Страница 1 от 1

голям проблем със скоростите на Фиеста !

Публикувано: 25 юли 2007, 09:03
от Stoi
Здравейте. Наложи ми се тази година на пътувам до морето с Фиестата. Тя е 91-ва ,1.8 Д, 5 степенна скоростна кутия. След каране около 1 час по магистралата само на 5-та се получи следния дефект :lol: При каране на всички по-долни скорости 4,3,2,1 започна да се чува едно адско стържене ,тракане, чукане ....все едно от машина за мелене на кафе,,,от най-китайските. Като шума става по-силен при всяка по ниска скорост...тоест най-гаден при 1-ва. Само на 5-та остана тихо, но когато скороста падне под 60-70 км започва да изключва. Друго което ми направи впечатление е когато колата е в покой и на свободна шума пак го има...когато натисна съединителя изчезва, когато го отпусна шума е адски силен ! На 1-ва до 3-та е невъзможна да се тръгне защото освен и адския шум почти няма и зацепване. Зацепването е на пресекулки. Интересното е че след 100-тина километра всичко се оправи от самосебеси :shock: Направих няколко опита и установих че всичко това се получава когато карам продължително само на 5-та. 100-150 км. Някакви предположетия ?

Публикувано: 25 юли 2007, 09:28
от venom4o
Развален Аксиален лагер(Пфф дали така се пишеше ? :P ) Притискателен диск или феродов.. Кофти работа е дано да е от това да не е от скоротите ,че това е разправия с тях.. Но така и така трябва да ги сваляш поне ще видиш за какво става въпрос.. Според мен се е скапал притискателя или лагера..

Публикувано: 25 юли 2007, 09:40
от traqn_savov
Нещо в скоросната, или в съеденителя...

отваряй докато не е станало по зле.

Публикувано: 25 юли 2007, 11:26
от paci
Предположения

Калпаво масло в кутията.
Загрява и прави глупости от калпаво масло.

Освен в такива случай друг път шум от кутията няма така ли? Дори и по лек?
Като натиснеш съединителя и шума изчезва тогава проблема е в кутията! Огледай пак и ела кажи но за да не отваряте кутията ще трябва да пробваш 1-во със смяна на маслото и ако не помогне ще се отваря но какво ще дирите вътре нямам идея.
Незнам колко време е карана така но тази кутия е пътник според мен .. ае дано не съм прав

Публикувано: 25 юли 2007, 14:07
от gogo_21011
Отпуснат съединител има шум - заминал лагер на първичния вал в скоростната кутия,
натиснат съединител има шум - заминал аксиален лагер.

Защо :
като натиснеш съединитела натоварваш аксиалния лагер и ако е разбит шуми. Кагато отпуснеш съединителя аксиалния лагер не се натоварва а се върти първичния вал в скоростната кутия без значение дали са на свободна или на някоя скорост. Ако е разбит лагера му шуми той! Мисля че лагера не е много скъп, но играчката по смяната му е много голяма. Търси си читав сервиз да ти го оправят. А между другото това не би трябвало да стане отведнъж, но може и да се пукне или счупи отведнъж. гаранция нямаш!
Успех.

Публикувано: 26 юли 2007, 14:46
от Stoi
Интересното е че в момента всичко работи перфектно ! Няма шум, няма стържене..ако беше някой лагер щеше проблема да е постояннен. Промлема се получава само като се кара продължително на 5-та....може маслото да е калпаво и както каза колегата да загрява и т.н :shock:

Публикувано: 26 юли 2007, 16:36
от venom4o
АЗ съм чувал ,че когато една скоростна кутия остане без малсо първо се разваляла 5-та но не знам каква е логиката..