Страница 1 от 2

проблем - Puma 1,7

Публикувано: 26 окт 2007, 23:26
от jordik
Здравейте,днес си водих котето на диагностика на двигателя и майсторчетата казаха,че има проблем.
Джаджата която променяла наклона на единия разпределителен вал не работела и двигателя не работел на пълната си мощност.
Ходих в Мото-Пфое и тази джаджа струва 860 кинта.
Има ли начин за по евтино разрешаване на пролема.

Публикувано: 26 окт 2007, 23:35
от venom4o
Това Трябва да е датчик за положение на разпределителния вал? Така ли?

Публикувано: 26 окт 2007, 23:40
от jordik
Не знам,майстора му викаше ''Ванос''и това чудо коригирало ъгъла на разпределителния вал със всмукателните клапани.

Публикувано: 26 окт 2007, 23:52
от venom4o
Форд пума е много рядък... Виж някой от цужбина да ти го донесе това защото тука само ще ти скъсат нервите.. Или търси катастрофирала ,но шанса е малък .. Рядък модел е ! и недей да даваш толкова пари щото по добре да си купиш друг двигател за тия пари!

Публикувано: 26 окт 2007, 23:53
от paci
Знам, че единия вал там бил с променливо газоразпределение.
За това не се е говорило във форума.
Знам го от Disc!
Ако той изкочи с инфо добре.
Ако някой друг изкочи с инфо също добре, но едва ли ще можем да помогнем. :(

Публикувано: 27 окт 2007, 01:01
от cocoff
Газоразпределянето е оптимизирано за един конкретен режим на работа, напр. 4000 оборота. Колкото по далеч е ДВГ от този оптимум толкова по неефективно е газоразпределянето.
Идеята на променливото газоразпределяне е, то да се оптимизира за повече или всички режими на работа.
Първи са Фиат-1960, като те променят височината на лагерите и съответно на целия разпред. вал. Следват, GM, Alfa Romeo, та накрая всички го използват. Техническите решения са много, но в осн. линии са свързани с промяна положението на разпр. вал, или промяна положението на повдигачите и пр., но все със същата цел. През 1992 БМВ въвежда системата VANOS, вероятно затова монтьора я нариза така, макар че Форд си има собствена система.
До скоро при DOHC се е променяло положението само на единия вал, но вече се променя и на всмукателните клапани, което естестевено позволява достигане на още по-голяма мощност.

Публикувано: 27 окт 2007, 04:21
от Gate
Мисля,че в момента предимно японците и бмв използват тази система,очуден съм ,че и тук я има :shock: мотора 1.7 ли е?Между другото май при бмв вала се измества със 12градуса май,което не е малко,има малко икономия и екология,но мощност+май не!

Публикувано: 27 окт 2007, 08:30
от jordik
Мотора е 1,7 125к.с казаха ми,че ако се оправи ще ми падне разхода и ще се вдигне мощноста макар че при последното зареждане с 32л минах 400км.
Питам се дали да карам на други майстори.

Re: проблем

Публикувано: 27 окт 2007, 09:16
от cocoff
jordik написа:...днес си водих котето на диагностика на двигателя...
А ти по какъв повод я води на диагностика? Разходът дето го даваш, според мен си е нормален.

Публикувано: 27 окт 2007, 09:26
от schrack
Кой знае какъв мухал я гледал най хубаво отиди при още двама за да свериш казаното инфо. а иза горивото сякаш май множко ми се вижда и на мене но това смесен разход ли е ??

Публикувано: 27 окт 2007, 10:23
от jordik
Карах я на диагностика не защото ме притеснява разхода,това е смесен повечето градско,а защото при тръгване за около 10-15сек.поддържа много високи обороти от порядъка на 3000-3500об/мин. при отпуснат педал на газта.

Публикувано: 27 окт 2007, 10:29
от paci
Gate хуу че се усети да уточним.
Това промеливо газоразпределение е май само при двигателя 1,7.
За тва е хубаво като се пита да знаеш какво караш, за какво питаш и да се напише иначе метаме боб :)

Gate, двигатели с които са оборудвани Пумите и двувалките на Фиеста МК4 са японска разработка.
За другите ненам не ми е толкоз голяма главата :)
cocoff се рови нека каже. Не много по темата но поне да се информираме.

Разхода който е дал jordik за мен е нормален.
Аз съм докарвал моята до 9 смесено.
Не питайте как е карана :oops:

Само заради този разход ли си тръгнал да човъркат котето? :(
Слушаш май некви Голфаджи и Опелджи дет лъжат повече от наще управници. :)

Ненам дано са печени тези майстрочета и да не те подвеждат.
Стягай Пумата и не се давай на разни келеши дет плюят по Форд.
Ще е голям зор да намериш в морга такъв двигател и да го дават на части.
Има вероятност да вземеш джаджата от такъв двигател и тя също да не работи.
Ненам дири и рискувай.
Един си дири 2 години скоростна кутия за такава като моята остай, че няма ами на едно място намерихме подобна и искаха 700 кинта. Намерихе на 50 оня ден :) е верно с проблем де но него тва не го бъркаше.
jordik написа: ... а защото при тръгване за около 10-15сек.поддържа много високи обороти от порядъка на 3000-3500об/мин. при отпуснат педал на газта.
Цъфнало ти е мнението докъто съм писал моите съчинения.

Тия обороти на студено ли като я палиш ги подържа?
Студен имам в предвид прибрал си се вечерта и сутринта палиш да отиваш на бач.
А не че е студено времето :)
Сега в студеното моята като запали качва до 2000

Публикувано: 27 окт 2007, 13:49
от traqn_savov
а другите като нямат това как вървят изобщо.....

тя оптимизира но не прави чудеса....

Все пак 800 са си много пари, потърси второ мнение..

Публикувано: 27 окт 2007, 17:25
от cocoff
Ford въвежда тази система през 1998 най-напред при Contour/Mystique и Escort.
Както Gate каза, основното предназначение е за екология, а икономията и мощността са покрай другото. Аз лично не виждам как оботротите ще скочат на 3000 от нарушено газоразпределяне...Зачисти си клапана за празен ход за всеки случай, щото 3000 си е цифра, особено на студа. Ако не го прави всеки път тоя номер, може да е и темп. датчик-те понякога си бачкат когато им е кеф.
Е гo VANOS-а(не намерих системата на Форд). Ангренажното зъбно колело е от две части фиксирани със зъбчатки. Като напъне хидравликата, зъбчатките завъртат вала спрямо ангренажното зъбно колело(изпреварване или закъснение - ЕКУ-то решава). С червените стрелки е новото положение на гърбиците.
---------------
Диста стари данни - кой на кои клапани :
Audi V8 - всмук.
BMW Double Vanos - всмук. и изпуск.
Ferrari 360 Modena - изпуск.
Fiat (Alfa) SUPER FIRE - всмук.
Ford Puma 1.7 Zetec SE - всмук.
Jaguar AJ-V6 and updated AJ-V8 - всмук.
Lamborghini Diablo SV engine - всмук.
Porsche Variocam - всмук.
Renault 2.0-litre - всмук.
Toyota VVT-i - всмук.
Volvo 4 / 5 / 6-cylinder modular engines - всмук.
-----------------
А това е VALVETRONIC(avi)
http://www.fh-meschede.de/public/bechtl ... chwenk.avi" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 27 окт 2007, 21:29
от jordik
Благодаря на всички за мненията и съветите засега ще си я карам така не
вярвам да стане по-зле.И без да работи тази джаджа колицата върви много добре 180км/ч.на равен път при 5500об/мин.Ако намеря тази част по-евтино ще я сменя и ще пиша каква е разликата.

Публикувано: 28 окт 2007, 00:36
от mITE
Gate написа:Между другото май при бмв вала се измества със 12градуса май,което не е малко,има малко икономия и екология,но мощност+май не!

не вдига мощтноста :arrow: вдига въртящия момент на по ниски обороти>направено е за достигане на макс. конски сили на по ниски обороти! :wink: :twisted:

Публикувано: 28 окт 2007, 01:04
от HACKO
Тоя, как разбра че не работи, боб ли метна? Не мисля че тази система може да се провери без специална апаратура.

Публикувано: 28 окт 2007, 07:34
от Vaklin
Ми например ако клапанът не дава верига при проверка с обикновен мултицет. Друг пример. В режим в който трябва клапанът да е сработил и да предизвиква изместване на вала на смукателната страна го изключваме и няма никаква промяна в работата на двигателя. Вариант 3. Практически всички фордове се поддават на диагностика по стандартен OBD протокол. Закачваш някакъв кирлив скенер и той ти плюе съответната грешка. Ама това за грешката го хващаме още при вариант 1 с мултицета. Вариант 4. Ако опашката на вала е видима без разглобяване на двигателя, обикновен стробоскоп ще свърши прекрасна работа. Само трябва да се вземе сигнал от датчика на коляновия вал за да не се получават заблуди с изпреварването на запалването.
Още съм на ниво тенекии с пумата и не съм вниквал в проблематиката на точно този двигател. Но начини за диагностика има много. Мислене му е майката.

Публикувано: 28 окт 2007, 08:00
от cocoff
На Форд системата е с клапан, който мести разпред. вал, така ли? Не съм я виждал. Качи някоя картинка ако имаш :)

Публикувано: 28 окт 2007, 12:34
от Vaklin
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Cam_Timing_(Ford" onclick="window.open(this.href);return false;)
(думата (Ford) е също от линка, но както и да опитвах, форумът не интерпретира правилно таговете)

Изобщо, напиши в google.com VVT, variable valve timing, variable cam timing и т.н. и чети на воля. В уикипедията са описани всички вариации по темата.

Отчитай, че моторът 1.7 на пума е минал покрай фордовите. Само надписът и управлението са на форд. Останалото е японско. Говоря за Zetec-S. По тази причина и информацията в интернет за него е безкрайно оскъдна.