Мнения за горене на масло.
- nicko
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
- Местоположение: Майна
- Status: Извън линия
Мнения за горене на масло.
Здравейте колеги. Вчера минах 450 км. и днес гледам маслото на щеката показва съвсем малко в началото.долях 1л. и 200 гр. Карах с около 140 до 160 км. От ауспуха не излиза никакъв дим като форсирам. Преди имаше теч, но го оправиха и сега не се вижда да капе някъде. За основен ремонт ли съм. Може ли да са само гумичките за смяна.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Q8, ама какво? Ако е много тънко заминава бързо, дори и двигателя да не е станал още за основен ремонт.nicko написа:Q8 обикновено колата е на 232000 не съм мерил компресията. Ако гори масло задължително ли трябва да излиза черен пушек.
Така и не разбрахме колко масло гори (казваш не тече)... 1.2 л. за 450 km ли изгори

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега, 1 литър масло на 450 км. гори Трабантnicko написа:1 литър за 450 км ауспуха е черен карам на газ. Маслото е минерално. Като отворя капачката за маслото на празен ход хвърля масло не много 2-3 капки ама мисля, че е нормално.На бензин върви много. На газ е по скопена.

Според мен добре си се насочил към гумичките на клапаните, или поне звучи по-безболезнено от основен ремонт. Но при всички случаи трябва да направиш нещо, това е много над нормалния разход.
П.П. Ако тече 100% ще ти прави видими локвички по паркингите.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако изведнъж е започнала да гори така зверски масло, надали ще е за сегменти, ако толкова държиш - сменяй всичко, ние не можем да гадаем дали двигателя е за основен ремонт или не. Аз на твое място бих сменил първо само гумичките. Не е фатално ако я покараш после още малко да видиш дали пак гори много масло. Добра идея е да отидеш да ти измият хубаво двигателя, ако тече от някъде да се види по-лесно.
Между другото защо слагаш минерално масло?
Между другото защо слагаш минерално масло?
- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
горене на масло
Моето мнение е да тръгнеш от по-евтиния вариант т.е. да смениш гумичките на клапаните.Ако може да се сменят без да се сваля главата е супер/при мен задължително се сваля/.А ако е нужно да се сваля главата то е добре да се погледнат сегментите за износване счупвания и т.н.Не избирай евтини и некачествени материали ако искаш да се радваш на звяра.Поискай от майстора гаранция като му кажеш че държиш на качествени резервни части.Ако се отваря целия двигател задължително се сменят мотовилковите лагери а основните се преглеждат.Успех
Наесен с песен в К1.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Незнам за кой път се пише това и дали в твоя случай има значение, но все пак за твоя двигател Zetec правилното масло е 5W30 синтетика. С минерално масло залепват клапаните особено на първите поколения Zetec (с надпис DOHC). От Мото-Пфое една туба 5л. Ford Formula-E 5W30 струва около 60лв. някъде.
Може да смениш първо само гумичките. Една промивка на мотора с добавка в маслото и да смениш с това масло което ти препоръчвам.
Може да смениш първо само гумичките. Една промивка на мотора с добавка в маслото и да смениш с това масло което ти препоръчвам.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Извинявам се на колегата, за наместа му в темата, но ако непречи да дадете мнение за следното:
Аз за разлика от него съм другата крайност, сложих на моят пълна синтетика 5W30 на форд, досега е каран с полусинтетика 10w40 на ликимоли.
За 3000 км. съм долял 150 гр., но странното че на края на ауспуха има отделено масло както на трабантите и варбурзите, сигурно гори масло, но дали защото му е рядко или задруго, колата уж е на 170 000 х. км.
Това го направи на 2000 км и и после избели ауспуха и сега след 1000 пак и май и попушва, но не на място. Гумичките са сменяни да кажем преди 20 000км.
Аз за разлика от него съм другата крайност, сложих на моят пълна синтетика 5W30 на форд, досега е каран с полусинтетика 10w40 на ликимоли.
За 3000 км. съм долял 150 гр., но странното че на края на ауспуха има отделено масло както на трабантите и варбурзите, сигурно гори масло, но дали защото му е рядко или задруго, колата уж е на 170 000 х. км.
Това го направи на 2000 км и и после избели ауспуха и сега след 1000 пак и май и попушва, но не на място. Гумичките са сменяни да кажем преди 20 000км.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
При трабантите това се получава от непълното изгаряне на горивната смес, което си е заложено в двутактовия двигател. При четиритактовия двигател не е нормално да се омазнява ауспуха, а това става от масло. И то от неизгорено масло. Изгореното масло прави сажди.vladdko написа:Извинявам се на колегата, за наместа му в темата, но ако непречи да дадете мнение за следното:
Аз за разлика от него съм другата крайност, сложих на моят пълна синтетика 5W30 на форд, досега е каран с полусинтетика 10w40 на ликимоли.
За 3000 км. съм долял 150 гр., но странното че на края на ауспуха има отделено масло както на трабантите и варбурзите, сигурно гори масло, но дали защото му е рядко или задруго, колата уж е на 170 000 х. км.
Това го направи на 2000 км и и после избели ауспуха и сега след 1000 пак и май и попушва, но не на място. Гумичките са сменяни да кажем преди 20 000км.
Колкото до проблема на nicko, виждам колегите споделят мнението ми за гумичките. За щастие аз не съм правил досега основен ремонт на никоя от колите, които съм имал. Но съм чувал от хора, които са правили, че е много важно основния ремонт да го направи опитен майстор, защото работата е пипкава. При добра работа двигателя става почти като нов и се кара внимателно първите 10-20к километра, за да се разработи. Едва ли казах нещо ново за някой от читателите, но все пак...

- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
моята е на 280 000 и пак карам със синтетика... или може би полу?... ще те излъжа... изхвърлих тубата преди 1 месец след като успешно се разля в багажника и по задните седалки... Купувам масло само от МП
по повод харченето... моята харчи не повече от 1 л. за смяна (10 000) но на ауспуха има сажди и приятели са ми казвали, че на качване към Боровец, като върна 3-та припушва... хора които са гледали двигателя са казвали, че съм за смяна на гарнитура на капака + гумички на клапани...
Написах целия пост защото въпреки, че нищо не разбирам ми се струва ужасно голям разхода на масло и приведено до примерите с моя двигател, смятам че е нещо по-ериозно. Силно се надявам да греша и ти желая лесно и безболезнено отстраняване на проблема.
по повод харченето... моята харчи не повече от 1 л. за смяна (10 000) но на ауспуха има сажди и приятели са ми казвали, че на качване към Боровец, като върна 3-та припушва... хора които са гледали двигателя са казвали, че съм за смяна на гарнитура на капака + гумички на клапани...
Написах целия пост защото въпреки, че нищо не разбирам ми се струва ужасно голям разхода на масло и приведено до примерите с моя двигател, смятам че е нещо по-ериозно. Силно се надявам да греша и ти желая лесно и безболезнено отстраняване на проблема.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Тцъ, не става! Карал съм с такова ЛадатаAX!S написа:След 300000 какво да слагаме? М10Д?


След 300 000 според такива учени трябва да слагаме графитна грес за високо оборотни ... бормашини или там незнам кви уреди някой светнат знае

Такава подобна съм виждал в комплект с маншоните на каретата на полуоските като ги сменявах на стария Ескорт.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
На мен пък, не ми е интересно да се заменя синтетика или полу синтетика с минерално, само и само да се дават по-малко пари защото го горяла. Аз на Фиатчето,където го имах преди и на 500К км пак полусинтека му слагах, въпрос на личен избор и отношение към техниката.AX!S написа:И на мен ми е интересно защо???paci написа:Пита ли що ?
Чудя се много около този въпрос и съм писал не веднъж.
Стигнах до логиката, че така и така гори масло ще ти е по ефтино да го компенсираш от финансова гледна точка, защото минералното е по-ефтино.
След 300000 какво да слагаме? М10Д?
Смяната на маслото с такова от друго естество не е решение на проблема, а само увеличаване на агонията както се казва, запичат хидравличните повдигачи, увеличава се износването и т.н.
Говорим за сериозен разход, литър на 1000-2000 км. за повече няма да споменавам -> незабавен ремонт.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта