ли е, що ли...
Това за качеството няма връзка с глобалните организации, които дават сертификати и правят контрола и за русенската масларница. Но този въпрос се проверява лесно, предният е интересен.
Това за качеството няма връзка с глобалните организации, които дават сертификати и правят контрола и за русенската масларница. Но този въпрос се проверява лесно, предният е интересен.
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Всеки производител си има определени стандарти, и затова примерно в нашата гама имаме 2 полусинтетики и над 20 синтетики... за да има хомологирани продукти по различните стандарти на производителите.diesel1.6 написа:Масла с удължен пробег, енергоспестяващи и с вискозитет SAE30 се препоръчват не само за форд. Въпросът е какво е специфичното за форд, след като има масло на Yacco синтетично, за коли с катализатори, 5W30 НЕпрепоръчано за форд и друго пак такова, покриващо форд изискванията. Изисквания към състава ли има, към химическите характеристики ли е, що ли...
Това за качеството няма връзка с глобалните организации, които дават сертификати и правят контрола и за русенската масларница. Но този въпрос се проверява лесно, предният е интересен.
Сега ще попиташ какво е хомологация .... Хомологация при маслата е когато конкретно малсо бива тествано и одобрено от конкретен производител на автомобили по конкретен стандарт. Тогава това масло е вече хомологирано (официално одобрено) за този стандарт на автопроизводителя.
А какво представляват стандартите: разгледай тук - http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Благодаря за линка на лубризол, ще ми трябва малко време да прочета и проумея достатъчно, че да видя с какво са различни изискванията на форд.
Докато ровя за друго видях това http://www.oilspecifications.org/ilsac.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; тук има доста кратки описания на някои стандарти, може на някой да му е достатъчно и полезно.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D1% ... 0%BC%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false; за чуждите думи
Докато ровя за друго видях това http://www.oilspecifications.org/ilsac.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; тук има доста кратки описания на някои стандарти, може на някой да му е достатъчно и полезно.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D1% ... 0%BC%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false; за чуждите думи
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Yacco а на тубите ви пише ли ги тия спецификации по Форд ,щом маслата ви отговарят на тях ? Я снимай един етикет ,примерно на Lube F 5w30
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Да кажа какво видях аз - на тубите може да не пише, поне на еднолитровите, но в описанието на продуктите им има и масла според форд спецификациите. Не съм гледал дали коментираното ...600 е от фордовите или не и кои точно форд спецификации са споменати. Не знам каква ще е цената на форд маслото обаче...
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
мда де ама на някъв си сайт всеки може да напише всичко .. но ако го пише на тубата вече е друга работа ,щото навън си имат закони и ако не отговаря ще има санкции .. преди време като карах БМВ на много масла пише на тубата BMW Longlife когато са одобрени от БМВ ,очаква се и с маслата за Форд да е така .
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Маслото Yacco VX600 5W40 - синтетика, Longlife, което съм избрал за моите коли, не е одобрено от Форд. Ето това е одобрено Yacco VX1701 5W30 - синтетика, Low SAPS, FAP - Хомологации: Ford WSS-M2C934-A, Mazda (DPF). Цена за литър е 18.90лв. Само че аз съм предубеден към използването на масло с такъв вискозитет (5W30).
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
текста, който публикувах по-горе е писан според изискванията на Форд и спецификациите на продуктите на Yacco.Alexi написа:Yacco а на тубите ви пише ли ги тия спецификации по Форд ,щом маслата ви отговарят на тях ? Я снимай един етикет ,примерно на Lube F 5w30
Това, което е написано на тубите, е написано и в сайта.Alexi написа:мда де ама на някъв си сайт всеки може да напише всичко .. но ако го пише на тубата вече е друга работа ,щото навън си имат закони и ако не отговаря ще има санкции .. преди време като карах БМВ на много масла пише на тубата BMW Longlife когато са одобрени от БМВ ,очаква се и с маслата за Форд да е така .
Може да се ползва и VX 600, но препоръките са други. Какво ти е предубеждението към вискозитета ? Много малко неща зависят от него. По-важни са стандартите, на които отговарят маслата. Почти всички новотехнологични продукти са с вискозитет 5w30 и около 80-90% от колите след 2004-2005 изискват такъв вискозитет.dimkar написа:Маслото Yacco VX600 5W40 - синтетика, Longlife, което съм избрал за моите коли, не е одобрено от Форд. Ето това е одобрено Yacco VX1701 5W30 - синтетика, Low SAPS, FAP - Хомологации: Ford WSS-M2C934-A, Mazda (DPF). Цена за литър е 18.90лв. Само че аз съм предубеден към използването на масло с такъв вискозитет (5W30).
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
я кажи ориентировъчни цени на 5л 5в30 да ги сравня с маслото на МР
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Тука не виждам ACEA c1-08
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
къде тук ???nasko-g написа:Тука не виждам ACEA c1-08
VX 1701 5w30 Спецификации:Двигатели с Евро5/Евро4 емисии на автомобили оборудвани с филтър за твърди частици (DPF), изискват спецификация WWS-M2C934-A. Използвайте VX 1701 5W30 (Low SAPS технология) даваща икономия на гориво и удължени интервали на смяна. Препоръчителен пробег 20000км/12месеца - което събитие настъпи по-рано.
ACEA C1-08
JASO DL-1
Ford WSS-M2C934-A
Mazda (DPF)
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
2004, ама става дума за коли от 1984YACCO-BG написа:Какво ти е предубеждението към вискозитета ? Много малко неща зависят от него. По-важни са стандартите, на които отговарят маслата. Почти всички новотехнологични продукти са с вискозитет 5w30 и около 80-90% от колите след 2004-2005 изискват такъв вискозитет.

5W30 дали има толкова устойчив маслен клин колкото 40?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Да, точно за това ми е предубеждението. Дори и за коли след 2004г. пак не съм сигурен. Това че производителите го изискват, хм, и в това вече не съм сигурен. На тях вече не им трябва колите да карат по много километри.
Но това са си мои теории. Когато се набутам с по-нова кола, тогава ще го мисля. А дотогава ще си наливам масло 5W40.

- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
В един от по-горните постове побликувах подробно описание за това кой продукт да изберете....diesel1.6 написа:2004, ама става дума за коли от 1984YACCO-BG написа:Какво ти е предубеждението към вискозитета ? Много малко неща зависят от него. По-важни са стандартите, на които отговарят маслата. Почти всички новотехнологични продукти са с вискозитет 5w30 и около 80-90% от колите след 2004-2005 изискват такъв вискозитет.
5W30 дали има толкова устойчив маслен клин колкото 40?
За двигатели произведени до края на 1998г. използвайте полу-синтетиките в този ред: VX 300 15W50, VX 300 10W40, VX 500 10W40 (100% сполу-синтетика). Препоръчителен пробег 10000км/12месеца - което събитие настъпи по-рано.
Точно защото новотехнологичните масла са с удължен пробег до 20 000км, затова се изисква този вискозитетен клас. Той позволява този пробег, също така позволява и икономия на гориво. Както казах, разликата в вискозитетния клас не е фрапираща... по-важно е маслото, което слагате в двигателя да отговаря на това, което изисква производителя. Това са неща, които се спазват стриктно в Европа ... без значение кой какво мисли ...dimkar написа:Да, точно за това ми е съмнението. Дори и за коли след 2004г. пак не съм сигурен. Това че производителите го изискват, хм, и в това вече не съм сигурен. На тях вече не им трябва колите да карат по много километри.Но това са си мои теории. Когато се набутам с по-нова кола, тогава ще го мисля. А дотогава ще си наливам масло 5W40.
Когато в книжката пише някакъв стандарт, наливате такова масло ... в противен случай - гаранцията отпада (говоря за нови коли в гаранция)
Разберете, че тези стандарти и спецификации са разработени за най-добра защита на двигателя, а не просто за да има някакви цифри на етикета!
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Да, това звучи много добре. Но (както винаги, има едно "но"
), какво става, ако в заданието при проектирането на един двигател е заложен живот да речем не 500 000 км или 20 години (примерно), а 200 000 км или 10 години? Ами тогава съвсем спокойно може да се ползва масло с по-малък вискозитет при 100*С. Така биха се изпълнили изискванията на евростандартите, относно екологията, респективно и занижен разход на гориво. Кой го интересува, че двигателят след 10 години, примерно, ще "хвърли кърпа". Дотогава собственикът на такова возило би трябвало да се е отървал от него. Да, ама в България, поне за сега, живо ни интересува този въпрос, нали? Поне докогато не се променят законите и най-вече заплатите. Та, такива работи...

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
ако на кола създадена за 5в30 слагаш 5в40 ще се сбогуваш с турбината много преди тези 200к които предполагаш че може да изкара ... хората са си написали с какви масла се кара колата им и е крайно препоръчително това да се спазва ,особено по новите коли
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Може, дизеловите двигатели са извън моите интереси и за тях не мисля. Аз говоря само за бензиновите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта