Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!

Мнение от Неделчо Неделчев » 13 ное 2007, 00:54

Трагедия! :cry: :cry: :cry:
Кочината взе да пали с нечевешки мъки втора сутрин. :cry:
А нощува в гараж и я покривам отпред с две робошки. :(
Свещите са нови. Акумулаторът е съвсем нов.
Заредих и напълних от ОMV дизел. Но сутринта подгрявам по три-четири пъти преди да завъртя ключа до палене и накрая само се мъчи..така няколко пъти към 10 минути докато не завърти.
След 5 минути след чудото да запали най-накрая идва следващата мъка. Вкарване на първа предавка и изкарване от гаража. Да ама не може! Първа въобще не влиза и с две ръце :shock: На втора тресе и аха да угасне. :shock:
Няма толкова насъбрана мъка да палиш сутрин Мондео при + един градус! :shock: А как ще палая под нулата, като паднат температурите?! :cry: :cry: :cry:
И най-вбесяващото...след 20-25 км., като загрее мотора пее, първа влиза, като мед в масло и всичко е на шест, сякаш нищо не е имало преди 20 минути.
Полудявам от яд.
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън. :x

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 13 ное 2007, 01:11

Въпреки, че има ужасно много и то пресни-пресни пуснати нови теми за трудно палене на дизел при ниски температури ама кой да чете и да се съсредоточите на едно място за да ви е удобно.

Като спомена и скоростна кутия.
Я да пробваме едно нещо с което преди години налучках проблема на един пич.
Остави вечерта на 4-та и дръпни ръчната да не побегне :)
Като се качиш сутринта просто я освободи от скорост и не ръгай повече лоста по други предавки (гледай да не стане и случайно).
Дръж съединителя натиснат докъто въртиш да палиш.
Ако запали по-лесно ще видя да ти изровя темата.
Като запали, плавно отпусни съединителя и я остави да поработи на празен ход .... незнам колко време, просто я изчакай да развърти маслото в ск. кутия и да видим какво ще стане.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 13 ное 2007, 11:20

Праблемите ти са доста и преди да продължа бих искал да знам следното:
Поверявал ли си нивото на маслото на скоростната кутия и двигателя?
Гледал ли си двигателя как работи на място (при вдигнат капак)?
Някаква профилактика на стартера да си правил?
И дали изобщо някой, който разбира е гледал колата до сега?

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Мнение от Неделчо Неделчев » 13 ное 2007, 14:46

nikolovvd написа:Праблемите ти са доста и преди да продължа бих искал да знам следното:
Поверявал ли си нивото на маслото на скоростната кутия и двигателя?
Гледал ли си двигателя как работи на място (при вдигнат капак)?
Някаква профилактика на стартера да си правил?
И дали изобщо някой, който разбира е гледал колата до сега?
Масло има и в скоростната кутия и в мотора достатъчно.
Гледах ги преди 3-4 дена.
Не съм такъв отвеян да не ги следя със спирачната течност.
Проблемите с първа предавка и паленето са само при студ.

Колата не я карам от месец-два или три, а от много дълго време. Застудее ли и почват мъките.


Ще оставя довечера на четвърта предавка да нощува според съвета ти Паци и утре ще видя ще запаля ли поне с по-малко мъка.
Аз я оставям най-често на свободна или първа.
Ръчна не опъвам никога в тоя студ. Трябва да съм луд.

Случва се по навик някой път да я опъна и като се сетя след 2-3 часа съм се връщал да я освободя.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 13 ное 2007, 19:06

Имали електронен блок за управление тоя дизел..

Защото ако има може и да е от температунен сензор.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Мнение от Неделчо Неделчев » 13 ное 2007, 19:43

traqn_savov написа:Имали електронен блок за управление тоя дизел..

Защото ако има може и да е от температунен сензор.
Не.
Най-обикновен първобитен turbo-diesel.
Освен ABS-ът, двата еърбега и ел.пакета - стъкла и прочие, друга електроника, не знам да има.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 13 ное 2007, 20:43

значи единственната електроника е в радиото :oops: :oops: :lol: :P :P :P

Да не е нафтата да се връща, и помпата да е на сухо...

Пробвай сутринта първо ръчно подкачване, и ако запали по лесно, едното от винчетата беше клапанче, остана и то да не уплатнява..
а имаш и един авансатор докато е студена, една биметална пластина върти няк ва врътка която действа в увеличение на цикличното количество гориво, и бла бла бла така на татъка..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 14 ное 2007, 08:56

Подгревателните свещи са един от най важният фактор за дизела особенно във зимният сезон без тях се получава същото което казваш така че не е лошо да погледнеш и тях но..........не да ги мериш с уред а да ги извадиш и да видиш колко се зачервяват и дали са от една и съща марка (имал съм и такива случай) това е всичко друго е второстепенно.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 ное 2007, 09:28

Неделчо, комшията го гледах как се мъчи от доста време с паленето.
Форда е Орион обикновен дизел и по принцип е по чувствителен към компресията от турбодизела.
Та да се върна на думата си.
На студено върти като гламав по 15-20 секунди докото запали. Питах го що не вземе да го оправи, а той вика че акумулатора е стар и затова.
Да, ама не!
Като я изкара от двора на улицата и я угоси, за да затвори портата, след това колата си пали без проблем. За 10 м едва ли е загряла толкова.
И онзи ден вика оправих колата. Оказа се стартера и сега пали от четвърт оборот. Сложил един втора употреба и ела да видиш Форд и циганин работи ли през зимата.

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 14 ное 2007, 09:31

Както каза schrack свещите са от много голямо значение за тези двигатели.

1.Провери какво напрежение идва до свещите, ако е под 10V провери цялата верига.
2.Каква марка са ти свещите?
Имал съм следния случай:Сиерата започва да пали трудно - две свещи изгоряли (от 4 Бош).Сменявам и четирите с някакви от 4-5лв. и колата вече изобщо не пали.Купувам си Беру от 20-23лв./бр. и вече паля от четвърт оборот!
3.Смени си маслото в скоростите с подходящото.Казваш че има масло, но какво има не е ясно.
4.Виж какво те посъветва traqn_savov

Пиши докъде си я докарал :)
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!

Мнение от Атанас » 14 ное 2007, 11:03

Неделчо Неделчев написа:...
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън. :x
Не разбрах, като е студена колата стартера трудно ли върти или нормално?
Оборотомера взима "импулси" от генератора. Щом не показва вярно и пищи значи или ролката "3" или лагер на генератора "4" се опитват да блокират. От тук стартера се това и не може да развърти двигателя и съответно мотора трудно пали

Изображение

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 14 ное 2007, 11:08

Виенето ти е от ремъка на динамото .След голямото въртене идва заряда на акумулатора а той е доста голям консуматор боксува и оборотите ги показва ниски.
И една профилактика на стартера може да направи чудеса

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Re: Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!

Мнение от Неделчо Неделчев » 14 ное 2007, 15:07

Атанас написа:
Неделчо Неделчев написа:...
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън. :x
Не разбрах, като е студена колата стартера трудно ли върти или нормално?
Оборотомера взима "импулси" от генератора. Щом не показва вярно и пищи значи или ролката "3" или лагер на генератора "4" се опитват да блокират. От тук стартера се това и не може да развърти двигателя и съответно мотора трудно пали

Изображение

Когато е студена и по-точно, когато моторът не е пален от 10-тина часа, върти мноооооооого трудно.

Случва се, прибера се към 17.30 ч. от работа и я оставя навън от мързел...към 0.00 ч. излизам да я прибера в гаража и не мога да я запаля по 10 минути :shock:

николоввд - и с мен е същия проблем, като съседът ти, завърти ли един път, после пали без проблем,.,.,
всеки път..след канските мъки по първ. палене сутринта в гаража, я карам пред входа и се качвам до в къщи да пия кафе за 15 минути и слизам долу..въртя и пали от първия път :shock: ..въпреки че мотора е още много студен...запали ли ми един път повече не гасне! :shock: Проблеми с гаснене - нямам..а само с първоначалното стартиране! :shock:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 14 ное 2007, 16:50

traqn_savov написа: ... Пробвай сутринта първо ръчно подкачване ...

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 14 ное 2007, 21:27

Погледни стартера, обтяжната ролка и генератора. Имали сме случай на затегнала ролка - положението беше аналогично. Има някаква вероятност тъй наречения шалтер - контактите в бендикса да не са в ред и да има голям пад на напрежение върху тях.

В този ред на мисли не е зле да направиш ревизия на всички ремъци и ролки. Кога си ги сменял за последно?

Успех!

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Мнение от Неделчо Неделчев » 15 ное 2007, 00:54

Атанас написа:В този ред на мисли не е зле да направиш ревизия на всички ремъци и ролки. Кога си ги сменял за последно?

Успех!
Ъмм....преди 2 години и половина или преди около 38-40 000 км. ако не ме лъже паметта вече...
Но не са повече от 45 000 км.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 ное 2007, 10:03

Работата май се изясни. Ще споделя моя начин на работа.
Като имам проблем с нещо дребно (изключвам ДВГ, ск.кутия и диферанциал), отивам в моргата и си търся проблемния елемент. След това отивам в магазина и си купуван т.нар. "репеа кит" и се затварям някъде на спокойствие.
Следва пълно разглобяване (придружено със снимки на всяка стъпка да не объркам после нещо, а и с учебна цел), почистване, подмяна на дефектиралите и износени компоненти, смазване и сглобяване. По желание може и боядисване.
В твоя случай ще се сдобиеш с един напълно обслужен рициклиран стартер.
Следва сваляне на пистовия ремък. Сваляне на стартера и ревизиране на всички ролки и шайби по които той се движи. Това се прави с цел да се провери дали някъде нещо не затяга, защото всяко затормозяване на двигателя, респективно виене, свирене и други подобни е излишен разход на гориво и загуба от мощността му.
Ако всичко е в ред няма да е зле да смажеш лагерите на ролките и следва сглобяване - монтаж на стартера, монтаж на ремъка (може да го смениш, че е наближил 50 000) и обтягане.

icoc
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 14 ное 2007, 12:52
Модел на автомобила: MONDEO td 96g.
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от icoc » 15 ное 2007, 10:40

и моето мондео беше така,след три посещения в мото-пфое(последния беше за една седмица стоя там)нищо не откриха,смених помпата -сущата работа,какво ли не правих и не проверявах-НИЩО.каде ли още не ходих(наи зле са в супер-дизел)никои не може да ми каже защо трудно пали дори лятото.накрая сом си установих повредата(бяха няколко)сега пали от 4етварт(само като му покажа клю4а)мога да помогна ако огледам колата да вида сущия проблем ли е GSM0877528121

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 15 ное 2007, 10:52

icoc написа:...
ами ако не е същия проблем какво правим?

icoc
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 14 ное 2007, 12:52
Модел на автомобила: MONDEO td 96g.
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от icoc » 15 ное 2007, 12:30

ако не е сущия проблем 4акаме да да се стопли времето и тогава палим по лесно

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта