Ламбда сонда,напрежение към ECU?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
liampy
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 11 мар 2007, 22:16
Модел на автомобила: ford escort mk 5 1.8:16v;DOHC
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ламбда сонда,напрежение към ECU?

Мнение от liampy » 30 май 2007, 20:15

Здравейте колеги.горивната смес(плюе през ауспуха,не й достига мощност) ми е супер богата,мерих напрежението от ламбдата към ECU-то и на студен двигател ми показа 1.72V а като загрее 1.20-1.30V *00124* :-?: !!!четох във форума че трябва да е до към 1,максимум!другата седмица ще я водя на диагностика но ако някой има идея.....
ламбдата е сменяна преди 2 месеца.
Благодаря!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 30 май 2007, 20:26

Виж ето тука, човека си е играл да пише подробно.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10047" onclick="window.open(this.href);return false;

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 30 май 2007, 20:45

С мултицет не става. Сигналът е през 300 милисекунди. Осцилоскоп трябва. Най-добре сервиз, ама ги гледай в ръцете и питай, колкото и да им е неприятно :)

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

за сместа

Мнение от dimbatami » 30 май 2007, 21:41

колега моита кола правеше почти същото и измъкнах буксата на ламда сондата и колата варви идеално на газ и свали разхода та да знаеш че може и без нея на бензин също варви по добре но за разход незнам щото карам на газ

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 30 май 2007, 21:54

Е, хубаво го съветваш, ама покарай на бензин без ламда :) :)

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 30 май 2007, 22:09

cocoff написа:С мултицет не става. Сигналът е през 300 милисекунди. Осцилоскоп трябва. Най-добре сервиз, ама ги гледай в ръцете и питай, колкото и да им е неприятно :)
Не ми се драска, напрежението нараства в рамките на мили секунди, но компютъра не може толкова бързо да го управлява...
В даните е дадено че развивката на осцилоскопа трябва да е 1 секунда. хм.

така с мултицета можеш да разбереш дали въобще напрежението мърда, или сондата е умряла..

но най точна диагностика, можеш да получиш във специализиран сервиз.

cocoff написа:Е, хубаво го съветваш, ама покарай на бензин без ламда :) :)
Докато ламбдата не е загряла и почне да подава сигнал, в компютъра е записана ламбда стойност 1, тоест богата смес, няма смисъл от това опражнение. :wink:
Прикачени файлове
untitled.JPG
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 30 май 2007, 22:57

Траяне,
При цялото ми уважение към теб, с гол мултицет и в рубриката "гаражен майстор" не се влиза...(поне пишещо устройство ти трябва)
В по-новите книжки (издадени след 1970г.) пише че и ламбдата, както и всички сензори могат да са не само "живи" и "умрели", а имат и много междинни състояния. Тук е и мястото на адаптивната памет на ЕКУ-то. Да се адаптира към малките отклонения в параметрите и показаниятана датчиците (различни от заложените). ( Адаптивна памет не означава адаптиране на ЕКУ-то към типа на шофиране :) )
П.П.Аз обиколих 3 сервиза с фирмена апаратура и пак не бяха сигурни, че ламбдата работи коректно, ти ме убеждаваш, че тестването може да стане с мултицет...

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 30 май 2007, 23:20

Виж, по принцип без осцилоскоп трудно може да се ремонтира.

А ако случайно хората не си носят кодочетци, и осцилоскопи във тях. :lol: :lol: :oops: :oops: :oops:

Просто трябва това

и това


и това
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 31 май 2007, 00:00

Тестването може да стане с мултицет, но стойностите който цитира колегата "1.72V а като загрее 1.20-1.30V" са близки до невъзможните! Нормалните сонди подават напрежение от 0 до 1, което ме навежда на мисълта, че или измерването е неправилно или сондата е заминала.
Аз имам широколентова сонда която във пъти "по-бърза" от стандартните и въпреки това мога да я "чета" със мултицет.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 31 май 2007, 07:09

Оспамихме темата, затова аз се отказвам от спора, изразявайки
за последно позицията си:
Ако отида в сервиз с подозрение, че не ми работи коректно ламбдата и оня започне да ми я мери с гол мултицет, не бих останал доволен и най-учтиво бих го помолил да си пъхне мултицета изотзадзе.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Ламбда сонда,напрежение към ECU?

Мнение от traqn_savov » 31 май 2007, 07:47

liampy написа:Здравейте колеги.горивната смес(плюе през ауспуха,не й достига мощност) ми е супер богата,мерих напрежението от ламбдата към ECU-то и на студен двигател ми показа 1.72V а като загрее 1.20-1.30V *00124* :-?: !!!четох във форума че трябва да е до към 1,максимум!другата седмица ще я водя на диагностика но ако някой има идея.....
ламбдата е сменяна преди 2 месеца.
Благодаря!
Успамихме, а никой не се усети, че такава стойност ламдата практически не може да вдигне, почти два волта :shock:
Изкючи кабела от еку-то да не смущава и я замери пак, ако пак е толкова, честито, току що си открил нов енергиен източник, сложи 5 ламбди и не ти трябва акумулатор. :lol: :lol:
А пък по спора, ще звънна на един диагностик от сервиз бош варна, и ще го питам, да видим какво ще каже :D :D
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
liampy
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 11 мар 2007, 22:16
Модел на автомобила: ford escort mk 5 1.8:16v;DOHC
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от liampy » 31 май 2007, 19:52

току що мерих както ме посъветва 'traqn_savov' и при махнат кабел към ЕКУ-то сондата ми даде 3.2В *00124* (относно меренето-+ на кабела на сондата(черния) а минуса на маса-няма какво да се сбърка!!)!!!май нещо си е заминала,пробита изолация или нещо такова и от нагревателя да идва волтажа иначе нямам друго обяснение.....а сондата е "нова"(2мес).та значи след още 1 ходене навън+откачане на захранващият кабел на нагревателя,рестарт и пробно "кръгче" на квартала започна да се държи по-добре :-?: .и все пак ще се водиме на диагностика....

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 юни 2007, 06:41

А мултицета дали показва истината ?
Един ден така у нас почнах да изключвам всичко наред щото мултицета ми изкара 280 волта в контактите. Оказа се изтощена батерия.
И кво като ти е на 2 месеца сондата? 2 месеца в шкафа ли е седяла ? Тия неща по принцип се мерят в пробег изминати километри. Не че се съмнявам, че за 2 месеца си минал 80 000 км примерно :)

Потребителски аватар
liampy
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 11 мар 2007, 22:16
Модел на автомобила: ford escort mk 5 1.8:16v;DOHC
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от liampy » 01 юни 2007, 07:01

еми paci предполага че е верен!не съм изминал и 1000 км!!!просто не знам
какво ще излезе накрая!!!те пък и сервизите(поне на тия които звънях)няма да бачкат утре макар че е официален работен ден!!!нашите ще плащат утре......бучи ми главата!!! *00101* *00101* *00101* *00101*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 01 юни 2007, 08:26

значи питах тея от бош, ламбдата става да се мери с мултицет, НО! не можеш да видиш разгърната характеристика "това е все едно доктора да ти мери пулса с пръст на вената или с апарат който мери сърдечните тонове разликата е голяма :roll: "

волтажа се мени бързо, но поради факта че в повечето мултицетиимат интегрираща верига, той придобива една усреднена стойност.

Тоест става да се замери, само дали самият слой "циркониев двуокис" пропуска кислородните йони, и дали платинените електроди пройзвеждат някаква стойност. А вече каква е тая стойност и дали одговаря на заводските данни, тава може само на разгънатата развивка на осцилоскоб да се види. :wink:


п.П. такава стойност е невъзможна.

Загрей до работна температура.

огаси двигателя.

изкючи буксата на ламбдата.

пусни двигателя на празен ход.

и измери сигналният кабел те са два маса " не обща маса на инсталацията" пин 1 -2 май бяха..

Провери си мултицета с клас на точност "мейт ин чайна"
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 01 юни 2007, 12:23

liampy,
да не са ти дали титаниева сонда...нейното изходно напрежение е 0-5 волта :?:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 01 юни 2007, 17:28

аз да се включа в темата за да не правя нова : тая ламбда сонда не е ли само на двигатели инжекцион т.е. с ecu *00135* щото гледам разни чаркове за сиерата в ebay.de и попадам на това http://cgi.ebay.de/Neue-Lamnda-Sonde-Fo ... dZViewItem където го има и моя двигател сред съвместимите, или просто е грешка :? освен това винаги съм се чудел защо има навита свещ в началото на изпускателните колектори (или там както се казва) на моя мотор :roll:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта