Страница 1 от 1
Имам масло, РЕШЕН
Публикувано: 20 юни 2007, 21:47
от venom4o
ТАкаа.. любимата ми сиера започва да ми трови нервите вече..от Време на време когато паря колата студена ми свени маслото.. но не всеки път..маслото е ново.. на МАХ-а е.. Датчика е свързан.. Махнах капака на клапаните и изчистих тръбичката дето маже разпределителния вал защото на сиерите там се запушва... свети и това е.. иначе горе си качваше .. Датчика ли е шит или ? Маслената помпа си прави когато си поиска каквото си поиска налягане? Айде ,че много започва да ми писва от този автомобил вече...

Публикувано: 20 юни 2007, 21:51
от kEFi
...в този ред на мисли аз примерно бих започнал с датчика, след това с една добавка за почистване в маслото, 100-150км и го хвърлям. Слагам ново по каталог и..... си сменям тапата и уплътнението на датчика...
Публикувано: 21 юни 2007, 14:06
от venom4o
амм маслото е та 50 км .. Незнам.. Странното което днеска го направи е ,че има едно като тракане като я запалих и то спря и маслото изгасна
Публикувано: 21 юни 2007, 14:40
от Атанас
Ъъъъ нещо помпата да прави мизерии?
Така е като се чете по диагонал
Колегата milenskior е прав, проблемчето е от клапана на филтъра
Публикувано: 21 юни 2007, 14:55
от milenskior
Според мен проблема ти е в клапана на филтъра.
Той не държи и маслото се връщаобратно и така магистралата се изпразва.
След като запалиш докато се напълни магистралата няма налягане и се чува тракане наистина.
Като се напълни магистралата с масло тогава лампата огасва и тракането изчезва.
Ако е от клапана на филтъра, то би трябвало като угасиш мотора и го забалиш след няколко минути или веднага не би трябвало да има такъв проблем с лампата и тракането, защото маслото още не се е върнало.
Публикувано: 21 юни 2007, 15:44
от geo_g
Имам същия проблем с Пунто. Не е от масло и филтър.
Най-интересното е, че лампата за маслото свети по-дълго време (8-12сек.) след обяд, отново на изстинал двигател, когато колата е стояла на слънце даже и без слънце.
Сутрин няма такъв проблем, гасне на 2-ра секунда.
Публикувано: 21 юни 2007, 18:35
от bdjon
а преди да смениш маслото как беше

Публикувано: 22 юни 2007, 14:04
от venom4o
мм преди смяната го правеше пак това но каточили по рядко.. Ще видя да не е от филтъра ,че много е съмнителен...Champion е марката ,но все пак колата е след пълен основен ремонт.. ии нищо чудно да е от него. ако не е.. ще проверя датчика ,ако не помпата ако не НЕЗНАМ...И стария беше някав смотан.. същия.. май тия чемпиън не са качествени..
eдит: Преди малко я запалих студена.. Светеше и се ядосах и я изфорсирах до 6000 и загасна.. явно подкачва по бавно.. най вероятно е от филтъра..Мотора е след основен ремонт все пак и всички канали и маслени магистрали се излъскани...
Публикувано: 22 юни 2007, 15:42
от Gate
Доста чест дочувам и аз за скапани маслени филтри така,че май трябва да се внимава,за това тази дейност се извършва в сервиза ,ако се скапе нещо да си го оправят.А иначе и моята лампа свети малко по дълго даже някой път трябва леко да я изфорсирам за да изгасне!
Публикувано: 23 юни 2007, 21:43
от venom4o
проблема беше от масления филтър
Публикувано: 23 юни 2007, 23:43
от cocoff
Ако по някаква причина филтъра се запуши (ниско качество, боклуци, неподходящо масло, кондензи, продукти на окисляването и пр.), би се нарушило мазането на ДВГ. Затова във филтъра има един байпасен клапан . Отваря се при прекомерно повишаване на налягането на маслото(непроходим филтър), а не както някой спомена да предпазва маслото от стичане. Самият филтър е непропусклив за маслото ако то не е под налягане и предпазва магистралите от "изцеждане".
Та картината според мен е такава: На китайският филтър му се нагърчват сърцевината и хартията, и той става труднопроходим. При запалване на ДВГ, клапаните или не знам какво там потропва, системата отчита липса на масло и сигнализира, но след малко, когато помпата създаде достатъчно налягане, байпасният клапан се отваря, всичко е ОК и лампичката угасва. Понеже въпросните вентили се отварят в много голям диапазон (според производителя и местоположението им - от1 до7 атм.), а сработва и клапана за регулиране на налягането на маслото, сценарият може да има някои вариации
