Страница 1 от 1
Фокус 1.6 дизел чукане в съеденителя или маховика
Публикувано: 14 ное 2007, 17:22
от bobitbg
Ако някой е имал следния проблем моля за съвет:???
При превключване на скорости и по скоро при натиакане и отпускане на съеденителя се чува чукане. Смениха ми маховика поради същата причина, но след 100-200 км. същата работа. Колата е на 20000 км и е в гаранция все още, но никой не може да реши проблема в МП.
Предварително благодаря за съветите.
Публикувано: 14 ное 2007, 21:36
от Атанас
Много е нова за да даваме съвети. Освен да досаждаш на МП друго не се сещам...
Публикувано: 14 ное 2007, 21:38
от HACKO
И кво ще му има на маховика. Той представлява голямо тежко желязо без подвижни части. Захванат е за коляновия вал със 6 здрави болта. Единствения вариант да тропа е някой да не завие болтовете достатъчно здраво и те да се развият.
Публикувано: 14 ное 2007, 21:47
от Атанас
Адаш,
а тая тема?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=13820" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Фокус 1.6 дизел чукане в съеденителя или маховика
Публикувано: 14 ное 2007, 22:08
от cocoff
bobitbg написа: ...
Натискай ги да ти сменят допълнителния/вторичния/слейв (или бали мааму как се казва) цилиндър на съединителя със се лагера.
П.П. Намерих нещо и за тропане от задния тампон на двигателя. Тропането е при натискане и отпускане на съединителя,
но и на газта.
Ако чукането го има при амбриране на място, тампонът отпада като вероятност.
Другият вариант, карай по-агресивно да се чупи докато е в гаранция...
Публикувано: 14 ное 2007, 23:03
от Dundee
Публикувано: 14 ное 2007, 23:19
от HACKO
За демпфериран маховик не мога нищо да кажа (не съм виждал такъв), но не вярвам новия да се скапе без причина за 200км. Както ти каза cocoff тормозиш ги докато се оправи, без да ти пука от приказки че им е омръзнало от твоята кола (всъщност им е омръзнало от тебе но немогат да ти го кажат). Упорство и нахалство му е майката.
Публикувано: 15 ное 2007, 17:56
от bobitbg
Благодаря за времето което отделихте на темата.
Не казвам, че маховика се е скапал просто си почуква, но това на практика се оказа , че е нормално за всички модели фокус дизел 109 к.с.
На практика единственото което може да се направи е да не се пали никога автомобила с натиснат педал на съеденителя, а колкото до сменения маховик той просто не е бил за смяна.
В МП доста от частите са рециклирани които се подменят по гаранция /рейка, маховик, спирачни помпи и т.н./, но това си е политика на Форд Европа. Аз съм сменил доста части по гаранция и определено новите са с по лошо качество и се разбиват по бързо.
Публикувано: 15 ное 2007, 19:50
от cocoff
Това, че е нормално да чука, официално становище на сервиза ли е? Искай го в писмен вид и го прати в централата им.
Препоръката да палиш само със зацепен съединител пак ли те ти я дадоха? Доста безумно ми звучи...
Скоро ще ти кажат, че е добре да сменяваш скорости само с двойно амбриране.....а после да смениш марката...

...но гаранцията вече ще е изтекла, което е и крайната цел!
Публикувано: 15 ное 2007, 20:48
от HACKO
как ще е нормално да тропа, тия са ненормални. Не се примирявай, упорствай!
Публикувано: 16 ное 2007, 17:11
от bobitbg
Ако някога Ви изпадне случай да видите двумасов маховик в разглобено състояние ще разберете, че чукането си е съвсем нормално и няма начин да се отстрани. Колкото до паленето без да се натиска съеденителя важът същите условия - просто трябва да се види в разглобен вид.
Публикувано: 16 ное 2007, 22:07
от cocoff
bobitbg написа:Ако някога Ви изпадне случай да видите двумасов маховик в разглобено състояние ще разберете, че чукането си е съвсем нормално и няма начин да се отстрани. Колкото до паленето без да се натиска съеденителя важът същите условия - просто трябва да се види в разглобен вид.
А дай някоя снимка, де, не бъди егоист...Или ни го обясни това "нормално" чукане. Ако нямаш снимка нарисувай ни го с Paint...
ПП Улеснявам те с картинката...само кажи откъде идва "нормалното" чукане...?
ППП Оставям настрана неточния превод и нищо незначещото в случая "двумасов"...
Докато чакам отговор да споделя какво прочетох. Двойният маховик си е обикновен, но разделен на две. Идеята е пружините да намалят вибрациите, особено в ниските обороти. На практика се синхронизира по-малка маса, което улеснява превключването.
Публикувано: 17 ное 2007, 00:04
от HACKO
По същата логика, феродовия диск на съединителя е нормално да тропа, но не тропа.
Публикувано: 17 ное 2007, 01:11
от cocoff

Аха...те попаднали на менте серия дето им се изпочупили пружините и айдееее - нормално е да тропат.
Нормално е било 1996, когато за сефте са въведени при Форд F-250 и F-350 и то не да чукат и тропат, а да имат осезаеми вибрации.
По-новите са хидравлични, та ни се чупят, ни тресат, ни се хабят.
Публикувано: 17 ное 2007, 19:04
от bobitbg
Чукането е в нитовете бе хора, не съм го снимал и спирам да говоря и пиша по темата.