Страница 1 от 1

Форд Скорпио - мени оборотите на празен ход.

Публикувано: 15 авг 2007, 13:02
от nikolovvd
Дайте идеи, от къде може да ми идва проблема, преди да съм започнал да чопля.

Публикувано: 15 авг 2007, 14:15
от vladislav
Е колега и на теб да се случи да имаш проблем, :P
На първо време смени бензиностанцията, аз събота заредих бензин на Видинския Лукойл и не съм доволен (на бензин много гадни ниски обороти, при положение че преди това не го правеше сипвано от шел), сега сипах в-пауър пък ще видя.

Re: Форд Скорпио - мени оборотите на празен ход.

Публикувано: 15 авг 2007, 18:09
от cocoff
nikolovvd написа:Дайте идеи, от къде може да ми идва проблема, преди да съм започнал да чопля.
1. Моторче/клапан за празен ход
2. Сцепено някое от вакуумните маркучлета (особено често се случва на Т-образното, под дросела)
3. Некоректна работа на EVAP системата (въгленовия филтър)-проявява се в движение
4. TPS
5. "Зависване" (неравномерно движение) на дроселовата клапа.
6. Ламбда сензор
7. МАФ
8. Утечки по запалителната система
В този ред са дадени причините в http://www.fordscorpio.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

идея

Публикувано: 15 авг 2007, 20:21
от tata1971
Няма какво да се добави след по-горното мнение но аз искам да те питам дали е възможно ти или някой друг да сте разкачали акумолатора. Имаше някакъв ремонт наскоро .А в дебелите книги пише - преди началото на ремонта разкачете плюсовия кабел на акумолатора.Успех

Публикувано: 15 авг 2007, 20:51
от HACKO
Това за откачането на акумулатора го пише и за смяна на гума така че не е това. На първо място от списъка бих проверил херметичноста на вакуумните съединения.

Публикувано: 16 авг 2007, 08:53
от nikolovvd
vladdko написа:Е колега и на теб да се случи да имаш проблем, :P
На първо време смени бензиностанцията, аз събота заредих бензин на Видинския Лукойл и не съм доволен (на бензин много гадни ниски обороти, при положение че преди това не го правеше сипвано от шел), сега сипах в-пауър пък ще видя.
Колега, колата за 6 години от както я имам е зареждана само на Шел, 3 пъти на OMV с последващи подобни проблеми и 2 пъти на Лукоил (1 път на Лукоил - Варна миналата година и 1 път преди 2 месеца във Видин). За бензина много внимавам. Освен това би трябвало да ти изтегля ушите, че не си се обадил като си идвал до Видин, но няма да ти се размине. :lol:

Колата бе в сервиз HACKO, но за накладки и амортисьори. За такива текущи ремонти не би трябвало да пипат по акумулатара, но ще направя едно обучение на компа.

cocoff, колата е с МАР и според мен работи. За сцепено маркуче ще проверя обстойно има резон в това - 17 години за една кола са добра възраст да почне с номерата, като се има впредвид, че до сега не е правила номера. Утечки по запалването няма. Оглеждал съм я на тъмно в гаража и то през нощта.
Ще си призная нещо, ама няма да ме освирквате. :roll:
Никога не съм сменял свещи от 2001, когато я докарах и дори не съм видял как изглеждат.

Като открия проблема ще пиша отново. Дано не се окаже комплексен от 2-3 отделни проблема.

Публикувано: 26 сеп 2007, 09:46
от nikolovvd
Както cocoff, писа - 1. Моторче/клапън за празен ход.

И аз имах това съмнение, но понеже трудно се сваля при Скорпиото, все отлагах.
Накрая запретнах ръкави и разглобих целия въздуховод - от въздушния филтър до дроселовата клапа.
Отделих моторчето от клапъна и го смазах.
Самия клапън го промих два пъти с коресилин и го друсах 10-15 секунди. След това го продухах и подсуших.
Сглобих го и го монтирах, като гарнитурката я намазах с лепило за гума.

Смених и дунапренчето на маркуча от капака на клапъните до въздушния филтър и направих обучение на компа.
За сега всичко е наред, но има още какво да се направи.
Като да сменя свещите (от както съм я купил 2001 г. не съм ги виждал къде са :lol: )
Да сменя бензиновия филтър. И други дребни на пръв поглед неща.


Сърдечни благодарности на колегите за напътствията и идеите.
Като се видим ще се отчета и по-така. :drink: *00110*

Публикувано: 26 сеп 2007, 10:06
от vladislav
Е добре че се оказа замърсен клапан - за почистване с кореселин става, но най добре е с обезмаслител "Меглио", четох тук от форума и найстина става най добре (пробвано с друга марка няма такъв ефект), но щом си свършил работа.
малко офф
да направим Видинска сбирка може би другата седмица, видях едно скорпио същият цвят и с газова, но нямаше стикери и не попитах - човека ми направи преглед на газовата.

а

Публикувано: 26 сеп 2007, 12:50
от tata1971
Направил си всичко наведнъж и свещите си отложил :roll: .За моите след като счупих специално закупено за целта върточе с камък накрая отидох на сервиз да ми ги изкарат.
изводи-
ако закупваш върточе за вадене на свещи то трябва да е дългото
на сервиз ще ти излезе на цената на върточето но гарантирано ще ти го изкарат
Успех и поздравления за ремонта :D

Публикувано: 26 сеп 2007, 13:03
от ravenman
nikolovvd, можеш ли да ми кажеш къде се намира тоя клапан/моторче за празен ход,че и моята нещо ми прави същите номера? А относно обезмаслителя - става дори и за дрехи.Универсален е!

Публикувано: 26 сеп 2007, 15:15
от nikolovvd
Снимката е на Скорпио 2.0 i EFI. Незнам на Ескорта къде е, но принципа е същия.
Взема въздух преди дроселовата клапа и го вкарва след нея, като в същото време се следи температурата на двигателя.

Публикувано: 26 сеп 2007, 16:36
от Dundee
*00118* *167* Хубаво въже *00930*