Страница 1 от 1
По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
Публикувано: 26 юни 2007, 10:45
от DMX_a
Това нещо ми изглежда доста странно, и надявам се някой да може да ми помогне.
Когато е студен двигателя-няма никакви проблеми с паленето, а при топъл двигател като я оставя да постои няколко минути и се налага да повърти докъто запали.Колкото по-студен е двигателя-толкова по бързо пали...
Дайте някакво мнение, на какво се дължи това, на мен лично ми се стува доста нелогично....
Публикувано: 26 юни 2007, 16:30
от efico
Логиката за съжаление се крие в помпата която е Лукас
Ако предположим, че всички маркучи от и до помпата са проверени или сменени и не смуче въздух от филтъра или помпичката върху него... Логиката че е помпата смуче въздух отнякъде и понеже когато е топла нафтата е по-течна съответно по-лесно и пада нивото там където е проблема. Има много изписано, но пробвай (ако не си го пробвал вече) преди да завъртиш да напомпиш 2-3 пъти с помпичката в/у филтъра, ако запали веднага това е проблема. Моят много скромен опит с Лукас помпите показва, че често им се случва да си нарушат херметичността дори без видим теч след 100-150 хил. за разлика от иначе по-шумничките Бош помпи.
Публикувано: 26 юни 2007, 23:13
от DMX_a
efico написа:преди да завъртиш да напомпиш 2-3 пъти с помпичката в/у филтъра, ако запали веднага това е проблема.
Опитах с помпичката, и ефекта е нулев. Пак е същото...

Публикувано: 27 юни 2007, 13:59
от efico
Другото, ако има известно износване на прецизните части на помпата, когато се понагрее и се променя центровката - има колеги които са по- наясно с дизелите те ще кажат. А иначе колата има ли си мощност, пуши ли, дюзи проверявани ли са. Лукас дюзите е хубаво да се сменят горе-долу според предписанието (около 100 хил мисля че беше) или поне да се проверяват.
Публикувано: 27 юни 2007, 14:15
от DMX_a
Има един клапан на помпата който е за смяна
за него съм писал тук (тогава не бяха такива жеги и проблема с паленето го нямаше)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%EF%E0%ED" onclick="window.open(this.href);return false;
Но има ли връзка едното с другото?
Ако и това се окаже от тоя клапан още в понеделник го сменям.
Но от него видимите проблеми са при студен двг.
Публикувано: 27 юни 2007, 14:21
от escorttd
На Бош помпата има същия проблем. Стария ми ескорт беше с помпа Бош и загрял палеше значително по-трудно от студен. Предполагам че това се дължи на увеличаване на луфтовете след загряване на двигателя и помпата. Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
Публикувано: 27 юни 2007, 14:28
от DMX_a
escorttd написа:На Бош помпата има същия проблем. Стария ми ескорт беше с помпа Бош и загрял палеше значително по-трудно от студен. Предполагам че това се дължи на увеличаване на луфтовете след загряване на двигателя и помпата. Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
А как си реши проблема, или така продаде Форда?
Кои луфтове точно имаш в предвид?
Публикувано: 27 юни 2007, 14:52
от paci
DMX_a написа:А как си реши проблема, или така продаде Форда?
escorttd написа: Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
Публикувано: 27 юни 2007, 15:02
от DMX_a
paci написа:DMX_a написа:А как си реши проблема, или така продаде Форда?
escorttd написа: Сега съм с помпа Лукас и пали еднакво независимо дали е студен или загрял форда.
Е и аз съм с помпа Лукас, ама имам проблем....
Помпата му Бош (проблемната) е била на стария Форд...
А новия е с Лукас....
Имах в предвид дали го е оправил изобщо на стария или така го е продал
Публикувано: 27 юни 2007, 15:57
от escorttd
Не съм се занимавал изобщо със старата помпа. Продадох ескортчето с нея и си вървеше идеално. Разликата беше само, че студен палеше на 2-рия оборот, а загрял на 4-тия, което не ме притесняваше особено много. Приемах го за нормално. От помпите на Бош съм изключително доволен. Старата съм я карал с какви ли не л*йна и не съм пипвал нито помпа нито дюзи, докато на Лукас-а се скъсах да чистя дюзи и ми се скапа клапана като на твоята и накрая цялата помпа протече като лейка. Аз обаче реших проблема радикално- смених цялата помпа и дюзите. 2-ра ръка естествено. Нова помпа струва 3-4 хил. лв.
Публикувано: 27 юни 2007, 22:42
от efico
Явно който е карал с Бош е разочарован от Лукас. И аз на стария 1.6D съм му правил какви ли не издевателства - продадох го защото нямах документи палещ от четвърт. На новата започнах със смяна на разпръсквачи миналото лято, но сложих Бош и вече 30 хил нямам проблеми с тях. Още като я взех трудно палеше като постои, след като смених всичко около нея достигнах до извода, че от нея засмуква в/х. Съответно преди 2 мес. протече някъде около тръбичките за високо налягане. Сега не тече но пак си пали по същия начин. Понеже си ускорява много добре, не пуши и успявам да докарам Софииско разход 5.5 не ми се сваля за ремонт включващ смяна на гарнитури и пръстени и центровка на стенд. Ремонтни комплекти се намират, но трябва стенд и доста познания и опит.
Публикувано: 02 юли 2007, 17:02
от escorttd
Само разпръсквачите ли смени или целите дюзи? Мога ли на дюза Лукас да сложа разпръсквач Бош ми е мисълта и ако се сменят целите дюзи третата дюза (тази с датчика) на Бош и на Лукас еднаква ли е?
Публикувано: 03 юли 2007, 09:31
от efico
Моят мотор е по-стария и няма електорнна дюза, трябва да и се види кода. Смених само разпръсквачите с Бош, отговарящи по код на оригиналните Lucas. В някои магазини представители на Бош незнаят, че Бош произвеждат и аналози на Lucas, при по-сериозно ровене из каталозите се намират и доставят. Купих ги от Плевен, защото до там издържа единия разпръсквач (от 14 лв), който смених 200 км преди това.
Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
Публикувано: 12 юли 2012, 00:07
от argazko
Писането на кирилица е задължително ! Неспазването на правилата ще доведе до изтриване на съобщението.......
Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
Публикувано: 12 юли 2012, 06:46
от paco-67
колега,какъв е тоя елемент за високо налигане,ако го знаеш,кажи,че и аз имам такъв проблем.и може ли да се смени лесно,или се сваля помпата
Re: По-трудно пали при топъл двигател-Мондео 1.8tdi
Публикувано: 13 юли 2012, 19:39
от specialista
paco-67 написа:колега,какъв е тоя елемент за високо налигане,ако го знаеш,кажи,че и аз имам такъв проблем.и може ли да се смени лесно,или се сваля помпата
Няма нищо лесно в ремонта на една помпа!