Страница 3 от 7

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 18 сеп 2008, 15:54
от mutant
Изчетох темата и вече съвсем се обърках. Доста противоречиви мнения има. Остава да пиша до Ford ли и аз не знам какво.
Да допуснем следния вариант - не знам кога за последно е сменяно маслото на скоростната кутия и дали въобще някога е сменяно. Не съм сигурен даже на колко хил. км е автомобилът - все пак е втора ръка... поне. Какво бихте ме посъветвали?
Вадих щеката за маслото на ск. кутия - беше бистро и прозрачно. Не знам дали това обаче може да бъде критерий за годността му.

Re:

Публикувано: 28 сеп 2008, 07:35
от TAIOR
не се занимавай с кутията да не пъшкаш после,карам автоматици на форд от 10 години и знам със сигорност от -Hugo-pfoe-Germani че маслото не се сменя освен ако не се отваря кутията по друга причина ,вътре има и филтър на капака и гарнитура.НЕ ПИПАЙ !!!!

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 29 сеп 2008, 20:29
от mladen1984
Колега Taior напълно съм съгласен с теб.Ли4но съм писал на Форд -Германия ,отговора е същия-МАСЛОТО НЕ СЕ ПИПА!!Само при ремонт.
При положение 4е колата върви нормално и маслото е бистро(4исто и не мирише на изгоряло) - НЕ ПИПАЙ и карай *00143* !

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 18 ное 2008, 08:31
от cocoff
mladen1984 написа:Ли4но съм писал на Форд -Германия ,отговора е същия-МАСЛОТО НЕ СЕ ПИПА!!
Дано не си давал пари за пощенски марки-естествено, че така ще ти отговорят :)
В Германия се бях порязал и в аптеката не ми дадоха най-обикновен йод без да отида на лекар, а когато изгаряха крушки и исках от хаусмайстера за да си ги сменя, оня гледаше като застрелян и ми обясняваше, че за тая работа имало ел. техници :)
И ако в Германия тръгнат да ти сменяват маслото, какво, консилиум от академици и професори ли викат, или гаечите им ключове са с лазерно насочване и микропроцесорно управление...
mutant написа: ...Изчетох темата и вече съвсем се обърках...Какво бихте ме посъветвали?
Ако пишеш в Германия не ги питай може ли да си смениш маслото, а може ли маслото да запази качествата си след 13 години (на колкото е колата ти) експлоатация.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 18 ное 2008, 19:26
от mladen1984
не знам какви са гаечните им ключове, но съм убеден в тяхната компетентност,професионализъм и коректност!!!И не се доверявам на пишман майстори от България,които козват че било хубаво да се сменя маслото на 20 000 км., и колко са некъдърни германците.Абе тези "вафли" сме ги яли!
Тяхните майстори са строго специализирани и се занимават само с това от което разбират, а не като при нас, специалисти по всичко.И от там идва факта че при тях думата ГАРАНЦИЯ значи нещо.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 20 ное 2008, 12:10
от cocoff
Не виждам връзка между компетентността и професионализма на немските монтьори и трайността на маслото.
Въпросът на колегата беше дали да си смени 13 годишното масло. Едни го съветват да не пипа, други - да го смени в оторизиран сервиз. Той да си решава...

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 01 дек 2008, 20:43
от IvanGLT
Погледни си в сервизната книгка на автоматиците масло и филтър се сменя на 45000км.
Тази информация за смяната я има в програмата "Autodata 2004"

Re:

Публикувано: 13 фев 2009, 03:26
от Berilii
bobitbg написа:Става въпрос за 1 Мондео на 270 000 км.; 1 на 230 000 км. ; 1 на 186 000 като последното е вече собственост на съдийка от Враца - жената си го кара и ми благодари всеки път като идва в София въпреки, че когато го купи от Пфое Ауто беше оплюта от приятели и роднини, че си купува Форд при това автоматик.
Колкото до това, че маслото след определени километри си променя вискозитета е пълна глупост поради факта, че дори двигателните масла подложени на висока температура и окисляване от сярата при дизела не си променят вискозитета. Това което прочетох, че на някакъв колега майка му си сложила добавка в скоростите защото колата не вървяла при пускане на спирачка и с добавка се е оправила това е само временно - просто налягането в скоростите пада от износена турбина, а не от вискозитета.

Успех на всички фордови маниаци.

П. П. И АЗ СЪМ ОТ ТЯХ
Ако някой някога му потрябва ифо за форд винаги може да ми пише ма мейл и винаги ще му окажа помощ поради факта, че през годините доста съм си патил с фордове: bobi_t@abv.bg

За Мондео 95 г. автоматик задължително сменяй масло в скорости и филтър, но не си ги купувай от място различно от МП въпреки, че и в Джемини продават май читави консумативи за автоматик-определящо в случая е цената.

Късмет.
Колега това за визкозитета го изтрии щото си нямаш ни най-малка представа от визкозитет на масло камоли разбираш от масла. Визкозитета на маслата при експлоатация се мени ежечасно. Като гледам до сега колко глупости си написал за масла по скоро си мисля че ти съвсем не си съвестен от гледна точка на спазване на заводските предписания, а те за автоматиците са железни смяна максимум на 100000км, или на максимум 5години. Иначе сбогом хидравлично управление на кутията. Но ти сигурно си голям късметлия че не ти се е случвало или може би послъгваш за километрите изминати от теб самият.
mladen1984 написа:Много хора доват различни мнения .това е хубаво, нали сме във форум.Друг е въпроса ,че някой се обесняват без изобщо да си имат представа от автоматика и начина му на действие.За всяка кола с автоматична трансмисия има 2 варианта-да се смени или да не се сменя маслото!Това да се сменя или не го казва завода производител.
Моят Форд е автоматик и аз питах директно по мейла завода в Кьолн
дали да го сменям или не.И от там ми отговорихо НЕ!Предвидено е за целия експлоатационен срок на колата и се сменя само при ремонт!!!!
Това е за моя модел.Вече не знам дали това е така за по-новите фордове.Но най-добрия вариан е да се пита в Германия.Следя темата и Много се изнервих от отговори някъде из форума "трабва да се сменя на еди колко си работни часа или на 50 000 км или повече, май трябва ,май не трябва и т.н и т.н.Ще Ви кажа следното: маслото в скоростните кутии е специално АTF и не старее с годините , за разлика от двигателното то не е подложено на натовървения и изгаряне, и всякакви помии (добавки) само могат да му навредят.
Напълно прав е колегата писал че добавката само временно ще реши проблема с вървенето при пуснат педал на спирачката. Проблема е в Хидротрансформатора.
Ако кутиято работи нормално на всички диапазони и маслото в нея е бистро, не мирише на изгоряло( не прилича на боза ) и Форд е казал че не се сменя ,няма защо да си слагаме таралеж в зад....а!!!( съжелявам ако тонът ми е бил по-остър)
Колега и ти пишеш много глупости.
Защо според теб се свързва охлаждащ контур през автоматичната скоростна кутия. Защото маслото в хидротрансформатора може да стигне 180 градуса целзии ако колата е на D но си натиснал спирачка и си кесиш. Гарантирам ти тази температура за максумум 15 мин. престои.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 23 мар 2009, 22:35
от disco
Имам мондео 2004 типтроник с Jatco Кутия когато докарах колата от германия течеше малко масло от радиатора за масло под климатика. купих 9 литра масло и филтър но се оказа че от кутията изтече около 2 литра масло а ние наляхме 9 литра и познай от пловдив до хасково кутията изхвърли маслото. след което купих ново масло а този филтър мога само да си го гледам защото за да го смениш трябва да разглобиш кутията което e равнозначно на бракуване на автомобила който в момента в бг няма такъв.Занчи по същество.
Маслото не се сменя......
само се долива рефил от 2 литра след което се пали колата, оставя се да загрей до около 40 градуса. след което се превлючва от P-D-P и се оставя да изтече и обезвъздуши кутията това е около 2-3 мин. след което се затваря пробката която противно на всички очаквания се намира под капачето с трите болта отдолу.Завъртате пробката и сте готови.
сега колата ми е на 125000 километра проблеми нямам проблем нито със старт, нито с разход. а BMW до 150 к.с само ми гледат номера .(задния). Ако някой има проблем да ми пиши на адрес disco@escom.bg

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 23 мар 2009, 22:55
от maxpoint
disco написа:......
Аз съм със същата кутия и писах директно до производителя за да разбера дали трябва да сменявам маслото....Отговориха ми да не пипам нищо щот ша ма изплющят :mrgreen: само да проверявам нивото!Преди да им пиша взех та послушах умниците в МП ,които ми казаха да си закупя филтър и масло/при тях трябвало да чакам месец/...е купих си филтър 200 кинта и като разбрах че трябва да отварят кутията тогава реших да пиша до JATCO и сега ми е под възглавницата :D: /филтъра/преди това си мислех ,че се сменя от вън ...та така >:D<:

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 23 мар 2009, 23:16
от disco
В МП такава кутия не са ремонтирали.то какво да я ремонтираш . просто я сменяш за 2000-2500 от русиия. незнам за теб но кутията е перфекна ако знаеш на какви натоварвания е подложен и няма проблем. кутията заводско и дават 500000 км. затова газ и това е .но да ти кажа бях забравил за този проблем но тези дни ще си сложа нов рефил от 2 литра и ще ти пиша какъв е резултата.
понеже имам 2-3 литра масло. пък за филтара разбра. ;;): но за сега съм направил след последното доливане кам 80000 км. и нямам проблем.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 29 май 2009, 20:28
от disco
смених маслото и сега колата се режи по добре в смисъл на 4 предавка влиза в червения сектор а преди не можеше.Сега колата е в перфекно състояние някой ако изявява желание да пиши .

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 07 юни 2009, 13:37
от valio_2
има ли някои на тази тема.въпроса ми е че мондеото ми е 96г автомат и маслото е доста над отбелязаното на пръчката ипри запален и изгасен двигател.трябва ли да го сменя и колко литра е приблизително а километрите на колата са около 230000 хил

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 08 юни 2009, 11:46
от nikolovvd
Маслото на автомотична скоростна кутия се мери при загрял двигател.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 10 юни 2009, 19:49
от mladen1984
мериш при загрял двигател,Като преди меренето е необходимо да преминеш ,със скоростния лост ,през всички диапазони-P,R N,D,1,2. поне 2-3 пъти.За да моге маслото да проникне във всички "магистрали" на кутията.А за смяната прочети темата- има много мнения или най-добте попитай МП или в завода(чрез имейл).След меренето маслото трябжва да е в диапазона между min/max.Еднакво вредно е маслото да е над max или под min!!!!!!!!!!!!Успех :D

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 12 юни 2009, 21:12
от valio_2
колеги мерси много в МП ми предлагат да ми го сменят с масло от 28лв литър но да не ми сменят филтъракато общо ми искат над 350лв кажете каде да го сменя за нормални пари и каква марка да е маслото.
трябват ли някакви специални умения за да го сменя сам

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 16 авг 2009, 19:01
от imarh
Все пак смених маслото, макар че скоростите не правеха общо взето проблеми. Кутията беше прегледана в МФ-Младост и ми казаха, че няма страшно ако се смени само маслото, без филтъра. Колата се установи, че е гледана там преди мен. Разликата в цветът върху пръчката е осезаем. Маслото беше източено, и беше сипано 3.9л от ето това:

Изображение Изображение
С малкият шрифт от долу пише:
Ford-Specification: ESP-M2C166-H

Смяната стана за 2 часа, след записване на час и струваше 149лв. общо труд+консумативи. Маслото срува 33лв./литър, като има 20% намаление върху него и трудът до края на месеца. За сега съм изминал 400км смесено в полза на извънградското и се държи много добре.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 20 авг 2009, 10:54
от kiko_m1
Колега не бараи маслото на автоматика защото на моя автоматик фиеста 1.4 89г го смениха с атф и слет 1на седмица от кутията се появи едно тракане слагаш на D само се форсира и не тръгва а от кутиятя се чува едно щракане

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 29 сеп 2009, 17:10
от гост_
Моя опит е следния:
МКII 1998, 2.0 16V комби
Колата не върви (напред). Няма сила. Смениха ми маслото, за филтъра не знам, но смяната струваше 150лв.
Е... Не се оправи... Назад върви. :lol:
Май съм за друга тема :roll:
Някой може ли да предположи повредата и възможностите за ремонт (че и вероятна цена)
Искрено благодаря (предварително). :|

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 29 сеп 2009, 17:13
от Berilii
гост_ написа:Моя опит е следния:
МКII 1998, 2.0 16V комби
Колата не върви (напред). Няма сила. Смениха ми маслото, за филтъра не знам, но смяната струваше 150лв.
Е... Не се оправи... Назад върви. :lol:
Май съм за друга тема :roll:
Някой може ли да предположи повредата и възможностите за ремонт (че и вероятна цена)
Искрено благодаря (предварително). :|
Най-вероятно повредени управляващи хидравлични клапани. Продават се ремонтни комплекти със сигурност, но в USA в България не знам, а и не се сещам за някой, който да ти ги смени качествено. По евтино е да я смениш.