Страница 1 от 2
Мнения за горене на масло.
Публикувано: 02 авг 2007, 14:00
от nicko
Здравейте колеги. Вчера минах 450 км. и днес гледам маслото на щеката показва съвсем малко в началото.долях 1л. и 200 гр. Карах с около 140 до 160 км. От ауспуха не излиза никакъв дим като форсирам. Преди имаше теч, но го оправиха и сега не се вижда да капе някъде. За основен ремонт ли съм. Може ли да са само гумичките за смяна.
Публикувано: 02 авг 2007, 14:18
от AX!S
Какво е маслото? Мерил ли си компресия?
Публикувано: 02 авг 2007, 14:25
от nicko
Q8 обикновено колата е на 232000 не съм мерил компресията. Ако гори масло задължително ли трябва да излиза черен пушек.
Публикувано: 02 авг 2007, 14:47
от Атанас
Не е черен, а един такъв сивкав, като вартбург. Но е много въможно като форсираш да не пуши, а само когато двигателя е натоварен - примерно изкачваш наклон с газ до дупка
Публикувано: 02 авг 2007, 15:39
от Fulkrum
Сутрин като палиш, изпушва ли? Ако да най-вероятно гумичките ти са за смяна
Публикувано: 02 авг 2007, 15:41
от AX!S
nicko написа:Q8 обикновено колата е на 232000 не съм мерил компресията. Ако гори масло задължително ли трябва да излиза черен пушек.
Q8, ама какво? Ако е много тънко заминава бързо, дори и двигателя да не е станал още за основен ремонт.
Така и не разбрахме колко масло гори (казваш не тече)... 1.2 л. за 450 km ли изгори

Публикувано: 02 авг 2007, 15:46
от nicko
1 литър за 450 км ауспуха е черен карам на газ. Маслото е минерално. Като отворя капачката за маслото на празен ход хвърля масло не много 2-3 капки ама мисля, че е нормално.На бензин върви много. На газ е по скопена.
Публикувано: 02 авг 2007, 15:58
от AX!S
nicko написа:1 литър за 450 км ауспуха е черен карам на газ. Маслото е минерално. Като отворя капачката за маслото на празен ход хвърля масло не много 2-3 капки ама мисля, че е нормално.На бензин върви много. На газ е по скопена.
Колега, 1 литър масло на 450 км. гори Трабант
Според мен добре си се насочил към гумичките на клапаните, или поне звучи по-безболезнено от основен ремонт. Но при всички случаи трябва да направиш нещо, това е много над нормалния разход.
П.П. Ако тече 100% ще ти прави видими локвички по паркингите.
Публикувано: 02 авг 2007, 16:14
от nicko
Значи мисълта ми е дали трябва да сменям и сигменти защото ходих при един майстор и ми каза, че ще ми излезе 450-500 лв. смяна на гумички, смяна на сигменти гарнитура на главата, гарнитура на капака и труд.
Публикувано: 02 авг 2007, 19:21
от AX!S
Ако изведнъж е започнала да гори така зверски масло, надали ще е за сегменти, ако толкова държиш - сменяй всичко, ние не можем да гадаем дали двигателя е за основен ремонт или не. Аз на твое място бих сменил първо само гумичките. Не е фатално ако я покараш после още малко да видиш дали пак гори много масло. Добра идея е да отидеш да ти измият хубаво двигателя, ако тече от някъде да се види по-лесно.
Между другото защо слагаш минерално масло?
горене на масло
Публикувано: 02 авг 2007, 19:51
от tata1971
Моето мнение е да тръгнеш от по-евтиния вариант т.е. да смениш гумичките на клапаните.Ако може да се сменят без да се сваля главата е супер/при мен задължително се сваля/.А ако е нужно да се сваля главата то е добре да се погледнат сегментите за износване счупвания и т.н.Не избирай евтини и некачествени материали ако искаш да се радваш на звяра.Поискай от майстора гаранция като му кажеш че държиш на качествени резервни части.Ако се отваря целия двигател задължително се сменят мотовилковите лагери а основните се преглеждат.Успех
Публикувано: 02 авг 2007, 21:16
от DigiPro
Незнам за кой път се пише това и дали в твоя случай има значение, но все пак за твоя двигател Zetec правилното масло е 5W30 синтетика. С минерално масло залепват клапаните особено на първите поколения Zetec (с надпис DOHC). От Мото-Пфое една туба 5л. Ford Formula-E 5W30 струва около 60лв. някъде.
Може да смениш първо само гумичките. Една промивка на мотора с добавка в маслото и да смениш с това масло което ти препоръчвам.
Публикувано: 03 авг 2007, 09:46
от vladislav
Извинявам се на колегата, за наместа му в темата, но ако непречи да дадете мнение за следното:
Аз за разлика от него съм другата крайност, сложих на моят пълна синтетика 5W30 на форд, досега е каран с полусинтетика 10w40 на ликимоли.
За 3000 км. съм долял 150 гр., но странното че на края на ауспуха има отделено масло както на трабантите и варбурзите, сигурно гори масло, но дали защото му е рядко или задруго, колата уж е на 170 000 х. км.
Това го направи на 2000 км и и после избели ауспуха и сега след 1000 пак и май и попушва, но не на място. Гумичките са сменяни да кажем преди 20 000км.
Публикувано: 03 авг 2007, 10:42
от AX!S
vladdko написа:Извинявам се на колегата, за наместа му в темата, но ако непречи да дадете мнение за следното:
Аз за разлика от него съм другата крайност, сложих на моят пълна синтетика 5W30 на форд, досега е каран с полусинтетика 10w40 на ликимоли.
За 3000 км. съм долял 150 гр., но странното че на края на ауспуха има отделено масло както на трабантите и варбурзите, сигурно гори масло, но дали защото му е рядко или задруго, колата уж е на 170 000 х. км.
Това го направи на 2000 км и и после избели ауспуха и сега след 1000 пак и май и попушва, но не на място. Гумичките са сменяни да кажем преди 20 000км.
При трабантите това се получава от непълното изгаряне на горивната смес, което си е заложено в двутактовия двигател. При четиритактовия двигател не е нормално да се омазнява ауспуха, а това става от масло. И то от неизгорено масло. Изгореното масло прави сажди.
Колкото до проблема на nicko, виждам колегите споделят мнението ми за гумичките. За щастие аз не съм правил досега основен ремонт на никоя от колите, които съм имал. Но съм чувал от хора, които са правили, че е много важно основния ремонт да го направи опитен майстор, защото работата е пипкава. При добра работа двигателя става почти като нов и се кара внимателно първите 10-20к километра, за да се разработи. Едва ли казах нещо ново за някой от читателите, но все пак...

Публикувано: 03 авг 2007, 19:57
от nicko
Мерси за мненията. Ще направя един пробег от 400-500 км. със скорост 120 км/ч и тогава ще видя пак маслото. Ако пак го е изгорило ще сменя 1-во гумичките и маслото. Ще пиша какво е положението. А относно маслото сложил съм такова защото ми казаха като е на 230000 км. трябва да е минерално.
Публикувано: 03 авг 2007, 20:14
от paci
nicko написа:защото ми казаха като е на 230000 км. трябва да е минерално.
Пита ли що ?
Чудя се много около този въпрос и съм писал не веднъж.
Стигнах до логиката, че така и така гори масло ще ти е по ефтино да го компенсираш от финансова гледна точка, защото минералното е по-ефтино.
Публикувано: 03 авг 2007, 20:29
от la4o
моята е на 280 000 и пак карам със синтетика... или може би полу?... ще те излъжа... изхвърлих тубата преди 1 месец след като успешно се разля в багажника и по задните седалки... Купувам масло само от МП
по повод харченето... моята харчи не повече от 1 л. за смяна (10 000) но на ауспуха има сажди и приятели са ми казвали, че на качване към Боровец, като върна 3-та припушва... хора които са гледали двигателя са казвали, че съм за смяна на гарнитура на капака + гумички на клапани...
Написах целия пост защото въпреки, че нищо не разбирам ми се струва ужасно голям разхода на масло и приведено до примерите с моя двигател, смятам че е нещо по-ериозно. Силно се надявам да греша и ти желая лесно и безболезнено отстраняване на проблема.
Публикувано: 03 авг 2007, 21:27
от AX!S
paci написа:Пита ли що ?
Чудя се много около този въпрос и съм писал не веднъж.
Стигнах до логиката, че така и така гори масло ще ти е по ефтино да го компенсираш от финансова гледна точка, защото минералното е по-ефтино.
И на мен ми е интересно защо???
След 300000 какво да слагаме? М10Д?
Публикувано: 03 авг 2007, 21:33
от paci
AX!S написа:След 300000 какво да слагаме? М10Д?
Тцъ, не става! Карал съм с такова Ладата

Абе ставаше си

След 300 000 според такива учени трябва да слагаме графитна грес за високо оборотни ... бормашини или там незнам кви уреди някой светнат знае

Такава подобна съм виждал в комплект с маншоните на каретата на полуоските като ги сменявах на стария Ескорт.
Публикувано: 03 авг 2007, 21:39
от DTM
AX!S написа:paci написа:Пита ли що ?
Чудя се много около този въпрос и съм писал не веднъж.
Стигнах до логиката, че така и така гори масло ще ти е по ефтино да го компенсираш от финансова гледна точка, защото минералното е по-ефтино.
И на мен ми е интересно защо???
След 300000 какво да слагаме? М10Д?
На мен пък, не ми е интересно да се заменя синтетика или полу синтетика с минерално, само и само да се дават по-малко пари защото го горяла. Аз на Фиатчето,където го имах преди и на 500К км пак полусинтека му слагах, въпрос на личен избор и отношение към техниката.
Смяната на маслото с такова от друго естество не е решение на проблема, а само увеличаване на агонията както се казва, запичат хидравличните повдигачи, увеличава се износването и т.н.
Говорим за сериозен разход, литър на 1000-2000 км. за повече няма да споменавам -> незабавен ремонт.