Страница 1 от 2
Доляха ми едно и също масло в скорости и серво ?! - РЕШЕН!!!
Публикувано: 10 юни 2007, 19:02
от gicho_fiesta
Доляха ми едно и също масло в скорости и серво на Фиеста 1,8Д 1999г. ?!
В скоростите около 700 мл
В сервото около 100 мл
Нещо ме усъмни тая работа и реших да ви попитам възможно ли е това?
Маслото е на Приста - 8лв./л /червено е на цвят и много рядко/
Скоростната кутия - ръчна.
На самата кутия пише че става за скорости и серво, а на гърба пише и Ford и някакви цифри в изброените неща.
Публикувано: 10 юни 2007, 19:12
от doctordre
така ли

Публикувано: 10 юни 2007, 19:35
от traqn_savov
На автоматичната кутия си е така ATF е маслото..
На механичната не е така.

Публикувано: 10 юни 2007, 22:21
от J6B
Отивай да точиш скоростите докато не е късно на тубата е пишело че стават и за скорости но никой май не е обърнал внимание че става но за автоматични кутии....
Публикувано: 10 юни 2007, 22:33
от traqn_savov
а да не са ти наляли в сервото диферинциално масло, тея ще те убият.
чичко гуууууууууууууугъл
automatic transmission fluid
http://www.google.bg/search?hl=bg&clien ... id&spell=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Мисля че в механичните кутии се слага само хипоидно масло, но от друга страна и автоматичните имат зъбчатки, най много да ти заминат синхронизаторите, другто едва ли ще има..
А да, и хидравличното масло е растително, а не минерално.
Публикувано: 10 юни 2007, 22:44
от DTM
Ей го на ->

ако са ти наляли такова на кутията, веднага го източвай и наливай друго.
Каквото ти го предписват за твоята кутия! Това е за автоматични кутии и хидравлика.
Ще я прецакаш иначе!
Публикувано: 10 юни 2007, 22:54
от gicho_fiesta
Същото е!
А за хидравликата на волана поне става ли или и от там трябва да се точи?
Вижте какво пишат от ПРИСТА за този продукт:
http://www.prista-oil.com/technical/pro ... id=81&l=bg
Приста® ATF
Описание
Маслото за автоматични трансмисии Приста® ATF се произвежда от подбрани висококачествени, селективно и хидрорафинирани базови фракции и специално създаден пакет от присадки.
Оцветява се в червен цвят.
Приложение
Приста® ATF е предназначена за използване във всички автоматични трансмисионни съоръжения, изискващи експлоатационно ниво по спесификацията на General Motors Dexron IID.
Може да се използва и в ръчни трансмисии, скоростни кутии със сервоусилватели, хидравлични системи на машини от автомобилния транспорт, селскостопанската техника, пътностроителни съоражения и особено в морския транспорт.
Публикувано: 10 юни 2007, 23:15
от traqn_savov
Като прочетох това, повече няма да си купя продукт на приста...
Може да съм традиционалист, но лично на моята не наливам "олио" в скоросната..
А пък ти пробвай, хем ще видим какво ще стане.

че не съм слагал и незнам, слагам само масла описани в заводският каталог.

Публикувано: 11 юни 2007, 11:22
от J6B
Тая думичка "може" е много обобщителна,той и дизела може да върви с нафта разредена с бензин ама колко...Изброили са доста места на приложение та чак и в морския транспорт,оставаше и за космически кораби да става....
Пак ти давам съвет:точи от скоростите
Публикувано: 11 юни 2007, 17:26
от gicho_fiesta
Купих каквото трябва масло SEA 75W90 - 16лв./л, обаче в никой сервиз не могат да източат старото!? Ако някой знае как става да каже. Пробка за източване няма. Аз им дадох идея да дупчат с бормашина и после резба и болт с гарнитура - да стане като пробка, ама не се наемат.
Публикувано: 11 юни 2007, 17:44
от J6B
Чувал съм че някои нямат пробки наистина,може да се опита с една гъвкава шлауфка да се пъхне през отвора за пълнене и оттам да се източи колкото може,в Пловдив до затвора има сервиз за форд може там да опиташ ако ти се идва до тук де,за мотопфое няма да казвам нищо...
Публикувано: 11 юни 2007, 17:57
от traqn_savov
Абе тея в сервиза са о л и г о ф р е н и, вади едното каре "лявото" с щанга..
Но не се източва цялото остава 200-300 грама, трябва промивки, ужас!!!
Публикувано: 11 юни 2007, 17:59
от gicho_fiesta
Ами това с бормашината и после тапа пробвал ли го е някой?
Публикувано: 11 юни 2007, 18:00
от traqn_savov
Публикувано: 11 юни 2007, 21:28
от gicho_fiesta
най-долу на скоростната кутия, откъм лявата /на шофьора/ гума има отвор /като за пробка, ама недонаправена/ 11мм и е дълбок около 15-18мм
1.навихме резба 12мм в този отвор до края му
2.пробихме отвор в него по средата с размер 5мм и изтече всичкото масло, дори му вкарахме налягане с пистолет за въздух през пробката за наливане.
3.направихме тапа от болт с 12мм резба и дължина около 12-15мм /може и да се намери оригинала тапа 12мм по магазините, но при мен беше около 20:00ч/
4.сложихме й алуминиева шайба /дефтунга/ и я навихме.
5.наляхме точно 2,8л масло SAE75W90 и прокапа - значи преди това е изтекло всичкото старо масло
Ами това е. Пробивайте смело. Става за по-малко от час и с малко усилия.
Публикувано: 11 юни 2007, 21:34
от HACKO

Нямам доверие на маслата на Приста, ползвам антифриз и спирачна течност. Обаче календара е готин.
Публикувано: 11 юни 2007, 21:41
от traqn_savov
от както видях изядена глава на БМВ от антифриз приста, не ползвам продуктите, имам и снимки ще ги кача.

Публикувано: 12 юни 2007, 20:20
от gicho_fiesta
ако някой има въпроси по правенето на пробката за маслото в скоростите може и да ми се обади на 0898740349
Публикувано: 12 юни 2007, 21:08
от cocoff
gicho_fiesta написа:ако някой има въпроси по правенето на пробката за маслото в скоростите може и да ми се обади на 0898740349
Обяснявай тука, бе, човек...не ни набутвай с тоя GSM

Публикувано: 12 юни 2007, 21:28
от gicho_fiesta
cocoff написа:gicho_fiesta написа:ако някой има въпроси по правенето на пробката за маслото в скоростите може и да ми се обади на 0898740349
Обяснявай тука, бе, човек...не ни набутвай с тоя GSM

Ами нали съм обяснил вече! Ето пак:
най-долу на скоростната кутия, откъм лявата /на шофьора/ гума има отвор /като за пробка, ама недонаправена/ 11мм и е дълбок около 15-18мм
1.навихме резба 12мм в този отвор до края му
2.пробихме отвор в него по средата с размер 5мм и изтече всичкото масло, дори му вкарахме налягане с пистолет за въздух през пробката за наливане.
3.направихме тапа от болт с 12мм резба и дължина около 12-15мм /може и да се намери оригинала тапа 12мм по магазините, но при мен беше около 20:00ч/
4.сложихме й алуминиева шайба /дефтунга/ и я навихме.
5.наляхме точно 2,8л масло SAE75W90 и прокапа - значи преди това е изтекло всичкото старо масло