Издръжливост на двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Nasso
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 21 май 2007, 20:11
Модел на автомобила: PUMA
Status: Извън линия

Издръжливост на двигателя

Мнение от Nasso » 21 май 2007, 20:30

Та става въпрос за следното. Имам проб 2,2 турбо от който останах повече от доволен. Зимата си купих Пума 1,4 от Италия с проблем в двигателя - биелен лагер но още в движение. Смених двигателя с нов от фиеста на 60000 км като лично го свалях. Качих му горивната рейка и смукателния и изпускателния колектор от моя и смених ролките, ремъците, свещите, маслото. Работеше като нов до преди седмица когато започна да променя шума. Първоначално си мислех, че си въобразявам, но минах 1000км и освен по-лошата работа дочувам и почуквана точно като на биела. Та аз ли съм най-големия карък или този модел двигател сдава много бързо при добро каране и не си струва да се вкарвам отново в ремонти?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 21 май 2007, 21:04

Аз съм с тоя мотор.
Нямам много опит за да съм ти полезен но имам един колега тука дет бачкам и той я има същата със същия мотор и си я юрка да ти кажа вече 2 години, като километри ще те излъжа към 30000 щото е на 3 смени масло. Карал я е с 15W40 15000 км. И си се е правил на рацер. После с 10W40 и пак педала до метала и ръчни с вратите напред в завоя.
Неква песен от де я е чул и си ни е вече като лаф "влизам със 100 във завоя, ако ме хванат хванат ще си изям боя "
:D
Явно си си карък или и ти си я карал с 15W40 минерално и си му взел акъла на тоя Zetec с този маргарин :( Колегата уж за сега няма проблеми. Сипал синтетика оня ден и вика мноо доволен :)Ама е трябвало да се запъне да си иска синтетика щото пак разбирачи му наливали акъл не му ли било тънко. Ми грес му дайте беее .... :twisted:
Щом му разбираш отваряй, гледай ко му има, прай там ако си заслужава парите и карай.
Кво да ти кажа :(

Nasso
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 21 май 2007, 20:11
Модел на автомобила: PUMA
Status: Извън линия

Мнение от Nasso » 21 май 2007, 21:30

Еми не съм некой пенкилер дето да си прави експерименти - преди да пипам гледам да съм мноого наясно и затова сега направо си нямам идея. Горе съм пропуснал маслото което сипах и свещите са от МП така че не е в тях проблема. Като каране не знам дали съм рацер, но по пътищата, с завой през километър, в моя край си държа средна скорост около 90. Сега с втория двигател съм около 1000ка под пазарната цена и затова се колебая дали да не я шитна. А от друга страна не ми се занимава отново да си избирам кола, тази тъкмо я бях харесал и мислех да я карам 2-3годинки. Имам два напълно окомплектовани двигателя и се чудя кво да правя.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 21 май 2007, 21:39

Ми кво повече ти кажа. Щом на оня новобранец колегата в ръцете е издържала начии ...
Мотора който си сложил незнаеш в какво състяние е бил. Чувал си го ОК ама деа знаеш. Като е от МП маслото то не значи, че е масло и толкоз:) Писал съм и цифри. Какво си сипал ?
Отваряй гледай дано е дребно и и спивай една синтетика и ела почерпи :)... лигавим се :D
Тука имаше още един с уморен такъв мотор, хапва маслъце ама при него може да е просто гумички. Ако е късала ремък и ударила клапани сменяват само клапаните и монтират със старите гумички и ....
Ае чакам да почерпиш :)
Т.е ти стискам палци да е нещо дребно и да и се кефиш после :)
Имаш един месец и погледни в СРЕЩИ НА КЛУБА къде сме на 23-24 юни. Оправай я и идвай па мое и ние да почерпим :D

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 май 2007, 20:56

Взел си стар мотор не че 60000 са много но не знаеш как е експлоатиран дали изобщо е бил поддържан и много други фактори, просто може би му е дошло времето а може да е нещо дребно. Смятам че винаги е по добре да ремонтираш своя мотор, отколкото да вземаш някакъв с незнаен произход и след известно време си на изходна позиция.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 22 май 2007, 21:04

Абе, мислих днес да направя едно пручване ама нищо не направих и уж да не пиша ама искам само да питам.
Шума можеш ли да го опишеш?
Като направя това което мислх, ще пиша. Опиши ако можеш шума и ще го мислим. Струва ми се че май маслото не е подходящо.
Мотора е японска разработка а съм чувал легенди за японските мотори.

Nasso
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 21 май 2007, 20:11
Модел на автомобила: PUMA
Status: Извън линия

Мнение от Nasso » 23 май 2007, 01:21

По горе писах маслото е 5W30 от МП заедно със свещите за форд пума 1,4. Ремъците и ролките ги купих от друго място. Чукането си е като на биела незнам как да ти го обясня ако си трошил двигатели преди се досещаш за какво говоря. Почуква леко и тъпо не като клапан и го има в целия диапазон от обороти и температури. Поговорих с един приятел който внася двигатели и той каза че това бил най-търсения двигател на форд както и екотека на опел. Единственото обяснение за което се сещам е че колата от която взех двигателя беше блъсната и стояла доста време. Трябваше да изсипа маслото щото през граница недават с масло и така изкара около седмица. Та мисълта ми е дали не е залепил някой лагер, щото нямат зъбчета. Немога да я спра но сигурно събота и неделя ще се заема по въпроса и ще пиша кво става.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 23 май 2007, 09:45

Ако имаш някакъв луфт по основни или биелни лагери, когато на място я форсираш до 4000-5000 оборота се чува звук все едно си сложил пластмасова кутиика с шайби някъде около двигателя.
Друго което се сещам е от престоя без масло да е размазал накой от лагерите. Те нали са от някаква мека сплав на база олово.
Виждал съм от калпаво масло (валволин менте) да качи двете черупки на основния лагер една върху друга.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 май 2007, 23:12

nikolovvd написа: Виждал съм от калпаво масло (валволин менте) да качи двете черупки на основния лагер една върху друга.
Аз съм го виждал това на v8 мотор на Американска лимозина..После майсторите едвам намериха лагери за това.. и от от зил ги преправяха...Още си работи като пушка.....
Според мен закарай колата в сервиз .. да си я видят.. Ако трябва смени биелните лагери и не се занимавай повече.. няма да е голяма мъка.. Поне ще си сигурен.. Стига да няма проблем с к.вал или да се е разбила и биелата..защото тогава си е смърт.. Но се съмнявам да е от това тракането..Няма логика.. 1-ви ти мотор си е пипан и са ти казали какъв му е проблема.. според мен стига да не си е сериен дефект да се прецакват лагерите няма никакъв шанс да е същия дефект... Пък и колегите казаха ,че не са чували за тоя мотор да се разтракват биелите...(Или явно тези на Паци и на колегата му рицар ги е страх да тракат! :P )

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 май 2007, 15:04

Направих това което мислих да правя но нямах време да пиша :(
Аз съм с 10W40 FORD FORMULA XR+ на 10 месеца ~6000 км.
Колегата си смени неговото масло на мотор същия като моя от същото масло с което съм и аз на 5W30 5л туба от МП. Той с прясно сменено масло а моето вече пред смяна и студени моторите не правя разлика във звука.
Обаче си има едно специфично чаткане което май е горивната рейка. Така ми го каза някой, не че толкоз разбирам и сам съм стигнал до този извод.
Този звук го има и при двата и винаги го е имало. Сравнявал съм шумовете на 2-та мотора няколко пъти още от как съм я взел.
За момента не се оплаквам от нищо по работа на моя освен, че е шумен. Ще се сменява маслото но трябва да чуя на колегата със синтетиката като загрее как е, зашото той ми се хвали, че е усетил разлика, мотора е станал по-тих .... но тези дни мноо няма никво време :(

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта