Страница 1 от 1

Премахване на защитата - MTX75?

Публикувано: 15 май 2007, 01:34
от debug
Колеги, дали е възможно да се премахне защитата за включване на задна скорост - т.е. пръстенчето, което се повдига? Скоростната кутия е MTX75, Фокус. Питам, понеже искам да сложа друга топка на скоростите, а това много ме ограничава при избора.

Публикувано: 15 май 2007, 10:40
от demiro
Там е въпроса,че това не е защита.Тъй че не може батка :wink:

Публикувано: 15 май 2007, 11:20
от DTM
demiro написа:Там е въпроса,че това не е защита.Тъй че не може батка :wink:
Ахъм, тая въпросната матракука дърпа едно жило което не съм сигурен какво точно извършва в ск.кутия, но според мен няма вариант да се махне без преустройство на кутията.
Принципно би било много по-лесно и евтино, да не го проектират инженерите и изпълняват впоследствие конструкторите, но явно без него не може.

Публикувано: 15 май 2007, 12:38
от debug
А при положение че всички скорости могат да се включват при издърпан пръстен, дали няма да е възможно да издърпам жилото и да го застопоря в това положение?

Re: Премахване на защитата - MTX75?

Публикувано: 15 май 2007, 14:07
от tomny
debug написа:Колеги, дали е възможно да се премахне защитата за включване на задна скорост - т.е. пръстенчето, което се повдига? Скоростната кутия е MTX75, Фокус. Питам, понеже искам да сложа друга топка на скоростите, а това много ме ограничава при избора.
На Сиерата може, там жилото издърпва една пластина, която пречи на влизането на задна. Аз го бях махнал след една "особено квалифицирана" намеса на "майстор". Имам предвид, че ограничението не е свързано със скоростната кутия, а с механиката на лоста. При Фокус обаче не знам как е.

Публикувано: 16 май 2007, 14:59
от debug
Свалих централната конзола и се оказа, че пръстенчето не е свързано с механизма за превключване на скоростите. Има един пластмасов зъб, който опира в пластмасов цилиндър, повдигащ се чрез пръстена под топката на скоростния лост. На практика задна се включва и без него, като си има защита - не е възможно директното превключване на задна от пета без да се мине през неутрална позиция.
Като цяло не разбирам смисъла от тази защита с пръстена, освен за супер начинаещи шофьори, които още бъркат местата на скоростите. Може би да се избегне случайно включване от трета на задна, вместо на четвърта?
В заключение - не виждам пречка да се модифицира механизама и да си поставя каквато искам топка на скоростния лост :D

Изображение

Изображение