Страница 1 от 1

Въпрос за Турбо

Публикувано: 09 юли 2007, 07:45
от mistyrain
Значи смених си гърнетата и по време на тази акциq с майстора решихме да видиме как е катализатора. Ами той беше меко казано прогледен колкото тухла :) Толко беше задръстен. Човека даже се очуди как е дишала таq кола. За целта го прочистихме (изтърбушихме май е правилната дума) и действително има лек ефект. Това добре но интересното е че след тази операциq турбото ми започна да се чува доста добре. Не да кажеш прекалено но си се чува даже само при леко натискане на газта и се чува как набира скорост. Мен qко ме кефи така ама въпроса ми е по принцип трqбва ли да се чува защото преди трqбваше да се напънеш за да го чуеш.

Моqта идеq е че сега му е по-лесно и не се чуства задънен но това си е само моq логика и за туи търсq друго мнение.

Публикувано: 09 юли 2007, 08:26
от escorttd
Наистина като си отпушиш катализатора на турбото му олеква. Освен това и двигателя става по-тих заради което чуваш турбото по-добре. Друг въпрос е защо се е запушил ката и защо си позволил да го изкормят :?:
На дизела катализатора се пълни със сажди и едно промиване с водоструйка го прави като нов. На бензинките катализаторите се пълнят с олово от уж безоловния бензин и стават като отливка вътре. Там решението е Чук+секач.

Публикувано: 09 юли 2007, 08:30
от mistyrain
Виж това не го знаех. :-/:
Еми значи съм се преебал малко. Дано е малко де.
Но да ти кажа двигателq си работи както преди, нqмам оплакване от него. Но идеqта е че преди ако мина покраи теб нqма да кажеш че има турбо, сега си се чува. Тази сутрин покраи мен пред офиса мина едно ауди и на него се чуваше по същиq начин. А новичко беше. Може пък така да си трqбва.

Публикувано: 13 юли 2007, 00:27
от Mladeja
турбината при нормален ТДВГ не трябва да се чува
но ти си отстранил катализатора,който действа и като шумозаглошител и сега на това пространство дето се е отворило там се чуват завихрянията на газовете от турбината и за това се чува като се развурта така че карай без да те тревожи това
между другото катализаторите ги ИЗКОПУВАТ(една от причините е че в тях има платина) килограма им е между 70 и 80лв.(във Варна а може и повече не знам)
Платиха ли ти го? :shock:

Публикувано: 13 юли 2007, 08:17
от escorttd
Колега, не знам какви коли с турбо си карал но аз не съм карал кола на която турбото да не се чува. Карал съм Нисан Примера 2004, Шкода Октавия 2005 и моето ескортче, естествено. Колкото е по-нова колата по-добре се чува турбото защото двигателят е по-тих. Ако не се чува или не работи или двигателя е толкова шумен, че го заглушава.

Публикувано: 04 авг 2007, 23:28
от Jinxy
определено турбото се чува доста отчетливо както на старите, така и на новите коли... Всичко служебно ни е дизел - все нови коли и бусове - свирят та се цепят... и точно така трябва да баде... спре ли да свири..... е тогава става лошо ( скъпо...)

Публикувано: 05 авг 2007, 13:06
от rashiRS
Не се плашете ремонта на турбото излиза на 350-400 лева.

Публикувано: 05 авг 2007, 17:50
от chains
Споко това му е част от кефа /като се развихри турбото - направо изпадам в екстаз/.

Сега сериозно - това е нормално по следните причини - наистина ката играе и роля на шумозаглушител /все пак той е непосредствено след турбината/ и от това, че той в определена степен забавя отвеждането на изгорелите газовете /служи като цедка/, та без него газовете напускат по-бързо тръбите и турбото буквално се "отпушва" - започва много по-леко и по-бързо да се развърта, турбо дупката намалява и реално мощността се увеличава /ката удушва от 5 до 7 коня и около 10% от въртящия момент - погледнете старите каталози/!


пп: освен това без кат разхода спада с 0.5л/100км.

Публикувано: 12 авг 2007, 20:04
от plamenford
като прочетох тази тема реших и аз да си измия катализатора на пароструйка.Мога да кажа че беше доста запушен.Купих си един обезмаслител мисля че се казва Meglio има го в БИЛА една жълта течност.Напръсках го след това го закарах на OMV на пароструиката и за 3лв. стана чисто нов.Колата наистина започна да върви по леко.Препоръчвам го на всеки с дизел.

Публикувано: 19 авг 2007, 13:18
от Vacuum
А как се сваля? Трябва ли да се реже нещо, и после пак да се заварява?

Публикувано: 19 авг 2007, 14:08
от venom4o
принципно е на болтове.. Обаче ако ще го ремонтираш смисъл чистиш трябва да забравиш за твойта кола защото ще останеш без гърнета общо взето фащаш някой френд да те закара до пароструйката.. и си ти..

Публикувано: 22 авг 2007, 10:43
от Ivaylo Georgiev
"принципно е на болтове.. Обаче ако ще го ремонтираш смисъл чистиш трябва да забравиш за твойта кола защото ще останеш без гърнета общо взето фащаш някой френд да те закара до пароструйката.. и си ти.."

Колега, би ли се изразил по- ясно? :) какво имаш предвид с "останеш без гърнета" "....и си ти..."

Публикувано: 22 авг 2007, 10:47
от Атанас
Ivailo_ Georgiev написа:"..."
Иска да каже, че все едно сваля гърнетата на колата и трябва да ползва друга за да си закара катализатора на мивка.
Предполагам знаеш как звучи колата без гърнета :P

Публикувано: 22 авг 2007, 11:59
от Ivaylo Georgiev
влязох в класацията за най- дебилски въпрос на месеца 8)

Публикувано: 30 окт 2007, 18:11
от plamenford
отново връщам темата за запушения катализатор,но съм потресен.На 12 .08.2007г си свалях катализатора и го измих на пароструиката,колата се оправи,турбото започна да се чува,започна да набира по добре абе общо взето все добри неща.Първия месец колата е пушка,на втория месец малко по слабичко върви и с всеки изминал ден все по малко и по малко върви.Днес реших пак да сваля катализатора да видя какво му е положението /защото смених горивен и въздушен филтър и колата пак си е тромава/ и се оказа че като му сипах едно шише от 2 литра от другата страна едвам прокапа.От там познатата процедура-ОМВ-Пароструйка и обезмаслител и катализатора е отново нов.Зареждам само на ОМВ или Лукойл ,колата за 10 000км не харчи грам масло значи остава да е от нафтата.Как е възможно да ни продават такава нафта тези СКАПАНЯЦИ.Това означава че на два месеца и половина или на три ние с дизелите/които имат катализатори разбира се/трябва да ги сваляме и да ги миеме.Живеем в скапана държава нищо че ни е родна. Препоръчвам на собствениците на дизелите да направят тази процедура ако не са я правили ще останат доволни.На мен запуши ли ми се пак катализатора го махам.

Публикувано: 30 окт 2007, 23:34
от diesel1.6
plamenford написа:,колата за 10 000км не харчи грам масло значи остава да е от нафтата.Как е възможно да ни продават такава нафта тези СКАПАНЯЦИ.Това означава че на два месеца и половина или на три ние с дизелите/които имат катализатори разбира се/трябва да ги сваляме и да ги миеме.Живеем в скапана държава нищо че ни е родна. Препоръчвам на собствениците на дизелите да направят тази процедура ако не са я правили ще останат доволни.На мен запуши ли ми се пак катализатора го махам.
Дали не може да е от стиля на каране? Студена кола, ускоряване с мръсна газ, ... и лоша нафта.
Какво ли давам акъл... аз не се сещам какво прави катализаторът при дизеловоте коли, па съм седнал да мисля :)
Но все пак, ако ауспуха си загрее нормално, при катализаторът температурата трябва да е около 550-600 градуса и той да се прочисти сам

Публикувано: 31 окт 2007, 21:38
от Jinxy
само предположение...
Възможно ли е при промиването да се премахва и някое покритие на самия катализатор и той да неможе да се самопочиства повече????

имам приятели с катализатори който си карат с години и нямат проблеми, а всички сипваме една и съща боза по бензиностанцийте. Обезмаслителя може и да е отмил и каквото нетрябва... знам ли???

Като карам по магистралата с някоя от служебните или след някоя нова "печка" се забелязва че отвреме на време без да се променя подаването на газ колата изхвърля черно "облаче" сажди... дали това не е самопочистването?