pldoki написа:При тестването дава обеднена горивна смес и това
другото е в ред
Това най-вероятно е тестване на газ-анализатор? Питах дали сте гледали компютъра на колата за диагностичен тест - код (DTC)? Сместа може да е обеднена от невярно показание на някой датчик. В раздел Софтуер има супер подробно ръководство за Фокус - всъщност ръководството, което се ползва от оторизираните сервизи. Свали го и го разгледайте с твоите майстори - може да ви дойде някоя идея защо не върви колата.
Аз бих процедирал по следния начин:
-проверка на компютъра за грешки - Как?
Пробвай да пуснеш таблото в тест-режим. За целта - натискаш бутона за нулиране на дневния брояч, задържаш го натиснат и палиш колата без да го пускаш. Задържаш докато брояча за километрите изпише test, след това стрелките ще отидат до крайните положения и ще се върнат. С натискане на брояча за нулиране минаваш през различни тестови режими, мисля че третия беше bulb - за крушките. Трябва да светнат всички крушки, дори за липсващите екстри.
Друг полезен режим е изкарването на кодове за грешки от компютъра - трябва да пише DTC - none - ако нямаш грешки или DTC - и номера на грешката.
Ако има няколко грешки ще ги извърти. Номерата са четирицифрени. Дай ги тук да ги разгадаем. Би могло да покаже евентуално проблем в някой сензор.
-проверка на контролните елементи на двигателя - ламбди, МАФ, ТПС, ЕСТ, външна температура и прочие. Хубавото е че става с мултицет като следваш указанията в ОНОВА ръководство.
-проверка на свещи и кабели - тоя двигател е много капризен - личен опит. Забива здраво носа и придърпва ако са калпави свещите или кабелите/бобината.
-проверка на налягането на горивото - в специализиран сервиз.
-така нареченото "зъзнене" би трябвало майсторът да може да каже дали е бутален болт, биелен лагер (по скоро тропане - също личен опит) или просто дрънчене на някоя незатегната част.
-главата така и така си я сменил по думите ти - защо да я купуваш още веднъж? (гледам си пуснал тема за двигател в Купувам).
-при наличие на механична повреда, каквато описваш - надиране на цилиндрите- търсене на нов блок. Не знам дали се сменят ризи при Sigma -двигателите на Форд (Zetec 1,25; Zetec 1,4; Zetec 1,6) - може би някой от колегите с Фиеста ще каже. Категорично обаче в Мото-Пфое като резервна част се продава само цял оборудван блок с отстъпка срещу стария ти на цена 1880лв. Бутала, сегменти, лагери и прочие най-вероятно се намират и неоригинални, ако е възможен ремонт на цилиндрите.
Описаните неща можеш да свършиш и сам при наличие на известен опит и желание, или в доверен сервиз. Основен ремонт в Мото Пфое ще ти струва сумата за двигателя плюс комплект гарнитури, семеринги, уплътненийца, лагерчета, ремък, ролки - и всякакви дреболийки на сума приблизително 600-700лв плюс ~1500 лв за труда. При Чарли в Пловдив трудът по сваляне, качване, лек шлайф на главата, припасване на клапаните - струваше 700лв. Май си таксуваха и паркинг

, щото Фокусът прекара цяла зима там докато му търсих колянов вал от някъде - е ми не се продаваше в България, Турция, Германия и половин Европа.
Минусите на така изложеното решение са кинтите - и по-точно към 3300 минуса ми излезна удоволствието. Плюсове - караш почти нов мотор - на практика само главата е старата.
Другият вариант е смяна на целия мотор с втора употреба - лошото е че няма гаранция на какъв ще попаднеш. Ето ти линк как вървят в ebay.de -
цъкни тук Транспортът до България ако ти го изпратят е около 160-180 евро.
Впрочем в момента Wolf-Racing продават чисто нов
ST170 двигател - 2 литра 170 коня - за 1999 евро.
И трети вариант - закърпваш малко и пробутваш на следващия по веригата - кофти, ама и това е вариант.