Страница 1 от 2

Неравномерни обороти при включени фарове

Публикувано: 13 сеп 2007, 20:53
от madboy
Когато съм на бензин оборотите са ми около 900-950 равномерни. При включване на фарове ( 2х50W) оборотите почват да играят между 600 и 950- паднат и а, а... почва да тресе и се вдигат. И така яко изнервящо.
Мислех нещо по алтернатора, но когато съм на газ няма такъв проблем.
Насочил съм се към карбуратора, но сега се чудя какво да пипна освен да разбъзикам оборотите за празния ход.
Някакви други идеи освен да идеята за нова кола?

Публикувано: 14 сеп 2007, 10:02
от madboy
Като гледам днес, оборотите играят и на газ, но не така осезателно.
Другото, което забелязвам е, че като пусна фаровете (на газ) оборотите падат и си остават там. Примерно от 1000 на 900. По някое време се забелязва леко играене на оборотите.
Май си хванах белята с тоя оборотомер, който си сложих- преди това нямах такива проблеми.... :lol:

Публикувано: 14 сеп 2007, 10:36
от cotecna
Какво смяташ че ти пречи оборотомера бе човек мисля че няма нищо общо щото ако си го объркал при свързването щеше да имаш постоянно проблеми а не само на фарове, я вземи погледни фаровете и стоповете нормално ли светят да не ти се губи някаде масата че може от това да товари, ама принципно ако не ти зарежда добре динамото или ако ти се сдухва вече акумулатора може да прави така щото се товари като си включиш фаровете

Публикувано: 14 сеп 2007, 10:44
от madboy
Не съм го объркал оборотомера. Не ми пречи. Просто като го нямах нямаше къде да гледам оборотите и не обръщах толкова внимание, понеже се ориентирах по слух.
Всичко свети нормално. Зареждането съм го мерил с волтметър- нямаше проблем. Акумулатора е на 1г., което не е гаранция, че е здрав, но пък паля без проблем.

Публикувано: 14 сеп 2007, 11:12
от vladislav
Ако това те успокоява и при мен е така :? и става и по лошо като се пусне и перката за охлаждане на вентилатора. Е то няма оправия ако е добре на бензин е лошо на газ или обратното, има и проблясъци когато и на двете горива е добре (напр. в понеделник), но после какво му става :?: Мислех че е от горивото, сипвано на различни бензиностанции, но от кои да се сипва вече незнам, не съм доволен от Лукойл и ОМВ, сипвах на ШЕЛ, но май и там вече се излагат (както пишат колеги от форума), но в България е така, не можеш да разчиташ на нищо.
Карай и да не ти пука, щом на газ няма проблем, майната му на бензина и без това е двойно по-скъп. И аз искам да работи добре на бензин, но ми писна и вече няма да търся причини.

Публикувано: 14 сеп 2007, 12:18
от madboy
А ми не ме успокоява. Падат ми оборотите на газ и на бензин, което не трябва да е така. Интересувам се от лечението.
:wink:

Публикувано: 14 сеп 2007, 13:28
от vladislav
Е аз исках да те успокоя :P , за лечение не мога да съм полезен, ако си с EFI може и да ти дам някой идея 8)

Публикувано: 14 сеп 2007, 15:08
от форд мк2
какви стойности дава волтметъра при пуснати фарове и отопление на заденият джам. ако те съмнява връзването на оборотомера го изключи и пробвай без него. но обикновено в такива ситуации се оказва проблемен е алтернатора.

Публикувано: 14 сеп 2007, 17:46
от petkoff_pl
madboy написа:А ми не ме успокоява. Падат ми оборотите на газ и на бензин, което не трябва да е така. Интересувам се от лечението.
:wink:
Ето това е лечението когато падат оборотите и за да вдигнеш самолета

http://vbox7.com/play:36934a61" onclick="window.open(this.href);return false; :P :P :P :P

Публикувано: 14 сеп 2007, 17:53
от madboy
petkoff_pl написа:............................
http://vbox7.com/play:36934a61" onclick="window.open(this.href);return false; :P :P :P :P
Изображение

Публикувано: 19 сеп 2007, 10:31
от madboy
форд мк2 написа:какви стойности дава волтметъра при пуснати фарове и отопление на заденият джам. ........
Акумулатор/неработещ двигател/ - 12.9 V
Работа на ПХ без консуматори - 14.2 /при 950-1000 оборота/
При вкл. перка на радиатора - 14.10
Вкл. моторче парно - 13.90
Вкл. парно + нагревател стъкло - 13.10
Вкл. габарити, фарове, парно, нагревател - 12.80
Вкл. -//- + перка радиатор -12.30 /аз се чудех защо акумулатора загива, когато съм в задръстване+дъжд+тъмнина/
Да тичкам ли за ремонт на алтернатора?

При включване на консуматорите оборотите намаляват? Нормално ли е?

Публикувано: 19 сеп 2007, 10:43
от cotecna
Тичкай първо да ти замерят акумулатора със товарната вилка дали държи ток, после да ти замерят плътноста на течноста в него, и чак тогава ако все още имаш проблем си мисли за други ремонти тия стойности дето си ги писал са нормални, само пробвай със светнати фарове и към 3000 об.мин. колко показва

Публикувано: 19 сеп 2007, 11:33
от DMX_a
Аз имах същия проблем с Опела миналата година. Мериха ми акумулатора гледаха кво ли не - всичко било наред, но един ден бях забравил фаровете и ток няма. .. И тъй като нямах много време че трябваше да пътувам направо купих нов акумулатор(75ампера) и всичко заспа. Другия го дадох на баща ми и той си кара с него без грижи вече 9-10 месеца.След това се разясни че музиката ми е дърпала много ток и за това.Пробвай с такъв акумулатор за предпочитане сравнително нов и ако работи нормално направо си купи ...

Публикувано: 20 сеп 2007, 10:27
от kEFi
...всеки товар изисква корекция в горивото (ако желаната величина е поддържане на едни и същи обороти). При липса на начин за влияние върху горивоподаването в зависимост от товара симптомите са по-скоро нормални. Е, в идеалния случай (не вземаме предвид горива, масла, свещи, датчици, филтри, настройки на бензин, на газ, на празен ход и т.н.)

Публикувано: 20 сеп 2007, 11:21
от madboy
kEFi написа:...всеки товар изисква корекция в горивото ...............
Е да, ясно, че трябва корекция на горивото. Но при мен се получава така, че като включа всичко и почна да ми се хаби акумулатора и ако загася двигателя после не може да се завърти стартера, защото не е останал ток.
Когато бях още със стария акумулатор се виждаше как при празен ход светлината на фаровете намаляваше, а при форсиране се увеличаваше. С този акумулатор в момента не се надблюдава същия ефект... засега.

Публикувано: 20 сеп 2007, 12:47
от kEFi
оттечки....
умираща клетка...
ниско ниво на течността...
лошо работещ алтернатор или по-скоро управлението му...

Публикувано: 21 сеп 2007, 22:14
от madboy
Днес ходих да ми проверят алтернатора.. всичко си е точно при него.
Акумулатора е нов.
Нагревателя на задния джам гепи много ток, напрежението пада с 1 волт като го пусна.
Не знам какво да правя- по-силен акумулатор, по-мощен алтернатор?

Публикувано: 22 сеп 2007, 10:08
от cocoff
1. "Игра" на оборотите 600-950, както пишеш, се чува и усеща осезаемо и без оборотомер. Как не си я усетил преди?
2. Алтернаторът, при включени всички консуматори, трябва да подава между 13 и 15V.
3. Без товарна вилка нищо не правиш.

Публикувано: 22 сеп 2007, 13:47
от madboy
cocoff написа:1. "Игра" на оборотите 600-950, както пишеш, се чува и усеща осезаемо и без оборотомер. Как не си я усетил преди?
2. Алтернаторът, при включени всички консуматори, трябва да подава между 13 и 15V.
3. Без товарна вилка нищо не правиш.
1. Като никога не е имало оборотомер на тая кола как да разбера, че има такава голяма разлика в оборотите?
3. Алтернаторът подава всичко точно, но като падат оборотите няма как да подаде нужното напрежение.

Публикувано: 22 сеп 2007, 14:20
от cocoff
Очевидно имаш готов отговор за всеки съвет, мнение и забележка.
Трябват ти нов алтернатор и акумулатор!!!!