Страница 1 от 1

ECU-та

Публикувано: 04 мар 2005, 18:23
от cossy
Интересува ме някой знае ли нещо повече за Таg Code-овете при Фордовете :?: И малко по конкретен въпрос за Форд Ескорт 1.6 16v дали са заменяеми Екута тип DARK и AGED? :roll:

Публикувано: 06 мар 2005, 00:30
от ewgeny
Извинявай, ама какво е това еку?

Публикувано: 06 мар 2005, 10:54
от cossy
компа който ти управлява двигателчето :)

Публикувано: 06 мар 2005, 10:55
от cossy
И сега имам нов въпрос, ще има ли проблем да си сложа еку от 1998?

Просто питам..........

Публикувано: 06 мар 2005, 12:32
от bobi 68
cossy написа:И сега имам нов въпрос, ще има ли проблем да си сложа еку от 1998?
каква е причината за евентуална смяна на компа-проблем или просто експеримент :roll:

Публикувано: 06 мар 2005, 18:59
от cossy
Eксперимент :twisted:

Публикувано: 06 мар 2005, 19:23
от aaleks
Харесвам тази думичка "експеримен", успех :) !
Абе я да питам мойто дзвер имали комп и имали той почва при дизела около 94`, щото много кабели се навъртат около горивонагнетателната помпа /която за краткост ще наричан само помпа, щото ми се еб@ мама.. докато я напиша/ и имам MAF сенсор и там бая кабели и т.н.
MAF - демек онова на след въздушния филтър, ама дали така се пише :?


Да забравих - Мондео TDi 94` :twisted:

Публикувано: 06 мар 2005, 20:11
от ewgeny
Според мен трябва да видиш от какъв двигател е защото те мисля са два вида единия е с висока степен на кампресия и ако твоя не е такъв, честно - може да се получи детонация и голям проблем. Но не съм много навътре с тези неща. Все пак се консултирай с някой много навътре в "играта". Все пак ти желая успех.

Публикувано: 07 мар 2005, 10:35
от jack71
хмм не виждам какво очакваш да се подобри :roll: все пак физически двигатела ти е конструиран за един режим на работа. ако искаш да подобриш нещо то трябва да коригираш физически нещата (като например ако е карб. да сложиш по-добър или ако е инж. да сложиш някоя и друга помпа...) но компа ти е програмиран за този двигател и целта му е да оптимизира до макс. горенето и работата на двигатела... той е програмиран само и единствено за тоя двигател... (е може и да има някой и друг еквивалент... :lol: )

Публикувано: 07 мар 2005, 11:00
от Щ-304
jack71 написа:той е програмиран само и единствено за тоя двигател... (е може и да има някой и друг еквивалент... :lol: )
Присъединявам се към това мнение. Всъщност "компа" е универсален контролер и се програмира за всеки конкретен тип мотор.
От друга страна тъй като изходите на този контролер са два-управление времето за отваряне на форсунките, и дроселовата клапа за въздуха, то може да се използва всеки автомобилен контролер който има възможност за препрограмиране и с тези два изхода. Входните сигнали ако ги няма всичките могат да се симулират.
В крайна сметка търси контролер според каталога на двигателя си.

За ЕКУ...

Публикувано: 08 мар 2005, 10:09
от kEFi
Значи ЕКУ-то на Форд е едни гърди напред пред останалите (така поне казват или е било по времето, когато са ни произвеждали колите т.е. преди 10 и повече години), защото имат порт - свързваш ЕКУ-то с лаптоп с необходимия софтуер и имаш възможност да коригираш параметрите (поне донякъде). Затова и фордовете са най-лесни за т.н. чип-тунинг, а се прави бързо.
Не че разбирам, но ми се струва, че една смяна на компа е излишна. И второ - нашите двигатели (1.6 16V) не са предвидени за по-големи мощности т.е. с чип-тунинг максимум да се извлекат още до 8% допълнителна мощност....

Публикувано: 08 мар 2005, 10:53
от acj
cossy написа:Eксперимент :twisted:
По-гарантиран резултат, вместо този експеримент, би имало ако вземеш направо като този двигател дето му свалих скоростната кутия за мойта фиеста.

Той е 1.8i 16V - 105 коня, тъй че имаш още 15 кончета, пък тогава и чип тунинг му прави - 7-8% върху 105 са си повече от 7-8% върху 90, тъй че общия резултат ще е доста по-осезаем. :) :) :)

Публикувано: 08 мар 2005, 15:36
от cossy
...и двигателя ли се продава??? Я дай малко повечко инфо, въпреки, че предпочитам 2.0... ама и на това ще се зарадвам :)