Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Мнение от pifivo1 » 06 май 2007, 11:39

Здравейте, от три дни съм горд собственик на форд фиеста 96г. 1.25/75 к.с. Когато я купувах оборотите на двигателя бяха около 1000-1200 при палене и двигателя не трепваше. След смяна на задължителните консумативи- ремъци, филтри и масло след старт двигателя започна да си мени оборотите от около 500 до 1000, понякога дори угасва.Маслото е 5W/40 полусинтетика немско - майсторът ми го препоръча.Колата е карана малко след това, но ми се струва, че мощността е малко занижена, а разходът се е повишил.Възможно ли е ангренажният ремък да не е зацепен както трябва и какво според вас трябва да се направи?

П.С. когато взех колата от майстора и я подкарах, установих че към 3500 оборота при изключване от скорост оборотите не падат, а остават същите.Обяснението на майстора бе, че може нещо да са замърсили и с контактен спрей ще се оправи. И без спрей в интерес на истината оборотите почнаха да падат, но по-бавно.
Моля за Вашата помощ.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 06 май 2007, 16:28

Изкючвалилисте акумолатора, аз съм така като го идкюча после 50 километра компа се обучава, и после ги реди.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Мнение от cocoff » 06 май 2007, 16:44

pifivo1 написа:...
traqn_savov е напълно прав...50-100км и всичко ще си дойде на мястото.
Друг е въпросът, дали си струва при всеки ремонт да се разкачва акумулаторът (респ. да се ресетва ЕКУ-то), при наличието на толкова много предпазители :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 май 2007, 18:15

Знам, че с тия 2 вала ако има изместване на ремъка няма да запалиш ама хич.
Имало е случай на калпава работа при смяна на ремъка и ролката и после ядове които се изразяват в смяна на 16 клапана :(
Резет на ЕКУ-то пише у Аутодата, че може да стане само с диагностичната апаратура за този мотор.
Имам един колега кара същата такава като моята и имаше едно повишаване на оборотите като изключи на свободна в движение. Ей така мотора сам почваше да катери оборотите. Каза, че разкачил акумулатора и после го е закачил, един вид е пробвал резет и се е оправила.
Моя акумулатор съм го свалял 1000 пъти и после не се е налагало "обучение". Разкачи го за около 10 мин. после закачи па да видим.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 06 май 2007, 18:27

paci написа: Моя акумулатор съм го свалял 1000 пъти и после не се е налагало "обучение". Разкачи го за около 10 мин. после закачи па да видим.
Твоя комп помни всичко, ако ще и 100 години да стои пак няма да забрави..

Някой компютри забравят при спиране на постояният ток " предпазител 1 при фиестите :wink: "


Каква е целта на обучението "адаптивността"

През време на експлоатачията, настъпват промени както във състоянито на двигателя така и на датчиците, ако е фиксирана величина, като смениш нещо със толеранс, ще се разбазика цялата система, обаче тя има адаптивност, оборотите на ниски са много ниски, вдигаги до необходимите и запазва текущата стойност.
И тнт.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Мнение от pifivo1 » 06 май 2007, 18:44

cocoff написа:
pifivo1 написа:...
traqn_savov е напълно прав...50-100км и всичко ще си дойде на мястото.
Друг е въпросът, дали си струва при всеки ремонт да се разкачва акумулаторът (респ. да се ресетва ЕКУ-то), при наличието на толкова много предпазители :)


Не зная дали са откачвали акумулатора, ще питам и ще ви кажа в понеделник.
Все пак мерси , малко се поуспокоих :lol:

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Мнение от pifivo1 » 07 май 2007, 19:56

pifivo1 написа:
cocoff написа:
pifivo1 написа:...
traqn_savov е напълно прав...50-100км и всичко ще си дойде на мястото.
Друг е въпросът, дали си струва при всеки ремонт да се разкачва акумулаторът (респ. да се ресетва ЕКУ-то), при наличието на толкова много предпазители :)


Не зная дали са откачвали акумулатора, ще питам и ще ви кажа в понеделник.
Все пак мерси , малко се поуспокоих :lol:
Днес пак оставих колата на майстора, да я поогледа още веднъж, а иначе каза че не е откачвал акумулатора. Възможно ли е да е прескочил зъб на ремъка? :roll:

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 07 май 2007, 20:40

Колега, при неправилно зацепване на ремъка на един зъб в посока изпреварване или закъснение на единия разпределителен вал или и на двата променя изцяло газоразпределението на двигателя. Много е вероятно да пали, но не и да работи както трябва особено ако двата вала са зацепени в противоположни посоки т.е. единия на изпреварване, а другия на закъснение. Нека си погледнат белезите пак!
Симптомите са същите, занижена мощност, неравномерна работа на двигателя в ниски обороти и т.н.

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 07 май 2007, 21:29

DTM написа:Колега, при неправилно зацепване на ремъка на един зъб в посока изпреварване или закъснение на единия разпределителен вал или и на двата променя изцяло газоразпределението на двигателя. Много е вероятно да пали, но не и да работи както трябва особено ако двата вала са зацепени в противоположни посоки т.е. единия на изпреварване, а другия на закъснение. Нека си погледнат белезите пак!
Симптомите са същите, занижена мощност, неравномерна работа на двигателя в ниски обороти и т.н.

Мерси колега, това може ли да се установи на диагностика? :idea:

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 07 май 2007, 21:49

Диагностиката е - сваля се капака където е ангренажния ремък, и се върти (на свободна скорост) от коляновия или разпределителния вал с ключ, да се докарат белезите и трите (на коляновия, и на двата разпределителни вала). На доста автомобили, след като се докарат белезите законтрят се разпределителните валове със специален за съответния двигател инструмент и чак тогава се минава към демонтаж на стария и монтаж на новия ремък. Поне така се работи в белите сервизи както се вика :) . Карах едно Браво известно време и то имаше точно тоя проблем (неправилно зацепено), смениха ремък в сервиз който се занимава само с ходова част (какво му било специфичното на смяната на ремъка на двувалка казаха) :shock: , ами нищо само дето собственика на колата даде маса пари докато се разбере, че те са се осрали с извинение.
Всичко това го написах, за да предпазя колеги от пишман майстори :twisted: .
Успех!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Мнение от paci » 07 май 2007, 22:04

pifivo1 написа:... а иначе каза че не е откачвал акумулатора.
А ти откачи ли го както ти писахме.
Писахме ти че няма страшно, няма прецакаш нищо.
Ама само си пишем ... :(
Да не са разбутани нещо маркучите на EGR? Намират се под всмукателните колектори на блока.
Тва като погледнеш мотора ама съвсем отпред, тия големите 4-ка пластмасови ... :) та под тях едни тънки на 3 се разклонява до колкото си спомням. Там не трябва да са напукани, разместени ... да лапа въздух.
Още тези могат да се извадят, за TPS, али-бали но май няма сми :(

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Мнение от pifivo1 » 07 май 2007, 22:12

paci написа:
pifivo1 написа:... а иначе каза че не е откачвал акумулатора.
А ти откачи ли го както ти писахме.
Писахме ти че няма страшно, няма прецакаш нищо.
Ама само си пишем ... :(
Да не са разбутани нещо маркучите на EGR? Намират се под всмукателните колектори на блока.
Тва като погледнеш мотора ама съвсем отпред, тия големите 4-ка пластмасови ... :) та под тях едни тънки на 3 се разклонява до колкото си спомням. Там не трябва да са напукани, разместени ... да лапа въздух.
Още тези могат да се извадят, за TPS, али-бали но май няма сми :(
Утре като си прибера колата и нещо не ми хареса ще откача и клемата :oops:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 зетек с

Мнение от paci » 07 май 2007, 22:21

pifivo1 написа:Утре като си прибера колата и нещо не ми хареса ще откача и клемата :oops:
Утре и аз мисля да свърша много неща ...
Мислих днес ама заспах.
Вземете правете нещо по въпроса и пишете щото тези които се опитват да помагат се изнервят от това, че само се набираме по клавиатурите и гледаме новите мнения са "ми мисля утре ... " ми мисля другата седмица ..." т.е. нищо не правите.
Верно че сеа че някакъв дето никога не си го виждал ти дава мнение и ти ей сеа ще си разглобиш колата да го слушаш. Но едно откачване на акумулатора мисля, че не би трябвало да те накара да си мислиш че те карам да направиш нещо лошо.
Що тогава питате тук като се притеснявате?
Е вижте имам една тема за опъването на жилото на газта, 1 месец някъде го опъвах това жило но не съм писал всеки ден, че ще го опъвам или поне си мисля, просто мнения да бухам да ме гледат хората че присъствам.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 07 май 2007, 22:32

fiesta 1.25 16V zetec този компютърен модул, се занулява само със апаратура, за съжеление откачането едва ли ще даде резолтат, но със сигурност няма да навреди. :D
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

фиеста 1.25

Мнение от pifivo1 » 08 май 2007, 21:04

Днес си получих колата, пробвах я и върви доста сносно до към 150- повече не съм я натискал.Двигателя мърка, не мени обороти и въобще много съм доволен, абе направо съм си за черпене :lol: :lol: :lol:
Благодарско на всички за отзивчивостта.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: фиеста 1.25

Мнение от paci » 08 май 2007, 21:09

И кво и беше ?

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 08 май 2007, 22:44

Не зная майсторът каза, че е наръсил нещо с контактен спрей, но не даде точно и ясно обяснение, макар че два пъти го питах.Или не искаше да ми каже или е импровизирал па то взело че станало. :roll:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта