Страница 1 от 1
Реглаж на клапани - Помощ!!!
Публикувано: 30 сеп 2007, 09:26
от dan_koloff
Здравейте. Трябва да си регулирам клапаните на ''Бръмбъра'', та въпроса ми е: Някой може ли да ми помогне да ги регулираме или да ми каже как да си ги регулирам? Просто не искам да ходия в разни сервизи да ми ги регулират... Ако някой може да ми помогне да ги регулираме няма да е зле... Ще си заплатя за удоволствието...

Публикувано: 30 сеп 2007, 11:50
от Vaklin
При теб регулировката най-вероятно е с пулове. Смукателните са на 0.20, изпускателните на 0.30 или 0.50 ако има надпис на капака на клапаните. Регулират се на студено. Трябва да разполагаш с луфтомерни пластини (20 кинта в магазина) и ако е с пулове и с микрометър (30 кинта втора ръка). След като определиш с какво си (повдигачи или пулове) ще ти напиша и подробно как и какво да мериш и какво да правиш. Свали капака на клапаните и постни една снимка тук. Хем ще получиш обяснения по картинка.
Публикувано: 30 сеп 2007, 19:29
от venom4o
този форд не е ли със саморегулиращи клапани? Според мен ако ти тропат са за смяна пуловете или маслените повдигачи
Публикувано: 30 сеп 2007, 21:00
от Vaklin
Този двигател не е с хидрвлични повдигачи. Поне автодатата мисли така. Пуловете са "регулировка". Продават се с различни дебелини. Не става всяко мъртво желязо, защото са термично обработени.
Публикувано: 01 окт 2007, 11:33
от dan_koloff
Vaklin написа:При теб регулировката най-вероятно е с пулове. Смукателните са на 0.20, изпускателните на 0.30 или 0.50 ако има надпис на капака на клапаните. Регулират се на студено. Трябва да разполагаш с луфтомерни пластини (20 кинта в магазина) и ако е с пулове и с микрометър (30 кинта втора ръка). След като определиш с какво си (повдигачи или пулове) ще ти напиша и подробно как и какво да мериш и какво да правиш. Свали капака на клапаните и постни една снимка тук. Хем ще получиш обяснения по картинка.
Благодаря за бързия отговор. Аз лесно ще го разглобя, но вече започнах да се замислям да ли си струва да ги регулирам. Няма ли пак да се разтропат след известно време? И вече се замислям да ли си струва изобщо да ги регулирам... Според вас струва ли си, да се регулират?

Публикувано: 01 окт 2007, 14:18
от cocoff
Дали си струва сам ще си решиш, според това какво й е на колата. Това е най-благодатното двигателче за реглаж.
1.Намери из справочниците точните луфтове. Някои по-нови ендури имат лепенки на капака със стойностите.
2.Със сигурност определи, кои са изпуск. и кои всмукат. клапани!!!
3.Застопоряваш задните гуми, леко вдигаш предните. Включваш на 2-ра.
4. С въртене на предна гума прицелваш луфта да е максимално отворен.(Това е един от начините)
5. Гайките би трябвало да са самозаконтрящи се(стегнати са много яко и нямат контрагайка)-използвай хубав и як инструмент.
Публикувано: 01 окт 2007, 15:35
от dan_koloff
Vaklin написа:При теб регулировката най-вероятно е с пулове. Смукателните са на 0.20, изпускателните на 0.30 или 0.50 ако има надпис на капака на клапаните. Регулират се на студено. Трябва да разполагаш с луфтомерни пластини (20 кинта в магазина) и ако е с пулове и с микрометър (30 кинта втора ръка). След като определиш с какво си (повдигачи или пулове) ще ти напиша и подробно как и какво да мериш и какво да правиш. Свали капака на клапаните и постни една снимка тук. Хем ще получиш обяснения по картинка.
Купих си Луфтомерни пластини 5.5 лв. комплекта от 0.05 -1.00 мм - ще станат ли? Проверих и за цената на гарнитурата за капака 5 - 6 лв. в МП... Но още се чудя дали да го отварям, да не стане по лошо...
cocoff написа:Дали си струва сам ще си решиш, според това какво й е на колата. Това е най-благодатното двигателче за реглаж.
1.Намери из справочниците точните луфтове. Някои по-нови ендури имат лепенки на капака със стойностите.
2.Със сигурност определи, кои са изпуск. и кои всмукат. клапани!!!
3.Застопоряваш задните гуми, леко вдигаш предните. Включваш на 2-ра.
4. С въртене на предна гума прицелваш луфта да е максимално отворен.(Това е един от начините)
5. Гайките би трябвало да са самозаконтрящи се(стегнати са много яко и нямат контрагайка)-използвай хубав и як инструмент.
На колата нищо и няма само дето ме дразни това тракане...

Имаш ли идея дали някъде в нета има справочна литература за Форд Ка, защото аз не намирам нещо...
Публикувано: 01 окт 2007, 19:50
от cocoff
Ако не си го правил, викни някой, дето е

Публикувано: 01 окт 2007, 20:05
от Vaklin
Колкото да премериш нищо лошо не можеш да направиш. Вдигни колата на крик. Включи на пета. Върти вдигнатото колело само по посока на движението. В момента когато ексцентрика или гърбицата или както искаш му казвай се намира вертикално и сочи нагоре бъркаш с луфтомерната пластина от по-тънка към по-дебела. Трябва да влиза тегаво, но да влиза. Процедурата се прави на абсолютно изстинал двигател!