Имате ли проблеми с маховика на двигател 1.6 дизел 109 к.с.?
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 16 май 2007, 15:03
- Модел на автомобила: Citroen C4 HDi
- Status: Извън линия
Имате ли проблеми с маховика на двигател 1.6 дизел 109 к.с.?
Здравейте, колеги!
Последните Фокуси, а сигурно и Мондео, C-MAX и не знам кои още са оборудвани с дизелов двигател 1.6 / 109 к.с., съвместна разработка на Форд и Пежо/Ситроен. Дотук нищо съществено, освен че двигателите са супер
Какъв е въпросът ми... доста бройки Пежо и Ситроен от различни модификации с този двигател страдат от проблеми с маховика, изразяващи се в металическо тракане и разтърсване на двигателя при запалване и угасяне. Усложненията могат да бъдат доста... от понижен комфорт до скапване на съединителя и дори на цялата скоростна кутия.
Дали при вас се наблюдават тези дефекти и как ги лекувате?
Смяната на маховика обикновено помага само временно, защото май и новите са калпави.
Последните Фокуси, а сигурно и Мондео, C-MAX и не знам кои още са оборудвани с дизелов двигател 1.6 / 109 к.с., съвместна разработка на Форд и Пежо/Ситроен. Дотук нищо съществено, освен че двигателите са супер

Какъв е въпросът ми... доста бройки Пежо и Ситроен от различни модификации с този двигател страдат от проблеми с маховика, изразяващи се в металическо тракане и разтърсване на двигателя при запалване и угасяне. Усложненията могат да бъдат доста... от понижен комфорт до скапване на съединителя и дори на цялата скоростна кутия.
Дали при вас се наблюдават тези дефекти и как ги лекувате?
Смяната на маховика обикновено помага само временно, защото май и новите са калпави.

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 23 апр 2007, 14:13
- Модел на автомобила: Focus II 1.6 tdci
- Status: Извън линия
Карам иммено такъв Форд Фокус 1.6 109 конски сили, вече е на 10 месеца и за сега 12000 км.
Спомням си, че като го купувах, дилъра ми препопъчваше 1.6 90 к.с., защото били "по-издържливи", ама аз "не не, искам 109 к.с.", не си спомням но май бяха на същата цена. Не само, че минах в горната категория на данъка, а и сега тъна в опасения.
По принцип до сега нямам директни оплаквания (относно двигателя), не съм опитен шофьор, и не са минали много коли през ръцете ми, но единствено се усеща малко по силни вибрации при изгасяне на двигателя.
Всичко засега е палиш и караш, и намирам двигателя за сравнително пъргав в предвид сравнително голямото купе (4-ри врати).
Спомням си, че като го купувах, дилъра ми препопъчваше 1.6 90 к.с., защото били "по-издържливи", ама аз "не не, искам 109 к.с.", не си спомням но май бяха на същата цена. Не само, че минах в горната категория на данъка, а и сега тъна в опасения.
По принцип до сега нямам директни оплаквания (относно двигателя), не съм опитен шофьор, и не са минали много коли през ръцете ми, но единствено се усеща малко по силни вибрации при изгасяне на двигателя.
Всичко засега е палиш и караш, и намирам двигателя за сравнително пъргав в предвид сравнително голямото купе (4-ри врати).
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 16 май 2007, 15:03
- Модел на автомобила: Citroen C4 HDi
- Status: Извън линия
Аз точно към такъв седан със 109 к.с. дизел се бях насочил преди време, но така стана, че сега съм със Ситроен със същия двигател (който при нас пък някакси е станал 110 к.с.).
Точно за тези вибрации при угасяне на двигателя ми е болката. При теб явно не са дразнещи, но при мен са доста силни, че даже има и тракане на метал в метал...
Ако някой с такъв двигател е опитал да претендира за проблем в Мото Пфое, нека сподели какво се е случило
В Автомотор твърдят, че всичко е наред, което мен обаче доста ме съмнява, с оглед усложненията, които могат да се получат (и са се получавали например във Франция).
Точно за тези вибрации при угасяне на двигателя ми е болката. При теб явно не са дразнещи, но при мен са доста силни, че даже има и тракане на метал в метал...
Ако някой с такъв двигател е опитал да претендира за проблем в Мото Пфое, нека сподели какво се е случило

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 26 фев 2007, 18:54
- Модел на автомобила: Ford Orion 1.4 Mi
- Status: Извън линия
Здравей колега.Аз съм се сблъсквал с този проблем, оказаха се счупени пружини на маховика /при по новите дизели пружините не са монтирани във феродовия диск, а в маховика "twin mass flywheel"/.Бяха счупени три пружини и се получаваха големи вибрации, лошото е че тези пружини не се заменят ,а се сменя целия маховик, който е доста скъп.Дано да съм бил полезен.
-
- Status: Извън линия
Здравейте,
по въпроса за маховика на Фокус 1.6 дизел 109 к.с. ще Ви дам следните обяснения:
В така наречения двумасов маховик се намират пружините на съеденителя спомагащи за плавно поптегляне на автомобила. Тези демpферни пружини са закрепени към маховика чрез нитове и пластмасови подложки, което е недомислено. Поради тази причина ми смениха маховика по гаранция заради чукането което се получава при отпускане на съеденителя, за беда обаче след 200 км. пак се разчука и няма оправия.
Така, че не го мислете фордови маниаци няма проблми само си чука особено при гасене на автомобила все едно ще се откачи нещо.
Единственото което не трябва да правите е никога да не палите автомобила с натиснат съеденител.
Успех
по въпроса за маховика на Фокус 1.6 дизел 109 к.с. ще Ви дам следните обяснения:
В така наречения двумасов маховик се намират пружините на съеденителя спомагащи за плавно поптегляне на автомобила. Тези демpферни пружини са закрепени към маховика чрез нитове и пластмасови подложки, което е недомислено. Поради тази причина ми смениха маховика по гаранция заради чукането което се получава при отпускане на съеденителя, за беда обаче след 200 км. пак се разчука и няма оправия.
Така, че не го мислете фордови маниаци няма проблми само си чука особено при гасене на автомобила все едно ще се откачи нещо.
Единственото което не трябва да правите е никога да не палите автомобила с натиснат съеденител.
Успех
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта