кажете местата на 3-те филтъра при Мондео
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
- Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
кажете местата на 3-те филтъра при Мондео
Основната цел е да спестя от сервизи малко пари.....Колеги , взех си масло , имам приятел с канал които ще ми даде да го използвам , и съм грамотен да си източа маслото и да си сложа новото без да я съсипа , не че е много сложно но.... за мен е това което искам да ви помоля е да ми кажете местата на 3-те филтъра и по-точно хората които карат мондео , въздушния съм го намерил в една черна кутия от дясно ама не знам точно , за това прилагам една снимка (използвал съм от двигател 1.8 а не от 1.6 като моя но разлика предполагам няма.Затова само кажете какво има там където е оградено с съответния цвят или ако не са там филтрите къде са
п.п. Уча се още - имаите търпение и помогнете моля (Имам и веригата за свалянето на масления филтър и всички нужни инструменти)
[img][img]http://i.data.bg/07/10/03/588312_orig.jpg[/img][/img]

п.п. Уча се още - имаите търпение и помогнете моля (Имам и веригата за свалянето на масления филтър и всички нужни инструменти)
[img][img]http://i.data.bg/07/10/03/588312_orig.jpg[/img][/img]
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въздушния филтър се намира в кутията оградена с черно
Под кутията с червено се намира дифузора, самата кутия е празна
Кутията в синьо също е празна.
Филтъра за купето се намира зад (откъм купето) кутията оградена с червено. За да стигнеш до него трябва да свалиш пластмасовата, черна решетка под прозореца, където са чистачките.
За да видиш масления филтър трябва да легнеш под колата и да го търсиш в дясната част (по посока на движенето) на двигателния отсек.
Под кутията с червено се намира дифузора, самата кутия е празна
Кутията в синьо също е празна.
Филтъра за купето се намира зад (откъм купето) кутията оградена с червено. За да стигнеш до него трябва да свалиш пластмасовата, черна решетка под прозореца, където са чистачките.
За да видиш масления филтър трябва да легнеш под колата и да го търсиш в дясната част (по посока на движенето) на двигателния отсек.
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
- Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Мерси и на 2-мата те филтрите били на разл. място бре , а иначе един малък въпрос допълнително - разбрах къде е филтъра за купето... но не знам какво точно е това за купето , моята няма климатик
нещо свързано с парното е може би , и още да попитам знам къде е въздушния и масления вече ама не знам къде е горивния, тука е също мястото да попитам моя двигател има 2 ролки или се бъркам 


- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Горивният филтър се намира точно до резервоара от дясната страна отпред, като си под нея в канала, сменя се лесно. Поленовия филтър на купето е подобен на въздушния, само дето е по-тесен, държи се на две щипки от двете страни, внимавай при монтажа, да не вземе да ти тече и влиза вода през вентилатора в купето. Ако ти е затлачен поленовия филтър в купето влиза мноооого малко пресен въздух. Моя като го свалих беше като кирпич, още с оригинален надпис форд. След 9 години, аз бях първия който го сменяше явно, а той по книга се сменя на 3 години.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Разбирам, че човека пита за смяна на не един, а няколко филтъра и за тези 3-4 неща ще си плати не малка сума.
Обаче за маслото специално сте прави, най-малкото че смяна на масло струва 5 лева. Толкова поне аз платих на Радиал (под моста Чавдар, София) преди 5 хиляди км (значи преди 4 месеца е било).
За другите филтри човека вероятно има право, не съм сменял и не знам но сигурно има повече чаркове за развиване и завиване докато смениш филтъра който искаш. За маслото специално не си струва - даваш 5 лева и си ОК. Или както казвате - купуваш масло и филтър от на официалния доставчик склада и те ти го сменят на място.

Обаче за маслото специално сте прави, най-малкото че смяна на масло струва 5 лева. Толкова поне аз платих на Радиал (под моста Чавдар, София) преди 5 хиляди км (значи преди 4 месеца е било).
За другите филтри човека вероятно има право, не съм сменял и не знам но сигурно има повече чаркове за развиване и завиване докато смениш филтъра който искаш. За маслото специално не си струва - даваш 5 лева и си ОК. Или както казвате - купуваш масло и филтър от на официалния доставчик склада и те ти го сменят на място.

Последна промяна от orlinm на 04 окт 2007, 09:28, променено общо 2 пъти.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Напълно те подкрепям! Пари от смяна на филтри и масло не знам дали ще икономисаш, но удовлетворението е голямо. И след всеки макар и дребен ремонт, който си направил сам, отношенията ви с колата ще стават все по-специални (това наистина го мисля!!!)Aicken написа:...искам да се науча сам да ги правя тези работи...
Успех!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Да беше пил една рикия ти поразгрее мозъка преди да пишешmrdds написа:Грешен е метода на изливане на маслото при студен мотор щото щяло да се утаи на дъното.

Кво му е грешното?
Ако се точи след изгасване на мотора колко трябва да чакам да се стече това което горе ?
Като е студен и се е стекло в картера, отвиеш пробката кво ще стане? Няма да изтече ли?
Е и аз сега дадох пари да ми сменят филтрите и маслото и са го точили на топло ама кво да се прави като се разглезих нещо па и спекох с отварянето на кутията на въздушния филтър.
Не ме притеснява особенно, че е останало от старото масло защото го смених доста преди да има нужда. Като я купих май беше обслужена нещо защото маслото беше бистро и почерня до 1000 километра точно кога събрах пари да си и направя задължителното обслужване след закупуване и тогава пак смених маслото.
Aicken, УСПЕХ!
По Ладата и Ескорта за много малко неща съм ходил на майстор.
Ама сега пуста глезотия ...

-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
- Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Баце не ме разбираите погрешно че сам стиснат , но в софия може би конкуренцията е голяма и може да е 5 лева но в пазарджика на 2 места ми искат по 20 лева за смяна на масло , казвам ами приятели , ами ако си го купя от вас? да , без пари е смяната ако си го купиш при нас. Зарадвах се . Даите ми една туба мобил супер С 10в40 , ок няма проблем - 80 лева.orlinm написа:Разбирам, че човека пита за смяна на не един, а няколко филтъра и за тези 3-4 неща ще си плати не малка сума.
Обаче за маслото специално сте прави, най-малкото че смяна на масло струва 5 лева. Толкова поне аз платих на Радиал (под моста Чавдар, София) преди 5 хиляди км (значи преди 4 месеца е било).
За другите филтри човека вероятно има право, не съм сменял и не знам но сигурно има повече чаркове за развиване и завиване докато смениш филтъра който искаш. За маслото специално не си струва - даваш 5 лева и си ОК. Или както казвате - купуваш масло и филтър от на официалния доставчик склада и те ти го сменят на място.


-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Евала ! Извинявам се за поста ми, ако е прозвучал неадекватно.Aicken написа: ...
Както cocoff казва - "голям кеф е да си си го направил сам"!
В този форум има достатъчно информация ако ползваш търсачката за да си смениш тези консумативи сам.
Аз само един проблем за себе си съм видял, когато искам да си ремонтирам нещо сам - проблема е в инструментите. Нищо друго - просто за някои неща си трябва инструмент.
Ако имаш достъп или приятели с набор от авто-инструменти си го направи сам, после ще си пиеш ракията с кеф

paci: Опитвай се да редактираш цитатите!
кво да им редактирам ве паце? Не разбрах какво му има на цитата
огромен беше
Последна промяна от orlinm на 04 окт 2007, 09:29, променено общо 1 път.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
да така е кефът е голям
Само нещо ме притиснява - маслото дето си взел. Като взех колата беше с 5-30 на форд. Като правих спървата смяна смених с масло като двойто. Хорате взеха да ме питат дали не е дизел (тракат клапани та знае ли се). Смених -5-30 форд не можеш да чеуш колата....., а не е по-скъпо
Хващам се на бас, че и трите фиртър ще ги смениш да 15 мин.. Въздушният е в кутия на щипки и инструмент не ти трябва, масленият ена достъпно място, бензиновият също - развиваш две винчета вадиш маркучите и си го махнал
Успех!
Само нещо ме притиснява - маслото дето си взел. Като взех колата беше с 5-30 на форд. Като правих спървата смяна смених с масло като двойто. Хорате взеха да ме питат дали не е дизел (тракат клапани та знае ли се). Смених -5-30 форд не можеш да чеуш колата....., а не е по-скъпо
Хващам се на бас, че и трите фиртър ще ги смениш да 15 мин.. Въздушният е в кутия на щипки и инструмент не ти трябва, масленият ена достъпно място, бензиновият също - развиваш две винчета вадиш маркучите и си го махнал
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
- Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Незнам за твоя форд но моя все пак е на 170 хиляди , досега е каран с 10в40 и няма тракане..... 5в30 е препоръначо за него в каталога но когато е нов..... 10в40 е добър избор според мен , по-натам ако не работи добре ще пишаred написа:да така е кефът е голям
Само нещо ме притиснява - маслото дето си взел. Като взех колата беше с 5-30 на форд. Като правих спървата смяна смених с масло като двойто. Хорате взеха да ме питат дали не е дизел (тракат клапани та знае ли се). Смених -5-30 форд не можеш да чеуш колата....., а не е по-скъпо
Хващам се на бас, че и трите фиртър ще ги смениш да 15 мин.. Въздушният е в кутия на щипки и инструмент не ти трябва, масленият ена достъпно място, бензиновият също - развиваш две винчета вадиш маркучите и си го махнал
Успех!
Изникна още 1 въпрос дето не е свързан с филтрите - разбрах че Мондеото има цели 3 ролки



-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
- Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Ами един пример - преди като като ходех на работа сипвах 20 лева и не ми оставаше почти нищо , сега като ходя същите километри а виждам че стрелката е на различна позиция и ми остава малко повече.малко ама повече нали , а иначе основната разлика е в това че преди като дадеш газ си вървеше , но сега набира по лесно и бързо , ама разликата се чувства защото мисля че преди е карана с гадно масло , щото откакто съм я взел и не съм го сменял то беше повече от полвината ама аз викам да си сложа мое , онова беше едно по-черно и по гъсто - би трябвало да е минерално...... това е полусинтетично на мобил и не е евтино така че разлика има , а и трака по малко1.8d написа:Каква е разликата...ако си сложил ароматизатор като сменя филтъра на купето мирише на хубаво..иначе невиждам каква разлика може да се почувства

А иначе да те питам ти колко време си карал бензинова кола , щото с тоя дизел може и да не усетиш разлика като сменяш масла и филтри , от тракането няма как да се усети просто

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта