Страница 1 от 1
Въпрос за Турбо
Публикувано: 09 юли 2007, 07:45
от mistyrain
Значи смених си гърнетата и по време на тази акциq с майстора решихме да видиме как е катализатора. Ами той беше меко казано прогледен колкото тухла

Толко беше задръстен. Човека даже се очуди как е дишала таq кола. За целта го прочистихме (изтърбушихме май е правилната дума) и действително има лек ефект. Това добре но интересното е че след тази операциq турбото ми започна да се чува доста добре. Не да кажеш прекалено но си се чува даже само при леко натискане на газта и се чува как набира скорост. Мен qко ме кефи така ама въпроса ми е по принцип трqбва ли да се чува защото преди трqбваше да се напънеш за да го чуеш.
Моqта идеq е че сега му е по-лесно и не се чуства задънен но това си е само моq логика и за туи търсq друго мнение.
Публикувано: 09 юли 2007, 08:26
от escorttd
Наистина като си отпушиш катализатора на турбото му олеква. Освен това и двигателя става по-тих заради което чуваш турбото по-добре. Друг въпрос е защо се е запушил ката и защо си позволил да го изкормят
На дизела катализатора се пълни със сажди и едно промиване с водоструйка го прави като нов. На бензинките катализаторите се пълнят с олово от уж безоловния бензин и стават като отливка вътре. Там решението е Чук+секач.
Публикувано: 09 юли 2007, 08:30
от mistyrain
Виж това не го знаех.
Еми значи съм се преебал малко. Дано е малко де.
Но да ти кажа двигателq си работи както преди, нqмам оплакване от него. Но идеqта е че преди ако мина покраи теб нqма да кажеш че има турбо, сега си се чува. Тази сутрин покраи мен пред офиса мина едно ауди и на него се чуваше по същиq начин. А новичко беше. Може пък така да си трqбва.
Публикувано: 13 юли 2007, 00:27
от Mladeja
турбината при нормален ТДВГ не трябва да се чува
но ти си отстранил катализатора,който действа и като шумозаглошител и сега на това пространство дето се е отворило там се чуват завихрянията на газовете от турбината и за това се чува като се развурта така че карай без да те тревожи това
между другото катализаторите ги ИЗКОПУВАТ(една от причините е че в тях има платина) килограма им е между 70 и 80лв.(във Варна а може и повече не знам)
Платиха ли ти го?

Публикувано: 13 юли 2007, 08:17
от escorttd
Колега, не знам какви коли с турбо си карал но аз не съм карал кола на която турбото да не се чува. Карал съм Нисан Примера 2004, Шкода Октавия 2005 и моето ескортче, естествено. Колкото е по-нова колата по-добре се чува турбото защото двигателят е по-тих. Ако не се чува или не работи или двигателя е толкова шумен, че го заглушава.
Публикувано: 04 авг 2007, 23:28
от Jinxy
определено турбото се чува доста отчетливо както на старите, така и на новите коли... Всичко служебно ни е дизел - все нови коли и бусове - свирят та се цепят... и точно така трябва да баде... спре ли да свири..... е тогава става лошо ( скъпо...)
Публикувано: 05 авг 2007, 13:06
от rashiRS
Не се плашете ремонта на турбото излиза на 350-400 лева.
Публикувано: 05 авг 2007, 17:50
от chains
Споко това му е част от кефа /като се развихри турбото - направо изпадам в екстаз/.
Сега сериозно - това е нормално по следните причини - наистина ката играе и роля на шумозаглушител /все пак той е непосредствено след турбината/ и от това, че той в определена степен забавя отвеждането на изгорелите газовете /служи като цедка/, та без него газовете напускат по-бързо тръбите и турбото буквално се "отпушва" - започва много по-леко и по-бързо да се развърта, турбо дупката намалява и реално мощността се увеличава /ката удушва от 5 до 7 коня и около 10% от въртящия момент - погледнете старите каталози/!
пп: освен това без кат разхода спада с 0.5л/100км.
Публикувано: 12 авг 2007, 20:04
от plamenford
като прочетох тази тема реших и аз да си измия катализатора на пароструйка.Мога да кажа че беше доста запушен.Купих си един обезмаслител мисля че се казва Meglio има го в БИЛА една жълта течност.Напръсках го след това го закарах на OMV на пароструиката и за 3лв. стана чисто нов.Колата наистина започна да върви по леко.Препоръчвам го на всеки с дизел.
Публикувано: 19 авг 2007, 13:18
от Vacuum
А как се сваля? Трябва ли да се реже нещо, и после пак да се заварява?
Публикувано: 19 авг 2007, 14:08
от venom4o
принципно е на болтове.. Обаче ако ще го ремонтираш смисъл чистиш трябва да забравиш за твойта кола защото ще останеш без гърнета общо взето фащаш някой френд да те закара до пароструйката.. и си ти..
Публикувано: 22 авг 2007, 10:43
от Ivaylo Georgiev
"принципно е на болтове.. Обаче ако ще го ремонтираш смисъл чистиш трябва да забравиш за твойта кола защото ще останеш без гърнета общо взето фащаш някой френд да те закара до пароструйката.. и си ти.."
Колега, би ли се изразил по- ясно?

какво имаш предвид с "останеш без гърнета" "....и си ти..."
Публикувано: 22 авг 2007, 10:47
от Атанас
Ivailo_ Georgiev написа:"..."
Иска да каже, че все едно сваля гърнетата на колата и трябва да ползва друга за да си закара катализатора на мивка.
Предполагам знаеш как звучи колата без гърнета

Публикувано: 22 авг 2007, 11:59
от Ivaylo Georgiev
влязох в класацията за най- дебилски въпрос на месеца

Публикувано: 30 окт 2007, 18:11
от plamenford
отново връщам темата за запушения катализатор,но съм потресен.На 12 .08.2007г си свалях катализатора и го измих на пароструиката,колата се оправи,турбото започна да се чува,започна да набира по добре абе общо взето все добри неща.Първия месец колата е пушка,на втория месец малко по слабичко върви и с всеки изминал ден все по малко и по малко върви.Днес реших пак да сваля катализатора да видя какво му е положението /защото смених горивен и въздушен филтър и колата пак си е тромава/ и се оказа че като му сипах едно шише от 2 литра от другата страна едвам прокапа.От там познатата процедура-ОМВ-Пароструйка и обезмаслител и катализатора е отново нов.Зареждам само на ОМВ или Лукойл ,колата за 10 000км не харчи грам масло значи остава да е от нафтата.Как е възможно да ни продават такава нафта тези СКАПАНЯЦИ.Това означава че на два месеца и половина или на три ние с дизелите/които имат катализатори разбира се/трябва да ги сваляме и да ги миеме.Живеем в скапана държава нищо че ни е родна. Препоръчвам на собствениците на дизелите да направят тази процедура ако не са я правили ще останат доволни.На мен запуши ли ми се пак катализатора го махам.
Публикувано: 30 окт 2007, 23:34
от diesel1.6
plamenford написа:,колата за 10 000км не харчи грам масло значи остава да е от нафтата.Как е възможно да ни продават такава нафта тези СКАПАНЯЦИ.Това означава че на два месеца и половина или на три ние с дизелите/които имат катализатори разбира се/трябва да ги сваляме и да ги миеме.Живеем в скапана държава нищо че ни е родна. Препоръчвам на собствениците на дизелите да направят тази процедура ако не са я правили ще останат доволни.На мен запуши ли ми се пак катализатора го махам.
Дали не може да е от стиля на каране? Студена кола, ускоряване с мръсна газ, ... и лоша нафта.
Какво ли давам акъл... аз не се сещам какво прави катализаторът при дизеловоте коли, па съм седнал да мисля

Но все пак, ако ауспуха си загрее нормално, при катализаторът температурата трябва да е около 550-600 градуса и той да се прочисти сам
Публикувано: 31 окт 2007, 21:38
от Jinxy
само предположение...
Възможно ли е при промиването да се премахва и някое покритие на самия катализатор и той да неможе да се самопочиства повече????
имам приятели с катализатори който си карат с години и нямат проблеми, а всички сипваме една и съща боза по бензиностанцийте. Обезмаслителя може и да е отмил и каквото нетрябва... знам ли???
Като карам по магистралата с някоя от служебните или след някоя нова "печка" се забелязва че отвреме на време без да се променя подаването на газ колата изхвърля черно "облаче" сажди... дали това не е самопочистването?