Страница 1 от 1

Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 22 юни 2007, 13:29
от ti6eca
здравйте може ли някои да ми каже защо при рязко натискане на педала на газта започва да утъва мотора но при плавно натискане не прави тия номера.А и също като например качвам някои стръмен път както си върви добре изведнъж умира сякаш някои ме закачил от зад и тегли.ако някои е имал подобен проблем ще му бъда благодарен ако сподели как го оправил.благодаря предварително[/b]

Публикувано: 22 юни 2007, 13:34
от mrdds
1.Горивен и въздушен филтър сменял ли си?
2.Караш ли на газ?
3.Почиствал ли си инжекторите с добавка или ултразвукова вана?
4.На място форсирва ли се нормално или пак е така положението?
5.Пробвал ли си да смениш бензиностанцията или да пробваш с друг по качествен бензин(98,100 октанов)?

Публикувано: 22 юни 2007, 13:37
от kEFi
...кога за последно са сменяни свещи?
А кабелите как са?

Публикувано: 22 юни 2007, 16:16
от cocoff
Освен недостига на гориво и кофти тоци, за които пишат колегите, аз бих се усъмнил и за следното:
Информация за рязкото подаване на газ, ЕКУ-то получава от TPS-a. От стареене и/или от зацапване TPS-а не подава коректна информация към ЕКУ-то и при рязкото подаване на газ в цилиндрите навлиза планински въздух :) , а колата забива муцуна.
Поразгледай и многото вакуумни маркучлета за нацепване.

Публикувано: 22 юни 2007, 17:25
от ti6eca
преди време ми казаха че може да ми е от ламбда сондата също ми казаха че требва да си взема оригинална от същия Форд защото тея били мн. капризни и неможе да му сложа универсална или неква от друг модел на Форд

Публикувано: 23 юни 2007, 15:51
от cocoff
Едва ли от ламбда сондата забива нос при подаване на газ. За нея(ламбдата) са характерни преразходът на гориво и неравномерната работа на ДВГ.
Моята е универсална Magneti Marelli (да кажем средна хубост) и засега е ОК. Моторкрафтската вероятно е по-добра, но и доста по-скъпа.
Ламбда специално за Мондео - прекалено ми звучи :) . Всеки решава сам за себе си (и после псува другите :D )...

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 15 мар 2014, 11:22
от zhekov1912
Здравейте , вече осма година си карам моето Мондео 1.6 , 88 к.с. 16v, 1996 зе тек . 7 месеца отсъствах от БГ и не беше каран след като се прибрах първтв ми работа бе да му сменя маслото и всичките филтри , но се пови проблем след това ,като натисна. Рязко педала на гаста самата кола се "чуди" и сякаш изведнъж и идва горивото и когато е на място след рязко натискана на газта оборотите падат и чак след това се изфорсирва , останах със съмнение за свещи и кабели , смених ги свещите и кабклите с оригинални моторкрафт , но проблема остана , имам съмнения да не би да е от горивня филтър ,"майстора", който го сменя се замота 30 минути и имам съмнения че е сложил друг филтър не този който трябва , но ако имате някои други поедположения моля споделете

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 15 мар 2014, 13:56
от essex
Проверка на тпс, маф и датчик за температурата на антифриза към компа колега :D :D

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 15 мар 2014, 14:58
от zhekov1912
essex написа:Проверка на тпс, маф и датчик за температурата на антифриза към компа колега :D :D

Какво е тпс , маф и като цена би ли ме ориентирал колко струват зедно с датчика за температурата .
Благодаря ти предварително !

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 15 мар 2014, 15:59
от DigiPro
MAF e т. нар. дебитомер. Мери дебита на входящия въздух и се намира веднага след въздушния филтър. Чисти се с контактен спрей. Има тема във форума: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363.
TPS е датчик за положението на дроселовата клапа. Представлява потенциометър. Мери се с мултицет като плавно се подава газ и съответно съпротивлението трябва да се променя плавно без резки промени.

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 15 мар 2014, 16:46
от zhekov1912
DigiPro написа:MAF e т. нар. дебитомер. Мери дебита на входящия въздух и се намира веднага след въздушния филтър. Чисти се с контактен спрей. Има тема във форума: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363.
TPS е датчик за положението на дроселовата клапа. Представлява потенциометър. Мери се с мултицет като плавно се подава газ и съответно съпротивлението трябва да се променя плавно без резки промени.
Благодаря, но предполагам ако проблема е в тях на диагностика с компютър нямя да се хване ?

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 15 мар 2014, 20:33
от S_C
Това какво е..бензин газ, инсталацията оправена ли ти е...

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 15 мар 2014, 21:11
от zhekov1912
На бензин е газ нямам инсталирана

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 17 мар 2014, 11:04
от zhekov1912
Пиоверих цените на TPS ,MAF и датчика за темпервтурата на антифриза към компютъра
TPS - 220
MAF- 380
Датчик температура ох. Течност - 56 :shock:

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 17 мар 2014, 11:37
от S_C
Това в МП предполагам...

Горе те питах за инсталацията, защото колите имат сериен проблем с нея-разпада се и започваш периодично да губиш разни датчици, на случаен принцип. Това преди да се оскубе цялото и да се смени, диагностиката е губене на време. Датчик на дросела е така направен че нормално надживява колата. Много рядко дефектира. Дебитомера и той дава проблеми основно от зацапване. Виж, ако му няма жичките вътре примерно...там е ясна работата.Но и това не е много често явление.

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 17 мар 2014, 12:13
от zhekov1912
Не , просто информативно питах , това не е цена на МП а на един магазин за авточасти за форд продават само и единствено Motorcraft. В интерес на истината никога не съм зачиствал MAF сензора , но в найскоро време смятам да го почистя със спрейь за дросели и карборатори , дано това предърпване след рязко натискане на газта спре !

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 18 мар 2014, 18:39
от zhekov1912
Днес почистих MAF сензора , на предната двойка жички имаше черен нагар , изчистих го със спрей за карборатори , но проблема с предърпването с рязкото натискане на газта си остана , колата стана по - пъргава но при рязко натсикане прехълцва и рязко започва да набира , което е адски дразнещо , остана TPS сензора да се почисти но незнам къде се намира ?

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 18 мар 2014, 20:38
от S_C
Отстрани на дросела. Оглеждай за кабели къде ходят- има букса на него, няма как да го пропуснеш.

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 19 мар 2014, 22:31
от zhekov1912
Днес реших да мина диагностика ама ударих на камък за пореден път , никой няма прогрма за форд
На единия сервиз , човека каза че ще я закачи но няма да покаже нищо и проблема с това предърпване което съм описъл по - горе е на 100 %. сигурен че е механичен проблема , от някъде поемало въздух , общо взето на Никой не му се занимава с ФОРД , което е жалко , и ще си я карам така със светнал ABS и с предърпване Щото няма читави сервизи които рабират от ФОРД , а и да прояви някой интерес е да ми свали кожата и проблема да си остане ... Та така с моята сага проблема си остава

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Публикувано: 19 мар 2014, 23:10
от S_C
Този двигател е твърде стар, за да има нормална диагностика. Има модул за самодиагностика, връзва му се един светодиод и се брои колко пъти ще примигне. Има я описана процедурата назад из форума.