Страница 1 от 1

Форд Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 27 авг 2007, 22:18
от lightman
Здравейте колеги. От няколко дни и аз съм горд собственик на автомобил с марката Форд (или по-скоро ползвател, тъй като е служебен. Моделът, както е видно от подписа ми, е 1.8 TDCi, 2002g, 115 k.c. Трябва да си призная, че имах известни резерви към марката, но останах приятно изненадан от това, което виждам. Салонът е комфортен, по своему стилен и добре обезшумен. Возията е добра. Двигателят има висок въртящ момент (250 н.м.) и тегли добре. Вярно, ‘замисля’ се за момент в ниските обороти, но после ‘решава да тегли’ и го прави доста добре. По документи е икономичен, като всеки комън рейл. Останах приятно изненадан и от факта, че няма ангренажен ремък (с верига е, както обясни майсторът), което спестява доста средства по евентуалната му смяна.
Предишният собственик е закупил колата от МП и я е сервизирал там. Между другото са сменени и четирите дюзи (на 116 х. км е), което ме навежда на мисълта , че са слабо място на този двигател (горивната система) или пък това е следствие на ‘качествените’ ни горива. Маслото, което смятам да наливам е синтетичен Мобил, според спецификацията на производителя. Не знам дали не е добре да се използват някакви добавки за горивото, въпреки, че повечето производители не препоръчват употребата им, но те имат предвид използване на горива, отговарящи на съответните стандарти. В този смисъл ще Ви бъда много благодарен за всякакви съвети относно поддръжката на двигателя и на колата като цяло.

Публикувано: 29 авг 2007, 18:14
от marjor63
Кажи му на майсторати да се гръмне,колата ти е с ремък а не с верига

Публикувано: 30 авг 2007, 07:05
от DTM
Дам, има и верига и ремък! Само да ти се сменя :wink: .

Публикувано: 30 авг 2007, 08:31
от traqn_savov
не съм спец по дизелите но 1.8 са със верига до вала на помпата и с ремък до разпределителният вал. :oops: :cry: :lol: 8)

Форд Фокус 1.8 TDCi

Публикувано: 10 окт 2007, 22:27
от lightman
Здравейте колеги,
Прави сте. Двигателят е с верига до помпата за високо налягане, а оттам до разпределителния вал е с ремък. Интересното е, че на този ремък му дават 160000 км или десет години :shock:, така че засега отпада смяната му.
На колегата обаче го сменихме(в МП), тъй като нямаше гаранция дали пробегът на неговия Фокусник е реален (105 000 км по километраж, моторът му е същият, но е 100 к.с.). За информация комплектът ремък с обтяжна ролка струва 162,81 лв. Сервизният час е 38,40 лв. Трудът трябва да е бил към 80 лв., не си спомням колко е точно, но ни писаха общо 3.2 часа, а правихме още диагностика на ходоват част и компютъра. Старият ремък и ролка имат щампа Ford, а лагерът на ролката е Koyo.