Страница 1 от 2

Аванс на разпределителен вал

Публикувано: 07 юни 2007, 18:41
от danch0
Здравейте, колата ми стана много зле, след като смених ролки и ремака.Наложи се да отремонтирам и ГНП заради разбит лагер на оста.Майстора ми каза че е нулирал центровката на вала и гнп-то,оттогава колата е без мощност

Публикувано: 07 юни 2007, 20:59
от plamenford
няма никакъв проблем,можеш сам да и дадеш малко предварение и ще се оправи.Моята стана така като и смених ремъците и ролките

Публикувано: 07 юни 2007, 21:09
от cocoff
Е как да няма проблем бе колега...И защо да й даде предварение, а да не й отнеме :)

Публикувано: 07 юни 2007, 22:16
от danch0
Значи колата е за аванс или за повече гориво от помпата, щото са сменявани и някакви лопадки.Но по центровката на гнп-то не е пипано нищо.Преди колата на 2500 об. се чувстваше осезателно как набира.Сега мотора е по мек, демек работи на ниските режими по добре,но няма мощнист в 3000об и нагоре, просто се мъча като изпреварвам.Та въпроса ми е от каде се дава аванс на тоя вал.Да пробжам ли с един зъб напред?

Публикувано: 07 юни 2007, 22:44
от cocoff
danch0,
Защо ще оправяш бакиите на някой негодник, бе, човек???
След ремонта колата ти не върви, нали? Просто му я караш на оня и настоятелно, но с учтив тон го молиш да си довърши работата, за която ти ВЕЧЕ СИ ПЛАТИЛ. И ако ти откаже, не се караш, а се извиняваш и се усмихваш. След време му палиш бараката!

Публикувано: 08 юни 2007, 17:34
от danch0
Това ми е ясно, ама нали ми е комши човека и за това гледам да не се карам.Всека вечер умуваме за тоя проблем.Ътре съм решил да си я направя сам.Аванса на гнп-то сам си го направих,вярно че много време си играеш с проби но накрая си я правиш както на теб ти харесва, така ще направа и с вала, ко да се прави:)

Публикувано: 08 юни 2007, 18:30
от HACKO
Не експериментирай с газоразпределението, там всичко е изчислено и си има белези. Докато при ГНП най-много двигателя да изгасне, то експериментите с разпределителния вал водят до необратими поражения.

Публикувано: 08 юни 2007, 23:44
от danch0
Няма пробле,предишната кола ми беше опел 1.6д, там разпр. вал сум го местил 3-4 зъба, щото там беше с плаваща шайба.Накрая стана, клапаните удраха в буталото, но на ниски обороти нямаше проблем, щом удареше веднага я гасех.При случая с мондеото ще е само някоилко градуса:)

Публикувано: 09 юни 2007, 07:18
от traqn_savov
danch0 написа:Няма пробле,предишната кола ми беше опел 1.6д, там разпр. вал сум го местил 3-4 зъба, щото там беше с плаваща шайба.Накрая стана, клапаните удраха в буталото, но на ниски обороти нямаше проблем, щом удареше веднага я гасех.При случая с мондеото ще е само някоилко градуса:)
О май год, като чета това изтръпвам, и настръхвам..


Мисля че двигателя ти е 1.6 ако не се лъжа..

Сваляш капака на клапаните, отзад на вала има прорез който застопорява нулевото полужение на разп. вал.

А сега, по трудното е с другия, тея двигатели, чрез зъбчатки въртят първо ГНП помпата, и от там излиза ремък за разп. вал.

при полужение когато първи цилиндър се вдига, нагласяш горе на перката "пъхаш планка с точната дебелина" а долу на шайбата се дават 25 градуса статични. :wink:

Ако ти е 1.8D съм си играл да драскам ненужно. :cry: :cry: :cry: за това си пишете в профилите с какъв двигател сте. :idea: :idea:

Публикувано: 09 юни 2007, 07:29
от Vaklin
С налучкване няма да стане. Там един зъб е равен на разстоянието София - Пловдив. Ама аз от днес съм циганин и консултации спирам да давам. А за белези - не търсете. Няма! Има специални приспособления за центровка на газоразпределителния механизъм.

Колко ти взе за труд? Ако е под 80 лева, считай, че го е правил по милост за да не те гони и не му се сърди.

Публикувано: 09 юни 2007, 10:07
от traqn_savov
ако няма белег на раз. вал, можеш и със часовников индикатар да намериш нулевата точка..

Но данните са различни, за различните двигатели. :wink:

Публикувано: 09 юни 2007, 14:13
от Vaklin
Двигателят му е 1.8 най-вероятно. Кара мондео. Там се разглобява половин кола за да се работи. 1/3 зъб изоставане на разпределителния вал и чука за страх. Пробвано. За ГМТ на първи цилиндър си трябва нагод. И т.н.


Абе що ходят при пишман майстори и само търсят евтиното???

Това пък за ремъците на 1.8 и как да се определи кой е верния майстор съм го тук писал поне 3 пъти.

Публикувано: 09 юни 2007, 14:39
от traqn_savov
На 1.8 пъ е по лесно даже, сменял съм сумате пъти.

На разп. вал, се завива един чоп, на коляновия вал се бута един дорник, и се зацепва първият ремък..

Вторият който върти и самата помпа, там е по сложно, завива се чоп, но белега е продълговат и обхваща голям ъгъл, и когато си разглабям, го бележа спрямо чопа къдее било, ако не знаеш, но се пада към средата, или в леко предварение.
Vaklin написа:
Абе що ходят при пишман майстори и само търсят евтиното???
Защото като отидеш при някой телевизионен техник, и като ти каже 90 лева и друг ти каже 30 лева, ти при кого ще отидеш, ето за това...

Аз работя скъпо, никога не съм казал че работя евтино. :twisted: :twisted:

Използвай бутона "промени"! Не пускай 1000 поста един след друг и се придържайте към темата!

Публикувано: 09 юни 2007, 15:44
от danch0
Направих си опит и нищо не става, само мотора стана по шумен.Върнах си го на предишното положение.Остава да я откарам да пуснат повече нафта от гнп-то, защото при палене и при пълна гас няма никакъв дим, знам че при пълна гас трябва леко да изпуши.А това дето казвате колко взима майстора,това не определя неговите възможности.Значи колата ми е разглобена при този майстор дето ми е комшия, а гнп-то е отремонтирано при друг.Сега ще хода на скандал при тоя с гнп-тата.


Така е прав си за тая поговорка.Има в града една баба Мотопфое, и там ми казаха че техника в сервиза е на специализация:)

Благодарен съм на всички които си изказаха мненията по тая тема.Извода е че колата си е била добра като центровка на ангренажа, то и няма начин да не е като се набият тея щифтове.

Публикувано: 09 юни 2007, 17:55
от traqn_savov
На ангренажа да, на ГНП "гориво нагнетателната помпа" не е така, белега е доста продълговат, и обхваща поне 30 градуса..

Абе целта е момента на впръскване, да съвпадне с -25 градуса на коляновият вал, тоест статично предварение....

Публикувано: 09 юни 2007, 18:48
от Vaklin
Продължаваме да се придържаме към темата. Къде, казваш, се бута "чопа" на коялновия вал? Ами ако на шайбата на разпределителния вал няма дупка какво правим? Това за продълговатия белег най-много ме накефи. :D

Публикувано: 09 юни 2007, 19:55
от traqn_savov
в нулево полужение единия отвор на шайбата на раз. вал съвпада с този на главата.

Другият се слагаше "до колкото се сещам" отстрани под динамото, и сочи към един изрез на шайбата на коляновият вал..

А продълговатият белег, не е белег а е отвор в шайбата, на ГНП то

Публикувано: 09 юни 2007, 22:49
от Vaklin
Разпределителните валове са 2 варианта. С дупка през ремъчната шайба и главата (дупката е елиптична за регулировка) и без такава. Ако няма, значи шайбата е на конус. Във всички положения на опашката на вала има шлиц с дебелина 5 мм който трябва да е успореден на главата. Дупката при динамото е малко с резба М10 и там не е какъв да е шиш, а със строго определена дължина. Изрези няма. Помпата си е регулирана заводски или там който я е ремонтирал. Има дупка на нея. 6мм за лукас, 9 мм за Бош. Peg timing му се казва. Това елиптичното, точно както и на разпределителния вал е защото няма два еднакви ремъка, а специално 1.8 форделите са страшно критични към такива неща.


Но, това всичкото няма никакво значение. Форд и циганин мрат от веднъж. Не трябва много да им заничаме.

Публикувано: 09 юни 2007, 23:48
от danch0
Сега вече съм напълно сигурен че центровката си е наред.Останових че TPS-a сензора за положението на газта не работи:) леле колко ядове докато стигна до тоя извод.Премерих го с мултицета и на две положения показва 0.Някои сменял ли е подобно нещо?и колко струва?

за чопа

Публикувано: 09 юни 2007, 23:58
от Павката
завива се в блока,зад генератора и фиксира кол.вал Елементарно е.