Проблем при студен двг на Фокус 2.0
- ZuNinjaz
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 25 май 2007, 19:31
- Модел на автомобила: '99 Ford Focus 2.0 16V 131hp
- Status: Извън линия
Проблем при студен двг на Фокус 2.0
При студен двигател ми се менят оборотите, като натисна газта бързо и отпусна има забавяне, от което се поражда и една придърпване като потегля и е студен двигателя. Като загрее се нормализира всичко. Другото за което искам да попитам е един специфичен звук при потегляне от място. Наподобява звук от дизелов двигател, и при смяна на предавките има някакво притракване. Съединителя отделя към средно положение.
- mITE
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 24 мар 2005, 21:26
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v '93 Coupe CLX
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
за придръпването-на мене ми го правеше сутрин ама като и сипах добавка от омв и газ колко мое се изчисти! за тракането-един приятел има рено 19-има същото тракане като отпусне съединителя и му казаха че е заминал некъв "аксиален" лагер в скоростите ама не съм сигурен!!!
"Що са 4 цилиндъра, 16 клапана и гения на Др.-Инж Хенри Форд комбинирани в едно."
- ZuNinjaz
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 25 май 2007, 19:31
- Модел на автомобила: '99 Ford Focus 2.0 16V 131hp
- Status: Извън линия
Не можах да разбера какво имаш в предвид, но каквото съм описал го прави при студен двигател. Оборотите се менят за около 5 минути в движение, след което се нормализират на 8-900 и не играят. Другото е, че при студен двигател като я запаля и подам рязко газ и отпусна бързо , газта не поема на време ми има голямо забавяне, от което като потегля и придърпва заради това.mrdds написа: За бавното спадане на оборотите само при студен мотор ли е или винаги?
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ами въпроса ми е ясен:Когато колата е загряла оборотите връщат ли се навреме или пак се забавят?
Ако и тогава се забавят можеш да си погледнеш жилото на газта,да не се е понакъсало и да задържа,или пружината да е омекнала....нещо по тази верига.....или пробвай с ръчно подаване на газ от потенциометъра,при откачено жило....
По принцип имам наблюдение и на още един фокус ,че оборотите не се връщат бързо както при ескорта ми,но чак пък да е фрапиращо....мисля,че е под 1сек.
Ако и тогава се забавят можеш да си погледнеш жилото на газта,да не се е понакъсало и да задържа,или пружината да е омекнала....нещо по тази верига.....или пробвай с ръчно подаване на газ от потенциометъра,при откачено жило....
По принцип имам наблюдение и на още един фокус ,че оборотите не се връщат бързо както при ескорта ми,но чак пък да е фрапиращо....мисля,че е под 1сек.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Моят проявява някой от описаните симптоми. Рядко (примерно на 20 дена) при запалване при първото подаване на газ се опитва да гасне. Това се получава само сутрин, при първото запалване и след това няма проблем през целия ден. Когато беше по-студено правеше и номера с форсирането от време на време - пак само когато е студен. В първите 2-3 минути при натискане на газта и връщането и продължаваше да се форсира докъм 3000-4000 оборота. При повторно изфорсирване се оправя. Сега в топлото не ми го прави този номер.
Тъй като е сравнително рядко и на практика само през първите 50 метра за деня не съм се разровил още да открия причината при мен.
От четене из американски и немски форуми, както и ровене из сервизните бюлетини на Форд стигнах до следните възможни причини:
- TPS - Throttle Position Sensor - или датчик на дроселната клапа по нашему. Много чест проблем, макар че обикновенно хората описват по-сериозни отклонения в работата на двигателя. Може би това са началните прояви. Решение - измерване на съпротивлението му пряко или косвено - чрез волтажа. Цена в Мото Пфое - 140лв.
- ECT - Engine Coolant Temperature - датчик за температурата на двигателя - би обяснило защо проблемите ти са при студен двигател.
- Най-неприятното - описано в бюлетин на Форд - форсирането и задържането на оборотите са причинени от проектна грешка в смукателните колектори, водеща до акустичен резонанс и от там - някакво си колебание в налягането в колекторите (или нещо подобно). Форд препоръчва смяна на колектора - не знам колко струва, но няма да е евтин.
- другата причина оборотите да се връщат бавно е в изработката на дроселната клапа - просто сечението на оставащия отвор в затворено положение е малко по-голямо и от там смуче повече въздух. При тунинг-дроселите с по-голямо сечение този проблем е решен и американците пишат, че няма такова забавяне във връщането на оборотите след пускане на газта.
-свещи и кабели оказват голямо влияние върху работата на този мотор. Щом забива и не наема веднага - провери и ги тях.
При мен като е студен върви повече - както всички инжекциони. Нямам забавяне на реакцията на газта - настъпваш и изхвърча - особено като стигне 3500 оборота.
Ако откриеш причината - пиши да се ограмотим
.
Тъй като е сравнително рядко и на практика само през първите 50 метра за деня не съм се разровил още да открия причината при мен.
От четене из американски и немски форуми, както и ровене из сервизните бюлетини на Форд стигнах до следните възможни причини:
- TPS - Throttle Position Sensor - или датчик на дроселната клапа по нашему. Много чест проблем, макар че обикновенно хората описват по-сериозни отклонения в работата на двигателя. Може би това са началните прояви. Решение - измерване на съпротивлението му пряко или косвено - чрез волтажа. Цена в Мото Пфое - 140лв.
- ECT - Engine Coolant Temperature - датчик за температурата на двигателя - би обяснило защо проблемите ти са при студен двигател.
- Най-неприятното - описано в бюлетин на Форд - форсирането и задържането на оборотите са причинени от проектна грешка в смукателните колектори, водеща до акустичен резонанс и от там - някакво си колебание в налягането в колекторите (или нещо подобно). Форд препоръчва смяна на колектора - не знам колко струва, но няма да е евтин.
- другата причина оборотите да се връщат бавно е в изработката на дроселната клапа - просто сечението на оставащия отвор в затворено положение е малко по-голямо и от там смуче повече въздух. При тунинг-дроселите с по-голямо сечение този проблем е решен и американците пишат, че няма такова забавяне във връщането на оборотите след пускане на газта.
-свещи и кабели оказват голямо влияние върху работата на този мотор. Щом забива и не наема веднага - провери и ги тях.
При мен като е студен върви повече - както всички инжекциони. Нямам забавяне на реакцията на газта - настъпваш и изхвърча - особено като стигне 3500 оборота.
Ако откриеш причината - пиши да се ограмотим

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Блаженни са вярващите...На компютър в МП единствената грешка, която дава, е от неверен датчик за нивото на бензина в резервоара...Brock написа: За да си сигурен откъде идва проблема, отиди да й направят една компютърна диагностика. Щом има проблем, няма начин да не се е записала грешката.
Предишният ми Фокус два пъти го качваха, докато открият, че придърпването е от кофти свещи. Компютърът не показа нищо и в двата случая

Пък и същите грешки се виждат на таблото в диагностичен режим.
Всеки проблем може да се локализира със сервизното ръководство, което продължавам да хваля като супер изчерпателно, просто трябва време да се тестват компонентите един по един. Аз също съм противник на излишното купуване на части, предпочитам да съм 100% сигурен преди да дам парите.
Горе просто съм изброил най-честите (а не всички възможни) причини при хора с аналогичен / сходен проблем. Който има желание и познания да се рови - може да опита да се справи сам. Който няма - ще отиде на сервиз.
Приемам априори че човек, който пита и търси помощ във форума, има желание сам да направи нещо по колата си. Иначе какъв е смисъла да питаш тук, а после да отидеш директно при майстора?
- ZuNinjaz
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 25 май 2007, 19:31
- Модел на автомобила: '99 Ford Focus 2.0 16V 131hp
- Status: Извън линия
Днес ми се случи оборотите да не искат да се върнат, като изключих от скорост бяха на 2000, и като подадох газ се качиха на 4000 и си ги поддържаше без да държа газта, като натиснах за малко съединителя почна да слиза стрелката, и като задържах за повече време съединителя паднаха на 800. Нещо конкретно знае ли се за този проблем, от какво може да се породи?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 02 ное 2009, 23:35
- Модел на автомобила: ford focus 2.0 16
- Status: Извън линия
Re: Проблем при студен двг на Фокус 2.0
Самостоятелното форсиране на мотора е от калапана за празен ход влиза повече въздух отколкото трябва и за това сам се форсира мотора и като натиснеш сЪединител оборотите падат и аз го имах сЪщия проблем сменяш клапана за празен ход 120лв. му е цената за 2.0 16 зетек и заминаваш 

Последна промяна от paci на 30 ное 2009, 18:04, променено общо 1 път.
Причина: еех този български език ... степ мотора е байпасен КЛАПАН за празен ход при съвременните автомобили
Причина: еех този български език ... степ мотора е байпасен КЛАПАН за празен ход при съвременните автомобили
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта