Страница 1 от 1

Обтягащата ролка на ремъка на алтернатора

Публикувано: 22 юни 2007, 15:03
от pux
Скоро си купих кола и сега трябва да направя задължителната смяна на консумативите - ремъци, ролки, масло и филтри. Маслото и филтрите вече ги смених. Мислех да сменям ангренажен ремък + ролка и ремъка на алтернатора. Обаче ми казаха, че било добре и обтягащата ролка на ремъка на алтернатора да се смени. Добре, но тази ролка излиза някъде към 300 лв.! Та въпроса ми е дали е фатално да не я сменям - в смисъл може ли от това да произлязат някакви фатални последици, които биха довели до по-сложен ремонт и разходи. Само да уточня, че доколкото разбрах въпросния ремък и ролка задвижват и системата на климатика.

Поздрави и благодаря предварително.

Публикувано: 22 юни 2007, 15:44
от gogo_21011
Една ролка двигател събира! Препоръчвам ти смени си всичко което трябва, да не береш ядове след това! Може и да е здрава, може и да не е! Божа работа, колко ще те изкара старата, колкото и да ти се кълнат, че всичко е сменено, освен ако не си бил там не вярвай! Ама колата си е твоя и ти решаваш! Аз като взех моята ги смених, ролките и ремъка, филтрите, акумолатора и гумите!
То май и много ти писах ама... :) :) :)

Публикувано: 22 юни 2007, 16:10
от debug
Пистовият ремък върти алтернатора, климатика,водната помпа и хидравликата. Евентуално при скъсването му има опасност да прегрее двигателя, ако по някаква причина продължиш да караш. Ако спреш непосредствено след скъсването на ремъка няма да имаш други ядове освен подмяната му и неудобството от непредвиденото спиране. За да се скъса ремъка трябва или той да е много стар или някоя от шайбите / ролките да го изяде. Т.е. тая ролка първо трябва да мине през етап виене, после трополене, въобще издаване на някакви ненормални звуци, и накрая евентуално да блокира.
Моя съвет е да провериш състоянието на ролката на ръка - има ли луфт, трудно ли се върти, играе ли настрани - и ако всичко ти се стори наред - да не я сменяш заедно с ремъка. Айде че акото стана много :lol:

Колкото до смяната на ангренажния ремък - според мен задължително се прави със смяна на ролките му.