Страница 1 от 2
Вдигане на обороти при включване на климатика!
Публикувано: 26 сеп 2007, 18:31
от geniy
Здравейте!Реших да си купувам фиеста модел 1996-1999 / известна и като фиеста/мазда / .Искам да питам колегите,които карат такива дали е нормално при включване на климатика оборотите да се вдигат на около 1300 и се задържат на толкова.Гледах няколко автомобила,но само един почти не променяше оборотите,но за съжаление имаше други недостатъци.Благодаря![/u]
Публикувано: 26 сеп 2007, 18:33
от Vaklin
Нормално е оборотите да се повишат. 1300 ми се струва много, но мнението ми не е меродавно защото не си написал поне дизел или бензин е колата.
Публикувано: 26 сеп 2007, 18:37
от geniy
Ами за бензин става въпрос-1,25 зетек!Но това ми се струва ненормално,ако се кара така колата в задръстване например и държи на празен ход такива обороти тя ще харчи 20/100.
П.С. То оставаше и дизела да държи такива обороти и ще хвръкна

малко майтап,но ако купя такава и ми държи такива обороти на включен климатик,направо ще полудея,а и шума ще е доста според мен?
Публикувано: 26 сеп 2007, 18:43
от AX!S
geniy написа:Ами за бензин става въпрос-1,25 зетек!Но това ми се струва ненормално,ако се кара така колата в задръстване например и държи на празен ход такива обороти тя ще харчи 20/100.
Чак пък 20... Може с литър-два да ти се вдигне разхода, не повече.

Публикувано: 26 сеп 2007, 19:15
от geniy
AX!S написа:geniy написа:Ами за бензин става въпрос-1,25 зетек!Но това ми се струва ненормално,ако се кара така колата в задръстване например и държи на празен ход такива обороти тя ще харчи 20/100.
Чак пък 20... Може с литър-два да ти се вдигне разхода, не повече.

Ако може без спам!Питам колегите с такъв модел!
Публикувано: 26 сеп 2007, 21:35
от demiro
Нормално е!Също е нормално,като караш по инерция на свободна,пак да са някъде около 1200.Като спреш отново стават 950.
Ти си от малкото,на които им работи,точно както трябва да е по книга.Преди време проведохме този спор,пусни едно търсене,че не се сещам къде беше.Той и Паци участваше си спомням....

Публикувано: 26 сеп 2007, 21:43
от geniy
demiro написа:Нормално е!Също е нормално,като караш по инерция на свободна,пак да са някъде около 1200.Като спреш отново стават 950.
Ти си от малкото,на които им работи,точно както трябва да е по книга.Преди време проведохме този спор,пусни едно търсене,че не се сещам къде беше.Той и Паци участваше си спомням....

Когато е в движение съм съгласен,но колите ги паля без да ги карам.Даже едната беше загряла и пускам климатика-хоп на 1200-1300!Спирам го-пада веднага на 900-1000!Но на климатик оборотите си стоят на 1200-1300 и не мърдат.Давам газ,пак падат до 1200 примерно.Карам друга кола с климатик и когато го пусна само за секунда,две вдига 100 оборота и се връща на 800 примерно / колкото трябва да е на празен ход и без климатик / .Толкова ли няма колеги с този модел фиестички?

Публикувано: 26 сеп 2007, 22:27
от paci
При мен са 900 с климатика на място със загрят двигател.
В движение нямам задържане на високи обороти при освобождаване от скорост.
Нямам ABS.
demiro написа:Той и Паци участваше си спомням....

Забравил съм!
Ако преценяваш, че е по темата намери го да си спомним.
Публикувано: 26 сеп 2007, 22:38
от AX!S
Ако може без спам!Питам колегите с такъв модел!
Яяяяя, малко са успокой.
Гледам все колеги с такъв модел ти отговарят.
Недейте да спамите!
Публикувано: 26 сеп 2007, 22:41
от geniy
paci написа:При мен са 900 с климатика на място със загрят двигател.
В движение нямам задържане на високи обороти при освобождаване от скорост.
Нямам ABS.
demiro написа:Той и Паци участваше си спомням....

Забравил съм!
Ако преценяваш, че е по темата намери го да си спомним.
И според мен трябва да държат 900 оборота с включен климатик.Явно са имали проблем,но 5 или 6 вече съм гледал и всичките с този проблем.И за друг проблем щях да питам,но намерих подобна тема макар и не достатъчно ясна и пълна.Става въпрос за едно заглъхване при подаване на газ.Направо колата се мъчи и тамън да загасне и хоп вдига оборотите.Много са мненията,но 100% отговор няма

Явно в БГ се вкарват само коли от моргите и ако клъвне някой ,клъвне.
Публикувано: 26 сеп 2007, 22:43
от paci
AX!S написа:Гледам все колеги с такъв модел ти отговарят.

М/у 1,25 и моята разликата не е голяма.
Освен да е в нивото на оборудване като в случая при мен липсва ABS но за на място едва ли е от значение.
Хидравликата освен ...
При навит до край волан моята вдига обороти но не съм се заглеждал на колко.
Публикувано: 26 сеп 2007, 22:43
от geniy
AX!S написа:Яяяяя, малко са успокой.
Гледам все колеги с такъв модел ти отговарят.
Недейте да спамите!
Това беше за Вас.Явно трябва да подсказвам,не става с дипломация!
paci написа:Хидравликата освен ...
При навит до край волан моята вдига обороти но не съм се заглеждал на колко.
Вярно,че се вдигат при навит волан,даже започва двигателя леко да "тресе" , но в случаите е с изправен волан.А ABS ще влияе на оборотите когато колата е в движение според мен?
Публикувано: 26 сеп 2007, 22:59
от paci
Моята не тресе, обаче хидравликата в този момент ми се струва доста шумна.
Ще трбява да се усетя някой ден да я сравня с една друга същата като моята.
Реакцията на мотора при подаване на газ при мен е мигновенна!
Тва на място на празен ход.
Ако е в движение има натоварване си чакаш да си дойде въртящия момент.Като доближи 3000 оборота все едно турбо се включва и се изстрелва.
Публикувано: 26 сеп 2007, 23:15
от geniy
paci написа:Моята не тресе, обаче хидравликата в този момент ми се струва доста шумна.
Ще трбява да се усетя някой ден да я сравня с една друга същата като моята.
Реакцията на мотора при подаване на газ при мен е мигновенна!
Тва на място на празен ход.
Ако е в движение има натоварване си чакаш да си дойде въртящия момент.Като доближи 3000 оборота все едно турбо се включва и се изстрелва.
Тресенето важи за Фокуса обаче.На Фиестите не съм ги въртял воланите,защото ме разочароват още с подаването на газта.При фокуса този проблем е от ЕГР клапана,но при фиестите точно от този модел си нямам и идея от какво може да е.Доколкото знам нямат такъв клапан?1,25 е по-новият мотор от 1,3 и 1,4,но в какво се състои разликата не знам?
П.С. Говоря за двигателите на фиеста от 1996-2000г. !То се подразбира ,де но да допълня за всеки случай
Твойта с тия 90 к.с. трябва да е "резачка" ?
Публикувано: 26 сеп 2007, 23:18
от AX!S
paci написа:М/у 1,25 и моята разликата не е голяма.
Между двигателя на моята и на твоята разликата също не е голяма, при мен също се качват оборотите при включен климатик и при рязко навиване на волана на място, но за кратко - това си е нормално.
Мога и цифри да кажа, ама гледам за някакъв много специален автомобил става дума тук, дето няма нищо общо с другите коли
Гений, нямаше нужда да удебеляваш и подчертаваш, прочетох какво си написал, но май ти не си чел аз какво написах. Разход 20/100 не може да имаш заради климатика. Ако наистина е такъв, търси си проблема другаде, всеки ще ти го каже, дори и да кара Москвич.
Публикувано: 26 сеп 2007, 23:21
от paci
geniy написа:Твойта с тия 90 к.с. трябва да е "резачка" ?
Исках да бега и ме радва до момента.
Има си EGR и маркучите се намират под всмукателните колектори.
Огледай ги да не са нещо напукани.
Ако ще е само в тях проблема сваляй цената и вземай

Публикувано: 26 сеп 2007, 23:30
от geniy
AX!S написа:Между двигателя на моята и на твоята разликата също не е голяма, при мен също се качват оборотите при включен климатик и при рязко навиване на волана на място, но за кратко - това си е нормално.
Мога и цифри да кажа, ама гледам за някакъв много специален автомобил става дума тук, дето няма нищо общо с другите коли
Гений, нямаше нужда да удебеляваш и подчертаваш, прочетох какво си написал, но май ти не си чел аз какво написах. Разход 20/100 не може да имаш заради климатика. Ако наистина е такъв, търси си проблема другаде, всеки ще ти го каже, дори и да кара Москвич.
Това "20" е хипотетично,защото нямам такава фиеста и при положение,че държи 1300 оборота на празен ход с включен климатик със сигурност няма да харчи 1-2 литра отгоре, а доста повече.И в моя случай за 8 км да се прибирам за 30-40 минути ,направо не ми се мисли какъв ще ми е разхода.Според мен дори ще е над 20 и лесно може да се пресметне
И не става въпрос за един автомобил! И ако не искаше да се заяждаш,можеше простичко да кажеш-"мойта е еди каква си,държи ми еди колко си обороти и харчи еди колко си" .Както paci може да отговори точно ,така и Ти май можеше?
paci написа:Исках да бега и ме радва до момента.
Има си EGR и маркучите се намират под всмукателните колектори.
Огледай ги да не са нещо напукани.
Ако ще е само в тях проблема сваляй цената и вземай

Ами те са така лъснати и наточени,че и маркучите все едно са от магазина.Става въпрос за 4 автомобила от автокъщи и 3 от частни обяви / които обаче имаха и доста други кусури / .
Щом имат ЕГР ми е ясна работата.Паци,знаеш ли колко струва нов?
П.С. Че за фокусчето е леле-леле
AX!S написа:paci написа:М/у 1,25 и моята разликата не е голяма.
Между двигателя на моята и на твоята разликата също не е голяма, при мен също се качват оборотите при включен климатик и при рязко навиване на волана на място,
но за кратко - това си е нормално.
Мога и цифри да кажа, ама гледам за някакъв много специален
автомобил става дума тук, дето няма нищо общо с другите коли
Гений, нямаше нужда да удебеляваш и подчертаваш, прочетох какво си написал, но май ти не си чел аз какво написах. Разход 20/100 не може да имаш заради климатика. Ако наистина е такъв, търси си проблема другаде, всеки ще ти го каже, дори и да кара Москвич.
Аз изрично пиша,че фиестите ги държат тези обороти не за кратко,а постоянно на празен ход при включен климатик!Подчертаното вижда ли се добре?Че пак се чете между редовете?А доколко си прочел хубаво се вижда,просто нямам думи.
Публикувано: 27 сеп 2007, 08:32
от cocoff
Моята при включен климатик си мени оборотите на празен ход, а в движение й пада мощността при вкл. на компресора. Приел съм го за нормално и не ми пука

Публикувано: 27 сеп 2007, 14:22
от paci
geniy написа:Щом имат ЕГР ми е ясна работата.Паци,знаеш ли колко струва нов?
П.С. Че за фокусчето е леле-леле

Верно си развлече ужасно много темата с последователните си мнения.
Опитай се да се събереш в едно като отговор на предходните.
Незнам какво толкоз може да се уврежда на EGR-то че да струва некви пари.
Един колега я кара същата такава като моята 1,4.
Имал ядове с оборотите но какво е било поведението едва ли може да ми обясни. Много е треснат горкия.
Бях пускал и тема по неговия проблем преди да купя моята.
Оказали се напукани маркучи на EGR.
Смени ли са ги с маслоустойчиви такива с подходящ диаметър.
Моите маркучи са перфектни но съм ги свалял да видя кво стаа там.
Има някакъв ... незнам дали може да се нарече клапан защото не затваря много плътно.
Имаше малко гадости и го наръсъх с WD-40 та се поочистиха.
Сега като се прибирах от бач пуснах климатика малко и за профилактика понеже не е пускан отдавана и ми играеха оборотите но не постоянно.
Климатика трябвало да се проверява на 2 години. Моя от как съм я взел не съм го гледал и нямам идея кога е гледан преди това. Може да се нуждае от допълване.
Публикувано: 27 сеп 2007, 15:34
от fiestazetec
Ето и моето мнение и впечатление от мойта Мазда/ Фиеста :
на спокойно, в включен климатик не стига стрелката на оборотомера до 1000 оборота, мисля 800-900 има. 1300 оборота е малко в повече.
Понеже винаги има нещо като леко придърпване по тия хълмове дето карам, и с климатика е малко по-зле. Иначе като я спра, загряла, пак не стига до единичката на оборотомера. Сменени са всичките консумативи, може и от това да е, ще следя този показател.