Премахване на защитата - MTX75?
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Премахване на защитата - MTX75?
Колеги, дали е възможно да се премахне защитата за включване на задна скорост - т.е. пръстенчето, което се повдига? Скоростната кутия е MTX75, Фокус. Питам, понеже искам да сложа друга топка на скоростите, а това много ме ограничава при избора.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ахъм, тая въпросната матракука дърпа едно жило което не съм сигурен какво точно извършва в ск.кутия, но според мен няма вариант да се махне без преустройство на кутията.demiro написа:Там е въпроса,че това не е защита.Тъй че не може батка
Принципно би било много по-лесно и евтино, да не го проектират инженерите и изпълняват впоследствие конструкторите, но явно без него не може.
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Премахване на защитата - MTX75?
На Сиерата може, там жилото издърпва една пластина, която пречи на влизането на задна. Аз го бях махнал след една "особено квалифицирана" намеса на "майстор". Имам предвид, че ограничението не е свързано със скоростната кутия, а с механиката на лоста. При Фокус обаче не знам как е.debug написа:Колеги, дали е възможно да се премахне защитата за включване на задна скорост - т.е. пръстенчето, което се повдига? Скоростната кутия е MTX75, Фокус. Питам, понеже искам да сложа друга топка на скоростите, а това много ме ограничава при избора.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Свалих централната конзола и се оказа, че пръстенчето не е свързано с механизма за превключване на скоростите. Има един пластмасов зъб, който опира в пластмасов цилиндър, повдигащ се чрез пръстена под топката на скоростния лост. На практика задна се включва и без него, като си има защита - не е възможно директното превключване на задна от пета без да се мине през неутрална позиция.
Като цяло не разбирам смисъла от тази защита с пръстена, освен за супер начинаещи шофьори, които още бъркат местата на скоростите. Може би да се избегне случайно включване от трета на задна, вместо на четвърта?
В заключение - не виждам пречка да се модифицира механизама и да си поставя каквато искам топка на скоростния лост
Като цяло не разбирам смисъла от тази защита с пръстена, освен за супер начинаещи шофьори, които още бъркат местата на скоростите. Може би да се избегне случайно включване от трета на задна, вместо на четвърта?
В заключение - не виждам пречка да се модифицира механизама и да си поставя каквато искам топка на скоростния лост
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта