Премахване на защитата - MTX75?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Премахване на защитата - MTX75?

Мнение от debug » 15 май 2007, 01:34

Колеги, дали е възможно да се премахне защитата за включване на задна скорост - т.е. пръстенчето, което се повдига? Скоростната кутия е MTX75, Фокус. Питам, понеже искам да сложа друга топка на скоростите, а това много ме ограничава при избора.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 15 май 2007, 10:40

Там е въпроса,че това не е защита.Тъй че не може батка :wink:
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 15 май 2007, 11:20

demiro написа:Там е въпроса,че това не е защита.Тъй че не може батка :wink:
Ахъм, тая въпросната матракука дърпа едно жило което не съм сигурен какво точно извършва в ск.кутия, но според мен няма вариант да се махне без преустройство на кутията.
Принципно би било много по-лесно и евтино, да не го проектират инженерите и изпълняват впоследствие конструкторите, но явно без него не може.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 15 май 2007, 12:38

А при положение че всички скорости могат да се включват при издърпан пръстен, дали няма да е възможно да издърпам жилото и да го застопоря в това положение?
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Премахване на защитата - MTX75?

Мнение от tomny » 15 май 2007, 14:07

debug написа:Колеги, дали е възможно да се премахне защитата за включване на задна скорост - т.е. пръстенчето, което се повдига? Скоростната кутия е MTX75, Фокус. Питам, понеже искам да сложа друга топка на скоростите, а това много ме ограничава при избора.
На Сиерата може, там жилото издърпва една пластина, която пречи на влизането на задна. Аз го бях махнал след една "особено квалифицирана" намеса на "майстор". Имам предвид, че ограничението не е свързано със скоростната кутия, а с механиката на лоста. При Фокус обаче не знам как е.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 16 май 2007, 14:59

Свалих централната конзола и се оказа, че пръстенчето не е свързано с механизма за превключване на скоростите. Има един пластмасов зъб, който опира в пластмасов цилиндър, повдигащ се чрез пръстена под топката на скоростния лост. На практика задна се включва и без него, като си има защита - не е възможно директното превключване на задна от пета без да се мине през неутрална позиция.
Като цяло не разбирам смисъла от тази защита с пръстена, освен за супер начинаещи шофьори, които още бъркат местата на скоростите. Може би да се избегне случайно включване от трета на задна, вместо на четвърта?
В заключение - не виждам пречка да се модифицира механизама и да си поставя каквато искам топка на скоростния лост :D

Изображение

Изображение
Изображение

Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта